Det skjer daglig på børs dessverre. Artikler eller ikke. Informasjon, falske rykter og misinformasjon spres i ett kjør. Det er en brutalt virkelighet som man må “se i gjennom” om man skal klare seg. Hvis man finner ut på egenhånd at man har en aksjekurs som høyst sannsynlig vil stige innen et gitt tidsrom så gjøre den faktisk ofte det : )
Tradisjonelt ER Funcom høyrisiko, også nå. Finansavisen har kanskje en journalistisk plikt å opplyse sine kunder om dette. Det som er irriterende er at de ikke har fakta riktig.
Det er nettopp dette som er feil: Funcom VAR høyrisiko. Nå er det fakta og fundementale faktorer som bærer oss videre. Nå er det høy risiko på 14+ kroner(med mindre vi ikke er der før salgstallene dikterer dette)
Vi er vel ikke aktionærer i selskabet blot for at se på de kortsigtede bevægelser? Eller for at blive påvirket af en artikel som nogen finder negativt vinklet? Den flade kursudvikling skyldes alene voldsom trading fra Paretos kunder. Ruller salget af CE forsat positivt ud vil dette gradvis afspejle sig i kursen. Får vi negative dage - og det gør vi - vil prof-traderne udnytte dette til at presse de nervøse ud lige som Paretos kunder har gjort det her til morgenen.
Vi er ikke på HO kalle. Please litt mer kultivert språk
Sorry skal skjerpe meg. Liker utviklingen i kursen nå RT 5,20
Næsen ned i sporet alene med stålsat fokus på det fundamentale i casen. Følg salgstallene - også når der er negative dage for det kommer der mange af i et ellers godt forløb. Brug flittigt din lommeregner og se på hvor mange penge som kommer i kassen. Brug en lav, men rimelig p/e i dine kursmål. Lad dig ikke forstyrre af alt det du læser på Hegnar eller artikler i aviser. Tænk som en prof - og tjen penge som en prof - uanset om din strategi er kort - mellem long eller long.
Nuvel… det har åpenbart vært en fantastisk start, som har lagt grunnlaget for en strålende framtid, men nå må Funcom bevise at det ikke bare var et blaff. Jeg har tro på at dette går riktig vei, men vi er ikke “i mål” enda. Det skal litt til å forsvare en kurs på 14 (men for all del, vi krysser fingrene).
Jeg synes den forsiden er jævlig spekulativ og lukter personlig vendetta eller manipulasjonsforsøk (eller begge deler). Den samme artikklen kunne like gjerne hatt tittelen “Har Funcom endelig klart det?”.
Men Hegnar ville vel aldri godkjent en positiv artikkel om et selskap som baserer seg på at “masse tullinger gidder å betale for å sitte inne å spille sånne dataspill greier”.
FUNCOM 5,21 +6,98 183,39
AKERBP 160,60 +4,83 92,93
STL 154,70 +0,06 84,34
hoho
Er ikke så fælt lenge siden det lå sperreposter på noen hundre tusen som “ugjennomtrengelige”. Its Bizzare
de blir bare spist opp
Liten (tilsiktet) effekt av førstesiden i Finansavisen tror jeg vi kan konkludere med.
Naturligvis kan aksjen også ha dager med tilbakegang, men rimelig sikker på at vi skal over 6 kroner om ikke lenge. Noe motstand ved 5,30 (dvs. lite datagrunnlag/historikk).
Aksjen får noen ganger en liten brutal dipp intradag (manipulert ?)
Hva skal Hegnar nå skrive ?
(tror ikke de gir seg, denne ser på dataspill som noe tull som knapt hører hjemme på børs)
Men med rundt 250 tusen kopier solgt til fullpris allerede og et salg som vil strekke seg over år, så er det etterhvert vanskeligere å svelge deres økonomiske ressonnement her.
6,95 (target) i følge Orion ved salg av 1 million og med nøktern EV/EBITDA 10. Begge disse tall må også sies å være forsiktige/konservative anslag.
Pareto styrer som altid. Nordnettere sidder tilbage på perronen.
Jeg hoppa ut av aksjen på 5.18 i dag. Forsøkte å komme inn igjen på 4.95. 1 øre for lavt til å komme inn.
Lykke til med videre oppgang i dag.
nye tider:
det er sykt
Nei det er en Hit
passss drar ned kursen nå…
Så godt som over 300m i omsetning og klokken er ikke 12 enda😂