Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Underskuddet til fc kan kanskje matches med overskuddet til sb ? :wink:

Hvis man tar FC av børs , beholder det man trenger av ansatte ( primært de i Durham ) og kombinerer dette med SB sin markedsføring så tror jeg det er mulig å tjene brukbart med cash på de eksisterende spillene.

n

Er det foresten noen som husker om conanlisensen til FC kun gjelder MMO? Coopspill + conan kunne jo vært kult

Ganske naivt av ledelsen dersom de trodde LMO i B2P relansering et år senere skulle gi noe særlig inntekter på PC. Hvem er det som gjør disse valgene?

7 Likes

Tipper det er økonomi-gutta som har for mye makt og ikke de kreative, de som programmerer og utvikler spillene. Problemet til Funcom er ikke mangel på talent, men griskhet.

3 Likes

Kanskje roten til problemet er at Funcom er notert på børs.

2 Likes

Fint å sanke litt på 1,19 i dag :)Aksjen er mye styrt av traderne, ligger mye lavere enn den burde.

Godt for deg Koe, til nå har jo alt gått som forventet… Forståelig at du derfor nå snitter ned…

1 Like

Ja vi får se

Denne aksjen skal konkursprises helt frem til finansiering av et nytt spill er på plass.

Du kan enda se 90% av verdiene dine forsvinne i den prosessen!

2 Likes

Jeg solgte ut det siste i dag. Nå orket jeg ikke mer av usikkerhet og dårlige meldinger.

Jeg håper funcom snur dette snart, får til finansiering og kommer med et nytt prosjekt

7 Likes

Jag avvaktar… Mest för att min privatekonomi är halvdålig nu. Har ett litet köpsug men jag kan inte avvara mer med gott samvete på sådan hög risk, sitter dock kvar med det jag har inne. Tror vi kan se 0.5 NOK innan detta är klart… Som tur är så har ju Funcom ett år på sig att lösa situationen med lånet.

1 Like

De har et år på lånene men de skal også generere nok cash til driften fram til lånene forfaller.

Gud bedre… Ja topp av dit tap med nok et tapsprosjekt i fritt fall…

StarBreeze har nå etterhvert blitt ditt tapsprosjekt etter -60% fall vil du ikke si?