Hvor mange spill kommer med oppdateringer som er i bunn og grunn ett nytt spill innenfor spillet, som CE vil gjøre med nye biomes. Første del er 33km2. Ved full release vil det være 88km2.
Merk dere markedsføring av CE frem til nå, med en haug med bilder, noen trailere og til slutt streamers. Si ny biome med fjell/snø i juni/juli som eksempel. Det snakkes om xbox lansering i mars.
Jeg innbiller meg at dette er noe av hva Morti også mener mtp jevnt salg utover året. Samme prosedyre som nå, med publisering av nye elementer, nye dyr, nytt materiell til bygging, og etterhvert en dato for når dette slippes. Det vil ved først xbox lansering, så biomes en ny runde tilsvarende markedsføring som vil bidra til oppmerksomhet fra gamingverdenen via nettsider og sosiale medier. De som ikke får med seg EA release, får kanskje med seg eller blir fristet til å prøve når spillet utvides, dette mener jeg er en viktig del og grunn til at Morti har rett i at spillet vil selge gjennom hele året, sammenlignet med ferdige titler lanseres til en bestemt dato.