Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg var med under TSW - solgte ut etter fallet begynte men med gevinst. Jeg var med i LMO. Gikk med sviende tap. Var med i emi. Før emi var jeg nesten 150k down. Nå er jeg rundt 200k i pluss totalt på Funcom. Og jeg skal være med lengre enn dette.

3 Likes

Kan noen med innsikt fyre opp en Funcom fundamentals tråd så vi kan se på realismen i 2 milliarder market cap?

Hvordan er Funcom sin omsetning, antall ansatte, antall spillere og sånn i fohold til andre spillselskaper på denne størrelsen?

Spør for en venn.

6 Likes

@Savepig

Du har jo fulgt diskusjonene en stund - det jeg har fått med meg er at Funcom nesten er gjeldsfrie nå (utenom obligasjonslånet som skal konverteres) og de har rundt 50mnok inntjening i året på eksisterende portofølje. Jeg legger til grunn 200mnok på bunnlinjen og p/e på 10 for å regne hjem 2 mrd. mcap.

Det er ikke urealistisk i min bok. Men jeg er ikke økonom :wink:

2 Likes

Funcom skulle være topp 10 blant utviklere og forleggere i Europa var det ikke? Om noen år. Så hadde vært interessant å se en slik liste.

Spørr deg selv om det er logisk åselge så lenge vi er inne på 10 på topplisten på Steam.

@pdx du bomma med kjøpet!:joy:, den fortsatte jo opp :champagne:

3 Likes

:tropical_drink:

8 Likes

Med snitt på 1,40 så valgte jeg i dag å gevinstsikre inngangspengene mine (og kun de) på 4,95. Ikke noe dramatikk bak, er med videre med resten, choo-choo!

5 Likes

Du hadde fortjent å bli sittende.

Jeg hadde 200k, solgte første på 2,4x neste på 2,9x husker ikke helt, var nede på 30k, før jeg kjøpte på 3,7x 3,15 3,34 og i dag på 3,3-4,4 så du er ikke alene. :wink:

Takk for det, men eg er fornøyelig glad eg, med gevinsten eg tok, og det eg ikke solgte :grinning:

1 Like

Jeg skriver ikke for å gni eller noe…

men @Larsen var det 3.7 du solgte på ?

2 Likes

3.74 for å være eksakt :wink: Var dog innom en liten tur på 4.35 idag og ut på 4.50 for å tjene noen tusinger :wink:

3 Likes

Internett :blue_heart:

3 Likes

Pass på så du ikke blir stuck i hugo da

2 Likes

Bagger er på krigsstien:

Innlegg av: 100 Bagger (01.02.17 10:24 ), lest 791 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 01.02.17 10:25
RE^1: EST 1,2-1,9 mill solgte ila 1 mnd, ANALYSE med grafer
Dette var bra Irathi…

Dette er ting som støtter analyse.

Men Irathi, nå må du be Holmes og han der Starbreeze løken på Tekinvestor om å kneppe igjen. Kan du tenke deg hvor mye penger de idiotene der har kostet alle som henger på Tekinvestor for “gode råd” ? Hva om folk bare hadde kjøpt på 1 kroner som meg og behold de aksjene til nå? Alle ville jo tjent kjempebra.

Men det er godt å se at den samme grunnen til at jeg forlot forumet nå kommer tilbake å fucker de der Starbreeze slikkerne hardt i ræva. Det er ingen grunn til at Funcom ikke skal gjøre det bedre enn Starbreeze. Funcom er et bedre firma som jeg har sagt og de har et bedre grep om IPene sine.

Ville vært fint med litt historikk bak dette hatet for oss som er nye. Tar det gjerne privat hvis noen vil dele eller henvis gjerne til en gammel tråd for kontekst? Eller er dette noe vi ikke snakker om? :flushed:

1 Like

Bagger har en utagerende oppførsel og fulgte ikke reglene på Tekinvestor, så han har blitt bannet mange ganger. Ellers sånn i ettertid har han hatt rett, men etterpåklokskap er tullete, og det fundamentale var usikkert frem til i går.

5 Likes

Setter pris på @holmes jeg :+1:
Jeg følger (desverre) ikke alltid rådene/hintene hans, blir feil å kalle det råd.
Vi trenger Holmes.
Jeg melder meg inn i gruppa som støtter Holmes i tykt og tynt :grinning:

3 Likes

Her er til de som lurte ang BE :slight_smile:

@Paddy80

er han bagger til å stole på eller var det flaks??

Han kan Funcom aksjen så jeg vil ikke si at det er flaks nei. Men han vil si hva som helst for å oppnå målet sitt. Og gjøre hva som helst.

6 Likes