Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ble lagt inn en rimelig stor kjøpsordre før helgen tett opptil 1.6 mill akser før helga. Blir spennende å som de står og om den eventuelt kan brytes. Dropper den mellom 10-20% så kommer jeg om muligheten dyr seg til å kjøpe inn mer.

2 Likes

Jeg synes faktisk det er lidt pessimistisk :slight_smile:

Starbreeze nåede en markedsværdi på ca 7,5 millarder SEK inden de havde fået en ny succes efter Payday 2, jeg tror vi kan se noget lignende for Funcom, men langt hurtigere end Starbreeze, fordi Funcom er langt foran Starbreeze hvis man sammenligner på tilsvarende tidspunkt efter Payday 2 udgivelsen. Den gang havde Starbreeze i snit 44 ansatte i Payday 2 udgivelseskvartalet, hvilket ikke rigtig gav dem kapacitet til andet end Payday 2, til sammenligning er det seneste tal fra Funcom 99 ansatte (med mindre der er nogen der har nogle mere up to date tal) og det er kun 30-40 der arbejder på CE og de har kapacitet til endnu en udgivelse på niveau med CE, samt nogle mindre spil. Starbreeze havde også en publisher de skulle dele med, det har Funcom ikke. Da Starbreeze nåede ATH kort før deres første spiludgivelse efter Payday 2 havde de i snit 130 ansatte, så ikke meget mere end hvad Funcom har nu, men også en del eksterne projekter.

Jeg tror vi kan se markedsværdien gå mod noget tilsvarende for Funcom frem mod deres næste store udgivelse som efter planen skal komme næste år, for jeg tror at CE vil fortsætte med at generere store indtægter fremover som Payday 2 og jeg tror at de vil blive reinvesteret i vækst, organisk vækst men sikkert også opkøb og eksterne publishing deals.

12 Likes

still LOVE Her… Give This Tiger woman some support

Hør på henne og ikke djevelen :wink: Give her some LOVE…

3 Likes

@novalusus are in love :joy:

2 Likes

Er ikke sånne ordre utenfor åpningstid stort sett bare tull? At ordren slettes stort sett før åpning

1 Like

Korrekt, veldig mye ordre for å presse kursen opp og ned som slettes 1min før åpning

2 Likes

Hva er dette?

Overføring til Zero konto…

Men hvorfor før-børs? Jeg har ikke sett dette før… :no_mouth:

Det ble gjort på akkurat samme tidspunkt når jeg overførte mine for en god stund siden. Det gjennomføres som et salg og kjøp, og er sikkert tillatt å ta det utenfor børs for enkelhets skyld. :slight_smile:

1 Like

Jeg har skrevet en lengre mail hvor jeg refererer til direkte feil i artikkelen, ett ønske om at markedet skal få korrekt informasjon og ett ønske om at Funcom tar grep. Det hjelper sikkert ikke annet enn at de får en reminder og kanskje velger å gjøre noe i fremtiden.

Artikkelen i seg seg selv er todelt, først positiv og referanser til historikken som er nagativ. Det bør ikke slå negativt ut, men kreftene har ofte tendens til å ta tak i det minste å blåse det ut av proporsjoner, begge veier.

7 Likes

:sweat_smile:ser ut som ikke artikkelen påvirker kursen i åpningen. Bare gamliser som leser den og det er ikke mange av dem i Funcom​:laughing: Det blir en sykt spennende uke, lykke til alle sammen​:blush:

1 Like

Jeg håper at markedet griper godt tak i det negative nå før lunsj og sender oss rett ned til støtten rundt 4.15 slik at jeg kommer meg inn der jeg drømte om å komme inn med trading potten min, og så rett gjennom 5 før børsslutt! Helt objektivt sett er det den beste reaksjonen på en tulleartikkel!

Aldri stol på ordrene som ligger 20min før åpning. Ekstremt mye manipulering.

1 Like

Er klar over det, men syns allikavel det er for mange ordre, men sier at åpning er opp, kan sikkert få en dipp i dag. Jeg har lagt inn ordre😁

1 Like

Dette går ad skogen! SELG SELG SELG, sett på S/L, forlat skipet! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:
(Jeg skriver ikke dette fordi jeg tilfeldigvis skal inn nå) :slight_smile:

6 Likes

Den ordren har ligget der siden closing på fredag.

Hva tenker folket her, må en inn på morgenen eller kommer dippen pga artikkelen. Ser jo svært bra ut, ja kan sikkert være noen falske ordre, men ikke så mange…

Man må se på det fundamentale her. Og antar det vil trumfe i løpet av dagen. Hvorfor skulle en filleartikkel ødelegge? Halmstrå for mange som vil inn.

1 Like

@Nocturne

2 Likes