Jeg er rimelig sikkert på at majoriteten av spillerne i LMO launcher via launcher’n - ala Minecraft.
Jupp. Alle vet det… Bortsett fra Nimbwit
Tsw har jo tjent inn ganske mange millioner, men kostnadene til både utvikling og drift har vært veldig store.
Nå er det lenge siden vi har fått tall fra Funcom, men når Funcom gikk over til B2P i desember 2012, solgte spillet 70000 enheter på 4 uker. Det er gått over 2,5 år siden da. Er vel slett ikke utenkelig at har solgt 1 mill.?
“After its re-launch, ‘The Secret World’ has sold more than 70,000 units in the last four weeks alone, which is close to 30 percent increase in total sales”
http://www.funcom.com/investors/funcom_announces_restructuring_of_the_company
Mulig det, men jeg kan ikke tenkte meg til at de er langt unna. Hvis de hadde solgt 300k i begynnelsen av 2013, er det over 30 måneder til å selge 700k på, dvs. litt i overkant av 20k kopier hver måned. Med salget 50% osv., og en grei inntekt pr. kvartal, bør de nok være i nærheten av 1 mill.
Kanskje de er ved 937 602 solgte enheter nå
Offer så sinna nå da?
Ikke lett å selge 700k etter launch når man kun solgte rundt 300k første 6 måneder. Jeg tror ikke de har solgt over 1mill .
De har hatt omsetning fra MMO spillene på ca 30 musd hvis du legger sammen 2013 og 2014. Så noe må de ha solgt.
Nå sammenligner du med tall fra når spillet var Subscription-based, altså kan det ikke sammenlignes. Se på inntektene som har vært så ser man at de bør være i nærheten.
Så du tror ikke de drar inn en del cash fra in-game shop ?
Jo men skal de dra inn en del cash der, kreves det at mange nok spiller det.
Hvor mange tror du spiller TSW ?
Tror et sted mellom 5-12k er online på TSW til enhver tid.
Nå sammenligner du med tall fra når spillet var Subscription-based, altså kan det ikke sammenlignes. Se på inntektene som har vært så ser man at de bør være i nærheten.
Det er sant men de solgte “kun” 70k når de gikk b2p og selger minimalt når de ikke kjører salg. Så vidt jeg kan huske kjører de ikke mer enn 3-4 salg per år så da må de selge nesten like mye på hvert eneste steamsalg som de gjorde når de gikk b2p.