Å lansere spillet med asiatisk språk er i hvertfall en god start. Alt salg i Asia blir ren bonus tror jeg.

Å lansere spillet med asiatisk språk er i hvertfall en god start. Alt salg i Asia blir ren bonus tror jeg.
Men spillet selges jo bare gjennom Steam og promoteres i stor grad av streamere, har kinesiske myndigheter noen reguleringer der?
Ikke helt korrekt, typiske hollywoodfilmer er mindre populære i kina enn i vesten. Medt tydelig var det med force awakens som hadde kina som svakeste marked tross fre tøyler
Ja, det har mye med myndighetens regulering av kinomarkedet å gjøre (ifht. markedsføring / antall screens de får vise på osv). Noen hevder også piratvirksomheten i Kina ødelegger ethvert forsøk på å selge film der.
Nå tjente jo Force Awakens i følge BoxOfficeMojo 124 mill. dollar i Kina, noe som tilsvarer halve produksjonsbudsjettet, så dårlig vil jeg ikke si det er.
http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=intl&country=CH&id=starwars7.htm
Men spillet selges jo bare gjennom Steam og promoteres i stor grad av streamere, har kinesiske myndigheter noen reguleringer der?
Nei, jeg snakket om kinofilm i første omgang. Spillmarkedet i kina vet jeg ikke så mye om. Ble AoC lansert på kinesisk?
Diskusjonen gikk vel i første omgang på kinesiske lister vs amerikanske, etter at Gamespot ble lagt fram?
Uansett, kinesiske myndigheter åpnet for Steam i 2015 så jeg tror ikke det er noen restriksjoner der av særlig grad. Riktignok er spillene sterkt rabattert.
AOC ble på et tidspunkt lansert i Korea, gjennom Neowiz Games. Det gikk ikke så bra, men der hadde ikke Funcom gjort jobben sin med lokalisering. Det har de gjort nå.
Absolutt! Jeg tror kanskje ikke poenget mitt kom godt nok frem. Det russiske markedet er gigantisk. Også for Warcraft-filmen hadde det russiske markedet ~50% av det amerikanske i billettinntekter, altså det samme som for Conan.
Det forteller at det russiske markedet kan ha potensiale til å bli stort, og kanskje større enn resten av Europa.
Ser man på e-sport og historikk på twitch, ser man også flere som hevder seg. Finalistene i et spill som Hearthstone, var i årets Blizzcon russisk og ukrainsk.
Poenget er vel at nedslagsfeltet til Conan er enormt, alt faller på hvordan combatdelen mottas.
Fikk ikke lastet opp bilder, så la de inn på bildr. Litt uoversiktlig ble det også fra telefon…
Her er geografien for Rust for salg på Steam:
Og for H1Z1:
Det var vel jeg som sporet det hele av med å forsøke å trekke en parallell mellom populariteten til kinofilm vs. dataspill i ulike regioner.
I følge Tester1 på HO fungerer spillet mye bedre nå enn bare for 14 dager siden, så gjengen i Funcom jobber godt for å kunne levere sa bra som mulig.
Det mange glemmer er at de ofte har mange ting som er påbegynt (og i noen tilfeller nesten ferdig https://youtu.be/7LU_cs3vpws?t=570 ) men som ikke rakk å bli ferdig i tide til streamen. Det kan derfor være store endringer/forbedringer fra stream til stream selv om det bare er 2 uker mellom streamene.
Hvor ser folk for seg at de vil inn igjen og når kommer en reaksjon tilbake !? Går den videre på mandag må vel rsi stange over 90?
Noen som har noe historiske tall på hvor høy og lenge rsi var , pre launch lego, TSW ?
Har litt flere lodd jeg gjerne vil inn med? Men ikke interessert og være siste mann inn før korreksjon og ødelegge snittet mitt
Det du spør om nå Malvin er helt UMULIG å svare på, skulle vi ha kunne svart på dette og kunne utalt oss med noenlunde sikkerhet. Ville vi måttet sittet inne sammen med Funcoms PR avdeling og studert planen for markedsføring de neste tre ukene i detalj. Jeg TROR att vi ikke ville funnet så mange dødpunkter for denne perioden. I og med att Funcom har ventet så lenge som de har gjort men å starte oppkjøringen av PR aktivitetene rundt CE TROR jeg personlig, att det ikke er mange “dødpunkter” å finne de neste tre ukene.
