Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

En digresjon : Oppfordrer de som ikke har gjort det å sende flukt til 2272, Røde kors og krisen i Middelhavet. Har selv ei datter på 1 år. 200 kr er ikke all verden for en normann

6 Likes

Hvis jeg nevnte TSW spesielt, så var ikke det poenget. For å begynne med TSW, så var det flere av veteranene her som var betatestere som tidlig så problematiske sider ved spillet og som ble veldig klart etter lansering - jeg tenker på kampsystemet som flere var veldig kritiske til - at det burde identisk med AOC sitt interface.

Og nå sist LMO, der bidragsyterne på forumet bobler over av formaninger at Funcom også denne gang ikke må gå i samme fellen å prise spillet for høyt. Det er vel det jeg er mest redd for kommer til å skje også med T´he Park, at prisen vil ligge nærmere 20 dollar enn 10.

Hovedpoenget var bare at med all den kunnskapen som forumet besitter, så hadde det kanskje vært en ide å videreformidlet våre bekymringer til FUNCOM. Og Gordon hadde i hvertfall tdiligere kontakt med Schreiner i Funcom.

Jeg vet ikke helt hva du mener med “sammensetning” før TSW realease?

1 Like

Jeg synes The Park godt kan koste mellom 150-200kr så lenge det er ett godt spill som varer noen timer. Trenger ikke gi det bort, iallefall ikke kvalitet

Å huff så sinna… Nei, så Funcom skal kunne lage ett spill til.

Utspillene dine blir altså veldig farget av at du ønsker dem konkurs. :stuck_out_tongue: som uttalt tidligere…

1 Like

Finnes sikkert mange spill til 50 lapp… Særlig hvis det er en Indie satsning uten kjent IP.

TSW er en kjent IP i spillmiljøene, og derfor så tror jeg The Park kan selges for adskillig bedre pris en det du ser for deg. Det er jo det som er poenget med hele konseptet. Ved å lage spin offs så kan singleplayer sidehistoriene både dra på en grei kundebase og også ta greit betalt.

Har kjøpt mange single RPG spill selv til både 200, 300 og 400 kroner. Halo med 4 timer spilletid kostet vel 500 i sin tid :slight_smile: Det finnes ikke noe fasit her. Jeg som uttalt tidligere tror det er lurt om FUNCOM legger seg litt sånn i mellomsjiktet (som for eks 119 til 149) og så kan de heller pøse på med solide salg i tide og utide… Men klart kvaliteten av Spillet/produktet betyr jo mest her. Er spillet dritbra så vil det selge på veldig høye priser. Er det dritdårlig så vil det ikke selge uansett hvor lavt du priser.

Hvis man ser på andre spill som har 2-4 timer med gameplay så finner man f.eks Brothers: a tale of 2 sons og det koster nå 100kr på steam . 100kr bør være ok hvis The Park har 2 timer med gameplay. Er iallfall tull å snakke om maks 50kr.

Blir jo vanskelig å definere “lignende opplevelser” når vi vet minimalt om spillet :slight_smile: Inntil videre går jeg ut fra at The Park vil være på nivå med brothers:a tale of two sons slik at 100kr er en OK pris.

Jeg har ikke spilt det men har sjekket på nettet og der varierer det mellom 2t15min og 4timer på de jeg har sjekket. Vi vet jo ikke så mye om The Park enda men de kan jo basere en del av gameplay på ting fra TSW så de kan jo overraske med mer innhold enn vi forventer. De kan forsåvidt ha mindre også og det hadde jo vært typisk FC å komme med 1 time gameplay og pris på 200kr :wink:

1 Like

Hadde jo vært magisk med “nifse tekopper” :smiley:

2 Likes

Ikke utenkelig det men tror alikevel at noen av questene lett kan brukes i The Park uten å endre for mye.

7 Likes

Men de trenger minst en 5 dobbling av 43 igjen for at det virkelig skal begynne å monne.

Men det er verdt å huske at slik finansene til Funcom er, med så lave kostnader og så lite som skal til for at de er i pluss så betyr selv 1000 solgte spill noe… 1000 LMO er 124 500 kroner omsatt for dem med -50%. Håper de har vett til å utvide salget dersom noe er på gang og de ser bedring.

3 Likes

LMO på top 100 games i UK igjen - pr. nå en 58. plass. Nr. 49 i går. Vel og merke på iPad.

Ny featuringperiode på gang snart?

4 Likes

https://www.appannie.com/apps/ios/app/904929604/app-ranking/#device=ipad&daily=2015-09-07&type=ranks

Dette må da for pokker være en sinnsyk forbedring?

Ipad:
For en uke siden nøyaktig - 0 stk topp 100 under Games
7. september - 28 stk topp 100

3 Likes

Snakker du om steam nå, tror det har noe med målgruppe å gjøre? Målgruppen til LMO er ikke på steam? 7-8-9-10 åringer? På steam? Trukke det