Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Foreløbig ikke noe snakk om Funcom på hegnar tv iallefall.

altså nå lurer jeg på hva de skal si… De må vel ha noen i studio som kan gaming bransjen…

Snakka mye om Funcom i starten. Hadde fått masse pes etter oppslag idag. Forklarte at de hadde opplysningsplikt men Hegnar selv ville gjerne se Funcom omsider lykkes.

De er ferdig bare noe fjas og mye fnising hadde ikke mye peiling

Må huske at det verste man kan gjøre om man missliker en nyhetsside er å klikke på siden deres. Da har de oppnådd det de ønsket og kommer ikke til å endre vinkling så lenge den de har fungerer bra for å få oppmerksomhet.

Edit: Nå bryter vi opp gjennom 30k spillere, ganske tidlig for å være en mandag. Ser ut til at det blir en ny uke med enda bedre tall enn forrige fra Steamspy. ^^

6 Likes

Er det rigtigt at survival online spil som dayz, ark, conan osv. er klart størst på pc? Jeg troede at det var Xbox.

1 Like

Minus 13 mill! Da er det utlån eller Jebsen salg vel?

Avanza says minus 2,3million shares netto on pas.

1 Like

Er nok i kr i skandiabanken og ikke i aksjer.

Ja ok. Det stemmer kanskje ja. D lå og vaket rundt 2 mill i minus før jeg dro. Så nå lurte jeg fælt hva som hadde skjedd om PAs lettet seg med 11 mill og samtidig aksjekursen gikk opp. Hehe

1 Like

En ting som jeg ikke har sett blitt diskutert… jeg har lenge ment at verdien i Funcom har ligget i CE siden emisjonen priset resten av spillene veldig lavt. Det er også klare tegn nå på at erfaringen Funcom har fra MMO og kommunikasjon med community bærer frukter nå med CE.

Men hva med bruken av Unreal 4 og grafikken i CE? Er det mulig at Funcom sitter på ganske bra “knowhow” i forhold til at de har fått et spill med knallbra grafikk, bra optimalisert på bare ett år? Den åpenbare muligheten slik jeg ser det, er at Funcom går sammen med noen andre produsenter innen Survival og lager feks. Rust 2 med bedre grafikk. Eller så kan Funcom inngå samarbeid med en større spillutvikler der Funcom gjør jobben (mot en andel av salg + ingen utgifter) og utvikler et nytt Survival-spill i en helt annen retning.

Dette burde da han en viss verdi som selskap?

Jo, fleire har nevnt det, og absolutt ja.
Dei har: Lang erfaring fra å lage alle spilla sine, i tillegg til å spille sine eigne så spiller dei det meste av andre spill.
Dei er rutta på UE4 etter kvart, noko som gjer vidare utvikling av CE 9+nye spill ganske mykje lettare. Eg meinar at det er enormt med verdi i eit Funcom som har dyktig ledelse og penger til å utvikle akkuratt det dei (og markedet) vil.

CE er nok ikkje den einaste suksessen dette tiåret :wink:

Vad tror alla om kursen i morgon? Vansinnig omsättning och stängning på plus idag, fortsätter det uppåt i morgon eller är den fortsatt alla traders favorit?

Såg att det snart är 41k inne och spelar en måndagkväll, riktigt bra! Steamspy ligger ju efter med 2-3 dagar också så att det sålt över 300k just nu känns väl ganska rimligt? Vore trevligt med ett PM om försäljning :slight_smile:

2 Likes

Jeg antar at alle de som har kjøpt på rundt fem kroner i dag ikke gjorde det for å selge på 4-tallet i morgen. Da må bi opp da, hvis noen nye vil inn.
Jeg fikk mitt i dag så i morgen må noen andre presse opp kursen :joy:

6 Likes

Det är lite knepigt att läsa handeln, det är ju enormt mycket trading så det är svårt att se vart det är påväg men det är spännande. Köpte in mig idag, får se om det var ett dumt beslut eller ej :grin:

Snart 42k…grymt bra siffror faktiskt för att vara en “vanlig måndag”. Brukar dippa ganska mycket jämfört med helgen men ser ut att hålla i sig bra. Tyder väl på att det säljer ganska bra!

2 Likes

Den kom seg over 5 allikavel😊

1 Like

Jeg lurer på om noe av volumet i NON er svenske tradere som har funnet frem til aksjen.

4 Likes

Ja noen med litt mer penger enn hva som er vanlig. Er jo ikke småsparere som kjøper en million aksjer på fem minutter til kurs på ca fem kroner

2 Likes