Ser vi 3-4 kroner før EA så frister det å selge, men tror ikke jeg selger hvis jeg ikke har noe annet å putte pengene i. Tenker på QEC, kunne vært god anledning og solgt litt i Funcom og kjøpt 10k QEC.
Gjerne vente, bytte 20 k Fun mot 10 k QEC?
Er jo et flott volum i dag!
Dette tallet er alt for lavt. Vet du hva det er?
523 492 036
Antall solgte CE i år?
Ikke helt oppdatert market cap?
Er forresten 593.29 MNOK med dagens sluttkurs.
skal man unngå denne dippen så må nok ce øyeblikkelig selge bra.hvis det skjer trenger det ikke bli den vanlige releasedippen. selger det ikke bra nok med en gang vil nok en del gevinstsikre. etter å ha diskutert litt på chatten i går tror jeg dette blir viktig for kursutviklingen ved ea.
Helt korrekt Holmes. Netfonds altså! Fortsatt alt for lavt. Ut fra det jeg tror om salgstall nå. Klør i fingrene…
Gratulerer til dere som har tatt solid gevinst nå! :))
Selv skal jeg ikke selge før vi bryter 4 kr.
Etter å ha falt ut av listen på nyttårsaften, er CE tilbake på Gamespot Top 50 anticipated games, så vil det kanskje være interessant å følge utviklingen de neste to ukene, det kan nok si noe om hvordan det generelle markedet tar imot spillet, og ikke Survival-moben.
Gamespot-historikk:
-
- nov: 47
-
- nov: 46
-
- des: 41
-
- des: 40
-
- des: 49
- 30.des: 50
- 31.des: Utenfor
- 07.jan: 50
Tror det er viktig å følge med på denne lista, viktigere enn alskens russiske og kinesiske lister eller mmorpg type sites (som du skriver).
Jeg er ingen gamer, men lar meg imponere over byggingen vi så i går. Nesten så jeg fikk lyst på spillet bare pga av det. Har en sønn som spiller mye 17 år. Han var litt tvilende til CE før jul da han kikket på forrige video, han var mye mere positiv i går kveld. Han ville vise dette til gaming kompisene sine. De er 10-12 stykker som spiller sammen, spendt på mottakelsen hos de andre. I følge Tester1 på HO fungerer spillet mye bedre nå enn bare for 14 dager siden, så gjengen i Funcom jobber godt for å kunne levere sa bra som mulig.
Har du en ny oppdatert Jan analyse?
Samtidig skal man ikke se bort fra at det russiske og kinesiske markedet vil ha potensiale til å være større enn det europeiske markedet.
Ikke at man skal dra en direkte link mellom film og spill som medium, men interessant er det likevel å se hvordan kinofilmen (2011) solgte på kinoer, alle tall i MUSD.
1.21,2: USA
2. 9,8: Russland
3. 4,9: Brazil
4. 4,2: Spania
5. 2,2: UK
6. 2,1: Frankrike
7. 1,4: Australia
8. 1,3: Tyskland
9. 1,3: Mexico
10. 1,1: Italia
På plassene bak følger Malaysia, Emiratene, Polen og Argentina. Samlet sett hadde verden, uten USA, 27 MUSD.
World of Warcraft-filmen solgte også godt i verden, der det kinesiske markedet alene stod for at filmen ble en kassasuksess.
Kilde:
http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=intl&id=conan3d.htm
De asiatiske listene er minst like viktige som de amerikanske. Gamersky har Alexa-rank 1669 globalt, og 179 i Kina! De er større i Kina enn hva Gamespot er i USA.
Det bor 1,385 milliarder mennesker i Kina, mot 325 millioner i USA. I 2014 var det 1.6 kinesisk gamer for hver amerikanske.
Så jo, Kina (og resten av Asia) er viktig.
Nå skal man ikke tolke for mye, men prisingen kan kanskje komme mot utgangen av neste uke? Senest om 14 dager.
I reddit-tråden gis det uttrykk for at noen mener ~200 er en fin pris (NOK), mens enkelte hevder de betaler 330.
Jeg tror personlig på 30 USD, men den kan både ligge ~25% høyere og lavere.
Kilde:
Noe av grunnen til dette var jo at Kinesiske myndigheter og private selskaper hadde spyttet mye penger i den filmen, så den ble sterkt promotert i Kina. Kina har vanligvis en policy som hindrer mange Hollywood filmer fra å konkurrere på lik linje med kinesiske filmer. WoW slapp altså lettere til i markedet og markedsføringspushet ble derfor større.
Du ser det med flere og flere Am. filmer nå som både har kinesiske skuespillere i sentrale roller (Rogue One), og som henter kapital i Kina til produksjonen.
Jeg sier ikke markedet ikke er viktig, men det er et sterkt regulert marked hvor vestlige produkter ikke kan konkurrere på lik linje med kinesiske pga. myndighetsrestriksjoner. Mao. tror jeg man bør satse på markedspenetrering i USA først og fremst.
Ikke helt korrekt, typiske hollywoodfilmer er mindre populære i kina enn i vesten. Medt tydelig var det med force awakens som hadde kina som svakeste marked tross fre tøyler