Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Vi tenker likt @anon91440261 :slight_smile:

1 Like

Jeg tror Funcom aksjen kommer til å overraske oss alle denne gangen. Det finnes ingen fasit, men slik jeg nå ser det er det faktisk god stemning og de fleste vil inn i aksjen igjen. Kjøpslysten er sterk.

5 Likes

Hei
16-1625 mandag kan bli meget avgjørende. En ting er tilbakemelding fra streamere. Gode vil løfte kursen .
Men dersom det nå dukker opp tekniske problemer med spillet hos flere streamere samtidig. Kan det fort bli mange som vil ut samtidig…

1 Like

Noen som har sett denne? Intervjuet starter ca 06:10

https://www.youtube.com/watch?v=hLhdz8j6yHc

2 Likes

Har du lest analysen til orion?

Jepp, men ikke så veldig nøye. Litt skeptisk til bestillingsverk… :wink:

4 Likes

Cgi traileren trender godt på YouTube , 212534 k views , 2585 likes, 86 dislikes! På 3 dager :+1::+1:

5 Likes

Har sett den der før, lurer litt på kva du legger i det?

Viss en ser på forventningskurs på TSW og AOC spesielt så trenger ikke Orion være så forbanna langt vekke , Viss CE selger som hakka møkk så er det jo gått fra forventinger til fakta! Og viss en da legger til forventninger på topp av ei frisk bunnlinje med mye cash så er jo det aller meste mulig! De skal produsere 1 stor spill i 2018 pluss 2 mindre i år! Anarchy online på steam , og en stor oppdatering til TSW ! Og ett fremførbart underskudd ! Så enn skal ikke se bort fra at de kursene kan komme på godt salg! Markedet bestemmer prisen!

1 Like

Noen som har tanker om hvor mange spill de bør selge de neste dagene/ukene før man kan se om det mest trolig er en hit, middels, eller flop? Det må kanskje gå noen mnd før vi kan trekke noen slutninger?

Etter 7 døgn så får vi ganske nøyaktige salgstall fra steam! :+1:

1 Like

Jeg vil si rundt 100k - 150k første måneden for å nå 500k på alle plattformer i 2017. Vanskeligere å forutsi enn vanlig fordi det slippes i EA, så det er en del ekstra faktorer.

1 Like

Da blir jo ikke spillet en hit.

Jeg vil si under 500 000 på PC og Xbox er en flopp.( ila 2017)

500 000-1 000 0000 middels.

Over 1 mill så er det en hit.

Blockbuster økonomisk først på 2-3 mill solgte.

Det må nok et minimum salg på PC og xbox til for at den blir lansert for Ps4.

Men jeg er ny i gamet :slight_smile:

Jeg vil heller si at 100 000 solgte første mnd legger Funcom i rute for et salg på rundt 1,5 millioner for 2017 på alle platformer. Hva er grunnen til at du tror salget utvikler seg så dårlig utover året?

4 Likes

Februar
100 000,-

Mars
100 000

April pc og xbox herfra og ut
130 000

Mai
130 000

Osv ut året
Tilsvarer ca 1 630 000 salg i 2017.

1 Like

Något att tänka på är att de kommer introducera fler biomes och items/siege weapons mounts och så vidare, så spelat kan växa i polularitet under året, men en bra start önskar man ju helt klart :smile:

3 Likes

Hmm kan du regne på denne måten med et spill ? Er jo en engangsinntekt ved salg. Vil ikke det selge mest i begynnelse så dabbe av?
Om det var en konsumvare så hadde jeg vært enig. @anon91440261.
Men mulig jeg er helt på bærtur ?

Solgte ikke ark opp mot millionen første mnd? Anser det som slapt hvis CE ikke selger over 250-300k første mnd. Salget vil jo sannsynligvis dempe seg vesentlig etter hvert som mnder går. Får vel en ny spike etter xbox releasen, men så roer det seg igjen.

2 Likes

Hvis det ikke slår igjennom i februar, så slår det neppe igjennom i det hele tatt.

2 Likes

Jeg vil si at alt over break even er en success, som gjør at funcom kan fortsette med å lage spill. De tidligere storsatsingene har endt med tap, så går de i pluss er det godkjent. Men jeg tror de vil klare å selge mellom 500000 og 1000000 på om i 2017. Og jeg tror de vil selge over 100000 første måned.

2 Likes