Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Starbreeze har mycket högre burnrate än Funcom, plus att Funcom inte har en förläggare att dela profits med som sb hade med 505games

4 Likes

Jaja :slight_smile: Vi får ta inn informasjonen og trekke våre egne konklusjoner. Jeg sitter 100% og er ikke i nærheten av usikker på det. Tenker at jeg kan nok om dette for å skille braksuksess fra middelmådighet, men man får ta sine egne valg her. Salgstallene kommer, så da får vi se hvor vi ligger.

Avskrivninger vil si at man ikke har tatt utgiftene når de brukte pengene, men at du tar dem nå. Det påvirker ikke cash flow, men påvirker resultatet negativt. Det er derfor du har to begreper, EBIT og EBITDA.

Earnings before interest, tax, depreciation and amortization (EBITDA) is a measure of a company’s operating performance. Essentially, it’s a way to evaluate a company’s performance without having to factor in financing decisions, accounting decisions or tax environments.

Det du spør om er DA, eller depreciation and amortization.

Hvis du er ute etter noe du kan bruke for å regne P/E, så er det viktig å huske på at du ikke skal bruke EBIT eller EBITDA, men EPS, earnings per share. For å illustrere hvorfor, sakset fra Kitron 2015-tallene http://kitron.com/Global/Reports%20and%20Presentations/Kitron%20ASA%20Annual%20Report%202015.pdf:

EBITDA for the group reached NOK 144.0 million

Profit for the year after tax amounted to NOK 72.2 million, corresponding to NOK 0.42 per share

Mao, her var EBITDA dobbelt så høy som EPS.

Funcom fikk heller ikke betalt av 505 games for å lage spillet, eller betalt for å lage ekspansjons, eller betalt for konsoll-rettighetene.

1 Like

Slutade ju med att starbreeze fick köpa ut rättigheterna av pd2 för en rätt saftig peng, föredrar var funcom är nu

2 Likes

Ja, jeg har godt 2,3%, overvejer at supplere yderligere hvis kursen holder sig nogenlunde i dag. Tror snart vi ser en to-cifret kurs med mindre interessen for CE dør ud ekstraordinært hurtigt.

5 Likes

Gratulerer :slight_smile:

2 Likes

Happy day, idag selger eg resten på 4,20 :+1:

1 Like

Jeg kjøper de

14 Likes

Da får jeg pantsette kona, kjøper @holmes kjøper jeg :grinning:

God morgen @holmes og alle andre som er våkne.

Her er forresten dagens haus fra Investtech

Funcom (FUNCOM) steg med hele 37.24% og endte på 3.98 kroner. Vi må tilbake til 6. januar 2014 for å finne en like kraftig oppgang. Den gangen steg aksjen med 43.92%. Aksjen har med dette steget 16 av de siste 23 dagene og den siste måneden har aksjen steget hele 141%. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt.

3 Likes

Når @holmes antyder at han ønsker å kjøpe, så trekker eg salget igjen :+1:

6 Likes

@Kronn - nei, du må selge! Jeg vil ha billigaksjer!

3 Likes

Hehe, vil nok ikke utgjøre den store forskjellen om eg selger eller ikke, sitter igjen med 35k, neppe nok til å presse den ene eller andre veien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hva har større potensiale enn Funcom nå?

jeg vet om en hvis nyhetsflyten på sikt blir som jeg håper og tror…

3 Likes

Jeg funderer på å selge noe annet, tenkt på PCIB, men den kan også ta av fort. Axa? Pensjonen min, nei! Den beholder jeg. TRVX? Fin lyttepost, nei…
Gig? Kanskje det, hva tenker dere om oddsen ved å selge Gig på rundt 3 og kjøpe Fun på 4?

Håper det er greit med et slikt innspill i denne tråden, hvis ikke sletter jeg :+1:

55000 solgte!
Og en ny patch fra funcom kom ila. natten hvor de har disablet Battle eye.
Mange klaget ila. gårdagen på poor performance når de gikk mot battle eye enablede servere og når jeg tenker meg om så tror jeg ingen av de 3 serverne jeg spillte på hadde dette påskrudd.

Det betyr at admins på de offisielle serverne nå må være på’n 24/7 og hive ut alle som mistenkes for juks frem til prolemet er fikset. Det tror jeg skal gå bra.
En annen særdeles viktig ting er at de i samme patch løste punching walls feilen noe som var den andre kritiske feilen spillet hadde.

Jeg tror Battle eye problematikken har vært og fortsatt er en enorm tidstyv for Funcom og håper de snart finner ut av det.

Men aller viktigst så skal de nå ha kapasitet til å ta imot nye titusenvis av brukere idag.

Jeg liker det jeg ser og tar fingeren bort i fra salgsknappen idag og.

2 Likes

@Alex del gjerne tips :slight_smile:

@Oilimp Muligens fire tegn: PCIB

2 Likes