De har jo ikke penger til å utvikle et nytt spill? Skuta går jo ikke rundt til både drift og investeringer…
Hva tror dere Bylos driver med?
Hvordan skal de ellers få noen til å bli med på en emisjon? Eller tror du Jebsen trår til igjen?
Hvem er det som blir med en emisjon til et firma som i løpet av de fire forrige spillene sine, AO/AoC/TSW/LMO har klart å brenne av ca en milliard, som har 100MNOK i gjeld de ikke kan betjene og som sier: “Hey, vi har tenkt å lage [sett inn spillkonsept her], dette blir en god investering”. Jeg klarer faktisk ikke se for meg hvem som vil bli med på noe slikt.
Vel… Selv om jeg har troa på dreamworld… Fortsatt… Så bør de kanskje ikke nevne det ordet igjen… Virker usannsynlig de skal klare det… Ever… med Dreamworld…
jeg har ikke troen på dreamworld…
Tror de har brukt mye penger på å utvikle noe som egentlig ikke har fungert så bra underveis.
LMO tok 1 år lengre enn forventet…
Hva tror du selger best;
“Age of Conan with Dreamworld Technology!”
eller
“Age of Conan with the new Cryengine!”
(bytt ut AoC med hvilken som helst tittel)
Tror de må vurdere om de skal selge deler av Dreamworld.
Dreamworld er nok en av få gode mmo-engines, men ikke så mye verdt for singleplayer spill.
Hvilke andre cross-platform mmo engines eksisterer?
Btw, SB burde jo kjøpt Funcom etter at Jebsen har konvertert lånene sine
Fremdeles ser jeg ikke helt den store endringen her. Mener dere en kurs på kr. 1,5 rettferdigjorde at Funcom fikk tilbakebetalt lånet sitt ved hjelp av LMO? Da hadde kursen vært langt høyere, så det er ingen tvil om at middelmådig salg var priset inn i kursen. Og nå går den altså ned igjen…før den går opp igjen. Fin kjøpsmulighet nok en gang.
Dette er jo som forventet pr. i dag…med dårlig salg på PC og uavklart på Android, samt at iPhone har synket så mye som det har gjort. Er ingenting uventet og fremdeles ser jeg ikke regnestykket jeg satte opp som direkte feil heller.
Det mest logiske var at salget av LMO ikke kunne dekke kostnadene for lånene…
Onns/Gordon har ikke rett på noen som helst måte enda, siden historien ikke er ferdig skrevet. Blir kjøp av noen få lodd til i morgen for min del.
Enig med deg…
Jeg regnet engang ut at FUNCOM med ny organisasjon og kost ligge på 3.00 pr aksje med total flopp i LMO… Men hva idiotene har gjort siden da er ikke å lage et nytt spill på dette året… Men å fortsette med LMO… Kaste bort et år til på ingenting.
Hvorfor er ikke aksjen verdt noe nå…
-
Mye kapital og utvanning har blitt brent av på siste år og aksjonærene har ikke fått noe tilbake.
-
TSW, AoC og AO drar inn litt mindre siden da
-
Alle finansieringa muligheter er avstengt
-
Jeg glemte å ta med nedskrivningen av dreamworld motoren og LMO og resulterende negativ egenkapital
Det jeg forsøker å si Koe… Du skal være forsiktig med å tenke langs de linjer du nå tenker… Aksjen er faktisk verdt veldig lite nå…Og faktisk verdt intet mindre enn 0 dersom selskapet avvikles.
Hvorfor fortsette med Funcom navnet og over 100 mill lån… Når man kan notere nytt spillselskap med annet navn og goodwill på børs for 50 mill. I mine utregninger begynner det å nærme seg at det billigste er å avvikle FUNCOM og starte på nytt. Joda… Et nytt selskap må kjøpe ny hardware og softwarelisenser… Men du får jævlig mye for 50 mill… Tenk på RT… Han startet med 10 mill…
Bo kjøper bare fantastiske ting. Alt han tar i kan stilles ut i museum om noen år…
Fikk på et merkelig vis en fremtidsvisjon nå… StarBreeze avvikler på samme vis som Funcom etter havari av TWD om 3 år
Jeg skal ikke være 100% bastant og si at dette går bra, det er ingenting som er sikkert akkurat nå. Til tross for det er jeg positiv på at Funcom klarer å knote seg ut av dette rotet på en eller annen måte. Jeg mener Funcom driver AOC, AO og TSW godt med så få ressurser som de har.
Disse live-spillene tjener ikke så mye mindre i dag, og har en bedre inntjening driftsmessig når man ser på driftskostnader.
Og tror du virkelig Jebsen lar en fungerende skute synke sånn uten videre? Her er noe på gang som vi nok snart får høre om, ref. meldingen:
"In light of this, the Company is in discussions with its principal creditor on the subject and it will
engage with advisors for a strategic review of the business in order to resolve the situation in a
timely manner. "
Ja ikke sant… Men om du har bare ett bein (les PD2) så bør du heller ikke bruke penger som fulle sjømen.
Crimewave viste oss at der var visst ikke så enkelt likevel
Selg SB. De er priset til 5 eller 6 kroner innen neste kvartals rapport
Ikke for å være svartsynt men det kan og bety nedleggelse.