Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hvor mange spill kommer med oppdateringer som er i bunn og grunn ett nytt spill innenfor spillet, som CE vil gjøre med nye biomes. Første del er 33km2. Ved full release vil det være 88km2.

Merk dere markedsføring av CE frem til nå, med en haug med bilder, noen trailere og til slutt streamers. Si ny biome med fjell/snø i juni/juli som eksempel. Det snakkes om xbox lansering i mars.

Jeg innbiller meg at dette er noe av hva Morti også mener mtp jevnt salg utover året. Samme prosedyre som nå, med publisering av nye elementer, nye dyr, nytt materiell til bygging, og etterhvert en dato for når dette slippes. Det vil ved først xbox lansering, så biomes en ny runde tilsvarende markedsføring som vil bidra til oppmerksomhet fra gamingverdenen via nettsider og sosiale medier. De som ikke får med seg EA release, får kanskje med seg eller blir fristet til å prøve når spillet utvides, dette mener jeg er en viktig del og grunn til at Morti har rett i at spillet vil selge gjennom hele året, sammenlignet med ferdige titler lanseres til en bestemt dato.

4 Likes

Kan du ikke si hva 100k solgte i februar gir på hele året når du nå har revidert analysen?

Se på Dayz, som var en av de tidligere spillene. De lanserte ett map for flere år siden og gjort modifisering på maset, men det er samme størrelse. De har lagt til nye elementer, mens CE vil legge til helt nye verdener med unike elementer som kan markedsføres separat. Det er stor forskjell.

H1z1 gjorde noe tilsvarende, de splittet spillet i en survival bit og en last man standing i king of the kill. Med stor suksess. En egen greie som solgte og selger som hakka møkk.

1 Like

Minecraft på pc i første omgang lansering på Nettbrett/telefon, så konsoll…samme spill som selger like bra overalt. Selger CE 350k frem til lansering av xbox, så er det naturlig at spillet selger tilsvarende der. Videre vil det legge på seg videre utover mot full release, fordi full release ikke bare innebærer ett samme spill som ved EA lansering uten bugs og med masse innhold, men full release betyr flere omganger med utvikling og lanseringer av verdener med egne elementer og som kan markedsføres separat. Til slutt toppes det av med lansering på PS4 som selger mellom 2-3 ganger så mye som på feks xbox.

1 Like

Greit nok det, men du har ikke vært like bull tidligere og den informasjonen du presenterer er ikke ny såvidt jeg vet. Du har jo visst om ARK salgstall lenge… så bare stusser litt på hvorfor du plutselig er megabull :slight_smile: Er bull jeg også, men 1 mill. ila. 1 mnd. tror jeg blir for hårete. Klarer de 4-500k ila. 1 mnd. holder det til en 5’er på aksjeterningen :wink:

3 Likes

Det var ikke en analyse, mer en mening/ytring. Sa jeg noe om å ha leid inn McKensie hehe?

Egentlig vil jeg heller revurdere 100 000 for jeg tror på over 40 000 første dagen. La oss si 200 000 første mnd. At det utgjør ca 15% av totalt salg for CE slik som ark. At Xbox selger minst 50% av det totale salget på steam. Og at Funcom vil selge mer ved hver oppdatering, hver rabatthelg og også få en ny inntektskilde i ps4 hvor jeg vil anta kanskje 75% av salget på steam. Det selges mer og mer ps4 der ute. Og flere og flere xbox også. Det selges færre pc’er, men de øker nok likevel med steeam brukere. Så markedet blir også større for hvert år. Skal sånn sett mindre til for å få en like stor suksess som før.

En 5’er på terningen med 4-500k solgte første mnd? Tror heller aksjen ville gått helt amok! :stuck_out_tongue: Da har man jo forventninger om Xbox salg i tillegg og garantert PS4 launch etterhvert. Da kan man jo lett snakke salg på 1,5-2 mill i løpet 1-2 år.

3 Likes

Hehe, OK. Jeg har ikke peiling. Synes det er vanskelig å vite hva som er realistisk prising basert på salgstall. Virker som ingen vet. Nuvel. Ikke lenge til vi har svaret :slight_smile:

Da er reklamesnutter igang på relevante Twitch-kanaler! Good good!

8 Likes

For og holde oss oppdatert på salg før steam kommer med oppdaterte tall er vel denne linken ett godt hjelpemiddel!? https://topconanservers.com

Antall servere , antall spillere dom oppdateres hvert 4 . Min !
Dette går kun på online servere da! Er vel en del som vil spille private servere og !

4 Likes

Går ut fra det er USA studio som tester på den nederste der! Funcom beta, 2 online!

1 Like

Siste børsdagen før EA lansering,

tam taram taram

11 Likes

Har kjøpt flere aksjer i dag, har bare enda mere trua pådette Nå. Edit 1,56 i snitt nå.

5 Likes

Det er bra, jeg har solgt litt (20%), er bekymret for “dypdykk” på releasedagen…

Solgte også litt men bare i påvente av en dupp så jeg kan kjøpe enda mer :slight_smile:

Hvilke risikoelementer ser du på releasedagen?

De burde få seg en cash shop asap hvor de kan selge ferdigbygde byer, slott osv

Skal vel ikke ha cash shop. Mange som misliker cash shops…

1 Like

Det er tradisjonelt mange som selger seg ut på releasedagen, dette pga av at Funcom kursen, historisk sett, går bratt nedover på release dagen. Om dette skjer denne gang gjenstår å se…
Det eneste jeg vet med sikkerhet er at i morgen blir det høy omsetning…

2 Likes

Eneste cash shop jeg hadde satt pris på var for og fremkalle en slik gudesatan. 1000 kr for og fremkalle en slik. lett ! :wink: hver dag :wink: