Tenk om steamtall viser 100k+ på dag 7 dag gutter…! På med joggeskoa!
Dagens haus
Tenk om steamtall viser 100k+ på dag 7 dag gutter…! På med joggeskoa!
Dagens haus
Du får nästan in på hegnar forum med den där repliken även om det finns chans för det!
Joda joda, men samstundes er det meste av analysa tall og fakta. Dei skriver jo kva dei meinar skal til for at kursen skal ligge på 1,6,- såvel som 10,-. Slik sett opplevde eg den som ganske balansert, sjølv om eg ikkje heilt tør håpe at talla deira stemmer…
1 million solgte innen 30-60 dager!
Eller mer!
Det er ikke poenget å skape falske forhåpninger, men heller ikke vise spillet fra sin dårligste side. Ja kan de skape hype og interesse rundt spillet og vise potensialet og at spillet er morsomt så er det så klart positivt.
Da eksploderer i såfall kursen opp noe helt sykt. Sier ikke nei takk til det.
Facebook ads igjen i dag, bull!
IT’s NOT GOING TO BE SUPER UNOPTIMIZED AND UNFINISHED LIKE ARK IS IT?
= ARK sitt rykte
Skal ikke mye til for å slå det!
Det er vel mer eller mindre ingen spill som selger på den måten du har satt opp der. De selger ved lansering, ved rabatthelger og når det kommer DLC-er. T.o.m. Payday 2 selger bare bra fire ganger i året, og ingen måneder har vært like bra som salget første måned.
Ark selger slik. Det betyr mer for meg enn hvordan salget av fifa 2017 gikk for seg. Lansering er om et år. Frem til det skal spillet fylles med flere features og innhold.
Payday 2 sålde väl 1,6mil på en månad så dumt att jämnföra med det spelet, när man tar i med 100k så finns det plats för utökad försäljning, speciellt när spelet växer med mer innehåll och större yta
Jeg vet ikke, men hvis man tar det jeg sier og ser det opp mot Ark spillere så økte spillere i ark fra dag 1 og utover til de nådde et visst nivå. Så har de ligget der.
Nyhetssalg tar oss til toppen av salgslister.
Topp listen holder salget oppe.
Når salget dabber av kjører Funcom rabatt og får opp salget igjen.
Beholder gode listeplasser som gir mer synlighet og enda mer salg.
Større oppdatering med nye features - dra inn flere nye spillere.
Toppliste plassering holder salget oppe.
Ny platform - revitalisering og ny toppliste.
Kjør rabatt igjen
Rinse and repeat
Vanlige spill kommer aldri inn på topp listene.
Vanlige blockbustere er annonsert og promotert i månedsvis før lansering. Funcom begynner når spillet blir lansert. Så hvis Funcom får sånn flere hundre tusen salg bare første måneden her, ja da snakker vi gigasuksess.
@anon91440261 : Så du er ikke helt sikker på at @Christian tar feil ?
http://www.pcgamer.com/ark-survival-evolved-sells-one-million-copies-in-less-than-a-month/
Nei det er jeg ikke sikker på. Jeg også tror jo at det blir mer salg rundt lansering enn ellers. Men jeg tror ikke forskjellen blir så høy. Jeg tror på mer jevnt salg enn f eks det tsw opplevde.
Det at Ark selger 1 mill på 1 måned og Rust 1 mill iløpet av 2 måneder viser vel at en stor del av salget kommer rundt release/EA ?