Hehe, jeg lettet meg litt på 4.85. Da fikk du kanskje mine?
slenger meg paa trenden her:
Jeg må si jeg synes det er litt skremmende at det her på forumet er mer eller mindre halleluja-stemning om dagen, og at alle er bombesikre på suksess og stigende aksjekurs. Kommer noen med en kritisk artikkel eller innlegg, har de en agenda.
De to viktigste tingene jeg har lært på de 10 årene jeg har fulgt Funcom:
- Aksjekursen stiger på hype.
- Ta gevinst!
Det kan godt hende! Kjøpte rett før kl. 11.
Betryggende at du selger
Dens store forskjellen fra alle de tidligere gangene er at man har en situasjon der vi vet at spillet selger meget godt for øyeblikket og at vi kan omtrent følge salgsutviklingen live.
Hold deg til tradinga du duff. Det fundamentale lagger litt i kunnskapen
Vi er noen som prøver å være nøytrale og kun holde oss til tall, og modellene våre… Men vi blir jo stempla som baisere som skal ha billig inngang.
Så å sitte i Funcom fra 1,20 til 5,10 er trading? Jeg er dum som tok 700 000 i gevinst? Jeg burde heller blitt med ned igjen, og så håpe på ny opptur?
Håper denne skal opp til både 5 og 6 nå i februar, men jeg solgte meg ut og tok gevinsten. Kommer kanskje inn ved en evt større dupp. Ny innen aksjer, så for meg var det rett hvertfall. Lykke til videre, sees kanskje på 6-7 tallet!
Her har du jo poenget selv: “For øyeblikket”. I dagens kurs, og kurs over 5 kroner er det innbakt suksess over lang lang tid. Inkludert suksess for fremtidige lanseringer.
Folk her på forumet blir jo over seg av begeistring av at det skal komme en oppdatering til TSW i løpet av året. Hvor mange spiller TSW i dag? Kommer alle som har kjøpt det til å løpe tilbake til spillet når det kommer en større oppdatering til et 5 år gammelt MMO? Jeg tviler.
Er nok rett for deg å gå ut om du mener du har gjort en god handel. Aldri feil å gevinstsikre, gratulerer!
Tror om du kjiker på tall, p/e, forventet resultat for 2017 til funcom, og sammenligner med andre i bransjen, vil du nok ikke anse dagens mcap som høy.
Unnskyld at vi som har fulgt Funcom i ti år er litt fornøyde over at CE har ligget på topp siden lansering. Helt utrolig
Hva hadde skjedd dersom CE hadde åpnet på plass 8 på listen og økt frem til 3. Plass nå tror dere? Trolig høyere enn nå. Selv om 1.plassen drar inn mye mer enn 4. Og 5.plassen
Vanskelig å si, men jeg tror faktisk kursen hadde vært i 2-3 om vi hadde åpnet med 8.plass. Det hadde vært på H&S nivå. Det at CE ligger på topp 3 er avgjørende for salgene.
Jeg er såklart fornøyd med at CE ligger øverst på salgslistene, og at det ser ut til å gå bra. Men det er ingen garanti for at fremtiden vil gi videre suksess.
At det var?
Hehe sikkert imponerende å se på nabolandet fra utsiden.
[quote]
Funcom N.V / Artikel om Funcom på dn.no idag. / Artikel om Funcom på dn.no idag.
I dag 13:40 IP: sBD7/6htb
"Funcom er en tulleaksje" Tull betyder skämt/skit
Man må ikke være dum for å kjøpe Funcom-aksjen, men du verden som det hjelper.
Quote DN.no 08.02.2017
Tror ikke de har bloomberg terminal?
Det er ikke spesielt lang tid. Conan Exiles vil sannsynligvis første måneden alene selge 500.000 eksemplarer og da strømmer jo pengene inn allerede nå. Utover det så vil en naturligvis selge en hel del fremover og ikke minst etter “final” release, så kommer jo inntekter fra øvrige spill og CE på konsoll i tillegg samt potensiale i andre fremtidige spill inn i bildet når en priser selskapet etter forventninger.
Så jeg er uenig i at Funcom ikke forsvarer en kurs en del høyere enn 5 kr i dagens scenario.
Er vel mer noen større aktører som kjører kursen ned i dag og ikke fundamentale forhold.
Noen som vet hvordan salgstallene på ark var ved EA release kontra full release?
Tenker på første ukene