Du vet like godt som meg at dette er traderstyrt. Ingenting fundementalt har endret seg siden i går.
Dessuten, en aksje som har gått 300% korrigerer ned 10-15%? Godkjent i min bok
Noe fundamentalt har endret seg siden igår, vi har fått en dag med veldig mye lavere salgstall, og basert på funcom sin melding kan vi vente 2 dager til med lave tall.
Eneste som er no dritt med prosenter er hvis den går ned 50% så må den stige 100% igjen for å være status quo
Det er ventet at salget dabber av.
uke 1 320k
uke 2 180k? =500K
uke 3 140k? =640k
uke 4 120k? = 760k
osv
blir pent.
Det du presenterer der passer bra inn i første guidingen fra modellen til @Irathi
Etter gårsdagens fall er guidingen ned, en god del. Dagen idag og morgendagen vil fortelle oss om guidingen må videre ned eller om den holder.
Tok dette bildet utenfor kontorlokalene til FUNCOM i morges…
Hva tror vi kursen 30.april?
Er den over:
4
4,5
5
5,5
6
Jeg tror ikke ikke vi er under 5, jeg tror vi er nærmere 6 enn 5.
(7 er feks nærmere 6 enn 5 )
kommer xbox som ryktes mars, så er den nok godt over 5
jeg tror vi ender opp på 5 kr i dag jeg !
Hvilke rykter sier dette? Håper selvsagt at det kommer så tidlig som mulig selv, men “Vår” 2017 kan jo fort bli slutten av mai, iallefall her til lands
Når Xbox nyheten kommer så blir det nytt rally og nytt fall
Han som deler ut nøkler for Funcom til bla Conan Exiles svarte på spørsmålet om CE kommer på Xbox i mars, ja! på twitter
Sånn, da er jeg tilbake med aksjer igjen. 4.85 Satser på at det blir en god trade
Fint at media advarer mot risikoen i funcom, forteller hvor mye de må selge for å forsvare verdien. Er dette noe annerledes enn for andre selskaper på børsen? Er dette noe annerledes enn veldig mange bioteknologiselkaper som driver med studier og ikke har noe produkt de tjener penger på? Verdien på selskapet blir satt på forventninger om fremtidig inntekt.
Funcom må selge bra for å forsvare dagen verdi. Det et opp til markedet å sette den verdien de mener er riktig utfra nåsituasjonen og det de tror om fremtiden
Så hva mener du at Funcom må selge for å forsvare dagens prising?
circka 500k på 4.80
tror jeg de regna ut
Hvilken PE bruker du da? og hvor mye Mcap forsvarer de med å selge 500k?
Det er ingen fare at Funcom ikke selger nok ila 2017 for å forsvare dagens kurs, da må det skje noe ekstraordinært. PC og XBOX alene kommer til å selge mellom 2-2.5 millioner, tror JEG, men markedet har ikke like trua nå, samtidig selger storaksjonærer seg ned eter å ha 8-10 doblet pengene sine, vanskelig når noen dumper ut slike kvanta