Det kan det nesten ikke være hvis de skal de rekke å nå ut til de 750k:sweat_smile: som skal kjøpe spillet på PC de neste månedene.
Vi kommer til å få dager der kursen dupper noe, men når og hvor mye???
Jeg har godt over 200k aksjer nå og har fått så troen på CE og Funcom att viss bildet ikke forandrer seg i de kommende ukene, sitter jeg med alt over release og ser an listeplasseringer og estimerte salg på Steam før jeg eventuelt vurderer og selge.
Jeg kan ikke noe for det men jeg synes at, jo mere og mere jeg får se av CE jo sikrere blir jeg på att gjengen i Funcom virkelig er inne på noe seriøst riktig med CE.
jeg har skrevet det i en tidligere post, jeg er NESTEN helt sikker på att Funcom fremdeles ikke har vist oss rosinen i pølsa i CE. Den sparer de til rett før release og den kommer til å vekke ett sinnsvakt “vil Ha begjær” hos gamerene rundt om i verden. Bare spekulasjon fra min side men, ikke glem att Bylos kastet seg over skjermen sin under en av Streamene og flirte og sa att dette skal vi ikke vise ennå.
Det er nok toppløse damer
Ja jeg skjønner det at det ikke er mulig og vite , men spm var rettet mot om det er noen som har satt seg inn i hvor lenge Funcom kan klare rsi på dette nivået!? Og de har nok usedvanlig mye stæsj på lager de neste ukene og mnd ja, men rally på legoen gikk vel opp godt i forkant for så og roe ned litt og korrigere før ny topp ble etablert !?
Edit: og troen har eg hatt lenge
Ikke noen kritikk til deg Malvin, men nå sitter verken TA eller rsi i førersetet lenger, det er nemlig opptatt av PR avdelingen til Funcom. Go helg
god helg ja
Ikke noen kritikk til deg Malvin, men nå sitter verken TA eller rsi i førersetet lenger, det er nemlig opptatt av PR avdelingen til Funcom. Go helg
Jeg er naturlig nok uenig, ikke bare er RSI høy, du så avtagende kjøpsvilje på slutten av fredagen. Mulig den går videre opp på mandag men det er mange som forventer en korreksjon nå. Husk alle de som kjøpte på 1.30-1.60ish. Jeg lastet opp en del da, og har solgt på 2.41.
Jeg tror vi får se en dupp ned for å teste 2.10-2.20 men godt mulig jeg tar feil og toget går fra meg. Vi får se hvem som har rett @Halling - men jeg hadde ikke turt å sitte over launch med så mye som jeg hadde uansett. Har brent meg på det før
Nå vil noen si det ikke er vits i å selge om du tror kursen vil vær høyere 31.01 enn i dag uansett, men jeg håper å gjøre litt ekstra ved denne traden.
Jeg velger å ikke tørre å trade av den grunn att jeg ikke vet vilke kort Funcom sitter med oppe i ermet med og jeg ønsker å være inne hvis det skulle komme noe.
Så får det heller hompe litt opp og ned frem mot release. For korreksjoner kommer til å komme helt sikkert.
Jeg tror bare ikke jeg er flink nok til å forutse når de kommer og hvor store de blir, eventuelt når er det er nærme bånn slik att tiden er inne for å gå inn igjen.
Jeg har ett lenger perspektiv på Funcomaksjen enn dager og timer og mener bestemt att vi står høyere 31,jan enn hvor vi er nå.
Etter release bestemmer listeplaseringene og nedlastingstallene hvor veien går videre. Selger vi nok og holder oss høyt på listene er det ingen TA i verden som holder oss tilbake. ja det kommer gevinstsikring, men den da lange oppadgående trenden vil være der. Hvor langt dette vil gå er det ingen av oss som vet, men att dette er meget spennende det er ivertfall sikkert. Lykke til om dere velger å sitte/selge eller trade Funcom fremover
Hvor mange aksjer sitter vi med i Funcom her inne?
Selv har jeg 200 k.
170k men som ment over her så vil jeg inn med 30 k aksjer til! Føler 200 er tallet!
Ganske mange millioner