Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Har ikke mye FUNCOM nå så gidder ikke… Men om noen eller oss skulle forsøkt oss igjen så kanskje…

Jeg sa til CEO i sin tid at han må ta vare på sine trofaste aksjonærer for det er vi som finansierer dem. De kunne hentet kapital blant oss hvis de i utgangspunktet ikke hadde fucket brorparten av oss med YA. Men neida… Ville ikke lytte og nå så ligger de på trynet og griner… Uansett, potensialet for oppgang er større nå enn noensinne bare pga at utgangspunktet er så lavt/dårlig. Stoler derfor på at de nok en gang skal øke min kontobeholdning :stuck_out_tongue: … Selv om vi ikke snakker fornuft til dem… Kanskje ABG vil gjøre det…

Alt det vi nå trenger er å bare ta noen lodd :slight_smile: Vurderer å avlive de der robotene som triller småører, men enn så lenge så hjelper de med å få noen aksjer til å drysse ned på 0.77…

3 Likes

Ja, traileren har vært genial å generere interesse. Dessuten hjelper det å ha TSW i bunn. Men jeg håper kampsystemet er annerledes og at det er førsteperspektiv og at PVP er inkl. fra start. Det kan forlenge levetiden til The Park, etterat man han spilt igjennom questene og storyen.

The Park er IKKE TSW animasjoner. Det er helt annen motor. Så dette blir sexy single player RPG skulle jeg tro… Blir fantastisk god reklame for TSW…

2 Likes

videre opp

http://steamcharts.com/app/324790#7d

hepp hepp… hvor er Onns ? :stuck_out_tongue:

1 Like

Helt ubegripelig hvordan spillet kunne floppe så totalt. Er vel historiens mest mislykkede spill hva tall angår nå, hvor andre de siste årene på ipad/Android er nedlastet i mange millioners antall.

Hva var det som gikk så galt ?

Virker som det kun er noen få som spiller dette nå, barn av Funcom ansatte og barn av enkelte forum medlemmer her ?

1 Like

PVP’en i The Park blir sikkert magisk!! Hadde jo vært “kult” om FC satset på pvp i et single player spill :stuck_out_tongue:

2 Likes

Trist at man ikke “dislike” @pdx

tviler på pvp for tP.

Beklager, jeg er ikke gamer. Faktisk har jeg aldri spilt PVP. Så jeg har egentlig ikke peiling. Men tenkte at selv om The Park er singleplayer, så kan flere spillere delta samtidig mot hverandre i en PVP contest.

Siden det er single player så sier det seg selv at det ikke blir pvp…

3 Likes

ikke sant

Vet ikke hva du tror om meg og de 2 postene men du kan få 2 valg…

1. jeg har ikke peiling på hva jeg snakker om
  2. ironi

( mange vil garantert svare 1) :wink: )

3 Likes

blir nok nr.1

1 Like

Det er vel strengt tatt ikke noe problem å legge til Pvp i et single-player-spill? Det er jo mange single-player-spill som har en liten multiplayer-del.

Ikke uenig i det men med tanke på The Park ser jeg ikke hvorfor de skulle gjøre det. De som er interessert i pvp vil vel FC heller ha inn i TSW ? Itillegg tror jeg de som jobber med The Park har mer enn nok med å få singleplayer delen ferdig til launch. Hvis The Park eventuelt selger mye ser jeg heller ikke hvorfor de skulle legge til multiplayer istedenfor å lage neste spill.

2 Likes

Jeg ser bare ikke hvorfor de skulle legge til multiplayer/PVP siden jeg antar at de fleste som kommer til å kjøpe spillet kjøper det pga story.

2 Likes

Det som er viktig å nevne er at, iallefall slik det virker på meg, så er det elementer i The Park som Funcom har laget før / og kan utvikle kompetansemessig om du vil, dette i seg selv vil bidra til lavere utviklingskostnader. Forskjellen til feks utviklingen av LEGO er at LEGO som brand har sykt strenge retningslinjer på hvordan elementene skal se ut for å få lov til å kalle det “LEGO something”. Dette i seg selv bidrar til MYE høyere utviklingskostnader og ikke minst tidsforbruk enn nødvendig - om man skulle laget alt selv og bestemt alt selv.

Videre så får man utrolig mye gratis på “spin offs”. Noen som har sett Breaking Bad? Noen som testet ut Better Call Saul? The Walking Dead og Fear the walking dead? Hvis mora er MILF så vet du dattere er i det minste brukbar… :smile:

Drar man elementer ut av ett spill som har hatt en del spillere, og plukker ut det som har slått bra an i tillegg, om det er en bra story, en kul type eller en spesiell stemning, så vil man med en gang dra med seg en del spillere av TSW over på neste.

Det som er så forbanna viktig ifht disse fans er at her kan de IKKE fucke opp. Fordi dette spillet vil da danne en “presedens” for hvordan de gjør det videre om de ønsker å dra ut andre deler av feks AoC, TSW osv for spinoffs hvis The Park gjør det greit.

Hva det koster å utvikle The Park vet jeg jo ikke, men var det ikke snakk om noen mill pr småspill? Isåfall “holder” det om spillet selger 50.000-100.000 enheter for, si 149,- , som ikke er noen upris hvis det tar noen timer å spille igjennom. Men såpass må de selge skal det være noe poeng.

Med The Park skal de danne grunnlag for neste prosjekt, de skal lage ett lite, men godt spill som skal vise hva de kan, for å skape nysgjerrighet og danne forventning for de neste større prosjektene. The Park skal også gi Funcom, som de sier, erfaring med slike typer spill.

Så da en og annen sier at “dette er uviktig, de har sagt at de ikke tjener noe likevel” så er det så feil som man kan ta, dette handler nå om å bevise eller slå av lyset og låse døra for godt. Det har aldri vært viktigere…

11 Likes

Skriver ikke noe annet enn SPOTT ON Paddy :+1:

2 Likes

Funcom gjør faktisk med The Park alt jeg har foreslått. De gjenbruker assets fra TSW, de setter spillet i samme univers og kjører på med single player.

Det eneste jeg har som ønske er at de setter en lav pris. Litt ut fra hvor stort spillet er. Jeg tenker rundt 10$ blir bra.

5 Likes

Kan du gi et eksempel på bidrag her fra forumet som Funcom burde ha fanget opp? Kunne vært interessant? Burde ikke være vanskelig å vise til tidligere forumposter?

Håper ikke du tenker på en sånn “sammensetning” som det var før release av TSW? Den var bare rett og slett uheldig, og muligens ulovlig også.