Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - LMO launch

Man leser mellom linjene :slight_smile: … Fredagen nå sist uke var det mobbefest her… Giiiiiiid, så dum man var som ikke hadde solgt FUNCOM. " Jeg tror jeg traff toppen for denne gang " erklerte Morti selvtilfreds :stuck_out_tongue: . Og nå så er det ikke nok å sammenligne med games lengre… Vi skal sammenlignes med Tinder, Facebook og Snapchat… Bare for å få et poeng riktig godt frem “Fan LMO kom jo ganske langt opp…”:stuck_out_tongue: (How to fix that?). Vi er vel klar over at ingen av dere har vært villige til å ta betet (en mindre post gjennom launch) og nå sitter dere utenfor. Det er tydeligvis veeeeeeeldig vanskelig å glede seg over hyggelige overraskelser… Inkluderer det og deg selv? :slight_smile: Kanskje det ikke var toppen denne gang? :stuck_out_tongue: Tenk på det litt.

Det sagt så kan jeg ikke se de få som har FUNCOM aksjer løpe over i Starbreeze tråden for å gjøre billige poeng og velte seg i skadefro der. Jeg tror vi alle sympatiserer litt med Starbreeze folka nå på den litt turbulente greia som skjer… jeg ser ikke det samme storsinn komme tilbake. Hvis det er så jævlig vanskelig å glede seg på andres vegne så se for pokker å kjøp deg/dere noen aksjer igjen da :slight_smile: . FUNCOM er kanskje den feite stygge jenta i klassen NÅ… Men vit det, noen ganger er det hu som er hottest på 10 års reunion.

3 Likes

Det er faen ikke rart. Når funcom omsider er inne på noe rotter alle seg sammen og poster ihjel hvis noen kommer med noe som taler for funcom. FUCKED UP!

3 Likes

Det er visse her ja som er helt rå på SELVonanering, er til å blir kvalm av. Mange trivelige også…

Jeg har nesten helt gitt opp LMO. På meg virker det som om spillet selger greit når det er featured og så er det rett ned igjen etterpå. Men hyggelig å se LMO litt opp på listene igjen. Rart at omtrent alle lego-spill av ymse kvalitet får svært mange nedlastinger, bortsett fra LMO som helt klart er bra nok til å selge MYE mer.

1 Like

MMO vettu, ikke som det engang var…

1 Like

Aha… :smile: Skjer litt da…?

Android…

2 Likes

Tror FC gjorde en tabbe når de lanserte PC versjonen lenge før det kom på tablets. Hadde de kommet omtrent på samme tid hadde de fått mye mer “trøkk” i media.

4 Likes

Haha!

3 Likes

Det var så sirlig postet her over når LMO tok en liten U turn ned her for en time siden, så må vel bare poste tilbake når det går rettveien? hehehe…

2 Likes

Hvis den var ment for meg og mine postinger om kjøp og salg så er det bare å si fra. Kan godt slutte helt å si fra når jeg kjøper og når jeg selger jeg. At det tilfeldigvis ofte går min vei er da ikke min feil! :joy:

selvonanering…
EDIT: Neida, går fint det Morty, synes det er topp at folket tjener kroner. Jeg er imidlertid drittlei alle skal rotte seg sammen og “ta” andre, fucked up… Men det er vel en del mentalt småtasser her??

la meg minne deg om at du begynte dine salg tidlig. De første gikk ut på 1.20 om jeg ikke husket feil. resten på 1.35, og så en dash på 1.55 (visst nok). Hva er snittet av dette?

Hvis vi skal spille selvronk så la meg få sagt at jeg solgte 250 000 på 1.51 omlag. Disse 250 000 var hentet inn igjen hele veien ned på 1.20 (snittet er omlag dagens sluttkurs. Men så har jeg handlet mer… Og de siste aksjene har 1.20ish i snitt. Jeg ser på det slik at første pulje på 250 000 jekker ned snittet mitt ytterligere på de 0.80 aksjene jeg kjøpte… Runde 2 med inngang 1.20ish tror jeg blir like bra som de første innen rimelig kort tid.

