Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jo er med. På alle måter :slight_smile:

1 Like

Morsomt at Ark må ha 67% rabatt for så å ligge under CE på steam salget : ) Tenk omsetning når CE skal ha sitt første salg da : ) Muahahha. Det som er så fantastisk med Top seller listen til Steam er at for folk som ikke har prøvd spillet er det ganske lett å velge det som alle andre kjøper. Det er et kvalitetsstempel i seg selv.

2 Likes

Jeg var ikke med på dette, men starbreeze ble repriset fullstendig da spillinvestorer lærte seg å lese spilldata fra steam før meldinga om strålende salg av payday2 kom fra starbreeze. Jeg føler funcom er litt i den samme situasjonen nå med CE. Har jeg rett er det fremdeles meget god oppside her.

5 Likes

Det er en enorm oppside her! ingen tvil.
dette støtter oppunder det jeg har forstått på de jeg kjenner som er hardcore gamere. de elsker spillet, det er ikke oppfunnet hjulet på nytt men det er kommet gummi på det som en gang var ett tre hjul (ark, rust)!

2 Likes

Jeg er med @Halling - har nå nesten like mye aksjer som jeg hadde på snitt 2 kr. Likevel. Mye dyrere kjøpt disse aksjene når jeg solgte de forrige ut på 2.94. Skal ikke gjøre samme feilen igjen. Skal vurdere salg når vi kommer opp i mcap på 1.8-2 mrd.

1 Like

Nesten morsomt hvor tregt markedet oppfatter potensialet her. De er nok for opptatt med å analysere oljeprisen, men når de oppdager at dette går veien så til de grader så går vi opp 50% per dag her. Kommer nok en analyse snart skal man se når de får tatt frem kalkulatoren. Aksjekursen har nå stabilisert seg litt og gjør seg klar til sprang.

1 Like

Ark/Rust var først ute men CE tar alle penga?

Minner meg om sitatet

“Pioneers get the arrows, settlers get the land”

8 Likes

Markedet reagere nok ikke før Funcom kommer salgstall på sort og hvitt! Da er kursen etablert seg på ett betydelig høyere nivå og større aktører føler seg sikrere og gjøre handel! Tro meg, det skjer!

Helt kanon @Nocturne vi her inne påTek skal jo være såkalte experter på Funcom. Da måvi ikke analysere så mye att vi analyserer oss inn i redselsens land :wink: Vi må tørre å bli med. Jeg var med på LMO jeg var med på emien.Nå vil jeg være med på oppturen. Det har vi jaggu fortjent!

9 Likes

Eller: “The early bird gets the worm… but the second mouse gets the cheese” :cheese:

…og vi vil vel heller ha ost enn vin, am I right?

1 Like

Når jeg ser kvaliteten på Hegnar’s dekning av Funcom (gamle bilder, ingen relevante detaljer osv) begynner jeg av og til å lure; gjelder dette bare Funcom (som jeg har trodd) eller er all infoen på Hegnar egentlig like dårlig? I så fall er det jo helt fantastisk at de fremdeles er i business, de er jo virkelig overveldende amatørmessige.

4 Likes

Må huske at det er rimelig Post-Fact i media i dag. Å skape reaksjoner og klikk har mer å si enn innholdet/fakta, folk baserer meninger på overskrifter og det ser ut til at HO får greit med klikk og reaksjoner selv med lavmåls artikler rundt Funcom. Vi snakker jo om de rimelig ofte selv her inne, uten at de har meldt noe vi liker om Funcom :slight_smile: Om det så er litt latterliggjøring generer det fortsatt trafikk på deres sider.

2 Likes

De hater funcom :stuck_out_tongue:

1 Like

RT 4,83, å fyttifatta

2 Likes

Blir skremt !!
Lang skal jeg tøre og sittepå!

Hehe kursmålene er jo langt over 4,83 :slight_smile: Bare vær happy med at vi klatrer opp mot 5 og 6 og 7 :wink:

1 Like

Jævlig hyggelig da, skule self ikke gevinstsikret det eg gjorde igår, men sånn ble det, hyggelig for det som ikke ble solgt :+1:

1 Like

Jeg gevinstsikret også. Er bare å ikke tenke på det. Gevinst er gevinst :slight_smile:

1 Like

Solgte dessverre 10.000 i går… Kjøpte 25K nye i morgest :smiley:

Er vel strengt tatt en god egenskap at man ikke er så grådig : )

1 Like