1 Like

Hvorfor er Funcom verdt under halvparten siden i sommer igjen?

1 Like

50% gikk på 1.55. 25% på 1.30 og 25% på 1.35 ja. Kjøp på 0.78 og 0.95-0.96. Bare sånn for ordens skyld.

Jeg syns ikke det er mange som rotter seg sammen. Ser heller ingen klubb etc. Det blir litt voldsomt. Angriper kjernekarer som megselv (;)), Holmes, Christian m.fl. Veldig overdrevent og umodent gjort. Skjerp deg.

3 Likes

Tendensiøse utspill er det nok av, innkludert deg selv Morti. Les fredsgens poster igjen og så kan vi diskutere hvem som blir angrepet. Det er jo og veldig sltsomt å skulle dele at LMO av alle spill faktisk kommer oppover listene igjen. For man må passe på å si det med alle forbehold for å ikke bli lynchet. Og skal det gjøres en bemerkning fra folk utenfor FUNCOM om det, så er det som kommer noe såpass tullete som en bemerkning om at Facebook, snapchat og tinder ligger forran. Skjerp dere. Det er lov å poste uavhengig av du har kjøpt eller er ute av en aksje vettø.

Når det gjelder Funcom kjøp så gjør jeg bare det motsatte av deg og klanen. Jeg tror Funcom får det til denne gangen. De har kniven på strupen. OG Det må dere tolerere. Jeg har like stor rett som å glede meg over at mine aksjer går bra som dere. Dere må bare utøve litt selvinnsikt her og tolerere det.

1 Like

Jeg forsvarte deg jo litt sist uke jo. Men nå syns jeg du drar ting for langt. Det er alt. Peace out.

2 Likes

I den grad man skal diskutere lister så må man altså klare å ha same standpunkt vedr omsetningsbasert eller ikke selv om man diskueter FUNCOM og ikke StarBreeze. det er alt jeg forlanger av folk. Klarer ikke folk det så må de altså tale å høre argumentene :smiley: Hvorfor ikke liksom? Fordi dere er kjernekarer og jeg som påpeker en rar argumentasjonsrekke ikke er det? hersketeknikk min gode mann :stuck_out_tongue: hehe… Ta det rolig, nå valgte du og sitte utenfor. Har du lyst å være kjernekar så forventer jeg en post senere i uka hvor du sier… “Bra investering Gordon. Funcom ser bra ut, glad du traff minst like godt som med USD dealen”

1 Like

De siste dagene har det vært veldig amper stemning her på forumet. Jeg håper vi får tilbake den gode stemningen og de saklige diskusjonene. Det er lov å ikke være enig, men man kan være saklig.

5 Likes

Med noen blir det vanskelig å gjennomføre saklige diskusjoner siden de bevisst misforstår fakta :wink:

Hovedgrunnen til amper stemning er at mange ikke liker kursoppgangen i Funcom, for noen dager tilbake så var det regelrett mobbing på forumet her. Kursoppgangen i Funcom er bare luft, ikke reell, de er snart konkurs, de vil ikke selge nevneverdig av The Park osv osv. Noen på forumet her har vært positive tidligere og kommet med mye bra info og diskusjon, så fort de er ute av aksjen, så kan den ikke lykkes lengre, man er gjerne med på diskusjon, men alltid med ett stikk til de som ser muligheter og helst med en negativ vinkling.

Jeg sa allerede under launchperioden på LMO tablet at tallene mest trolig vil bli gode i de kommende kvartalene. Var har endret seg, bortsett fra at de nå har ett “ekstra ben å stå på”? Ekstra ben gir mer inntekt fremover, selv om det trolitg blir en engangsinntekt som gjør seg gjeldende i ett kvartal.

Tap og vinn med samme sinn?

3 Likes