Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det får vi vel se først når spillet lanseres?

3 Likes

Whoops :hushed:

Vi har alle salgstallene fra ark ble sluppet frem til idag, ARk er enda i EA.

Noe annet som er spesielt for disse EA survival spillene som forbrukerne er skeptiske over, at de “aldri” forlater EA og fullt lanseres, men bare fortsetter årevis i EA.

Her har Funcom en sjanse for å bevise noe annet i 2017. Håper på ingen forsinkelser…faktisk ganske viktig!

Ja og folk er jo mer klar over det nå også, så hvis funcom lykkes med å utvikle bra og i bra tempo vil kanskje ekstra mange ha ventet med å kjøpe kontra da ark ble sluppet f.eks.

DN artikkelen tatt ned?

Var jo dagens lættis: Funcom, som driver med dataspill på Internett og sånn…

:slight_smile:

5 Likes

ja og så driver de kun med spill da…
det er jo som coca cola bare skulle starte med brus det
eller statoil bare med olje,det kan jo ikke gå

3 Likes

En godnyhet er at totalt antall servere har økt med 1500 til 21512 fra mandag :slight_smile: Er flere og flere som setter opp servere for å spille CE. I helgen kom det ca 9000 nye, håper på noe av det samme neste helg. Fint at spillerne stiller opp med nesten uendelig kapasitet ^^

1 Like

Garanti nei, indikator ja. Det viser at spillet holder seg ekstremt relevant selv om lanseringen er ferdig, og i tillegg viser det at Funcom drar inn mye penger nå som gir grunnlag for videre utvikling og nye prosjekter. Dette øker sjansene for å lykkes videre. Men som du sa er det ingen garanti for suksess i lang tid framover.

1 Like

Det er dette aksjeverden handler om, det å ta gevinster når dei er der.
Det å evne dette er en kunst, en kunst ikke alle mestrer, det er det som er forskjellen fra å lykkes til å ikke lykkes.
Eg er sikker på at det etterhvert er flere som sitter igjen på ett tidspunkt å tenker at "faen at eg ikke solgte når ditt og datt.

Eg gjorde det motsatte av @DuffyKey en gang for ett par år siden, satt med ca 6-700k i gevinst i en aksje, men i stedenfor å sikre, så kjøpte eg mer, og også på gearing, for å si det sånn, gevinsten ble ikke rare greia når eg til slutt innsåg tabben.

Evn å ta gevinst, å se etter nye muligheter, ingenting vokser rett inn i himmelen.

Forøvrig solgte eg siste Fun aksjene min på oppunder 4,70 og det var kjipt å se aksjen fortsatte langt over det, men det var aldri tema for min del å løpe etter, men det hadde eg gjort for ett år eller to siden, da hadde det sett stygt ut nå

6 Likes

Er litt rart, men virker som man alltid bør selge første 15min hver dag og kjøpe igjen siste 15min/lunsj om det dipper. Jeg gidder bare ikke å trade fordi jeg har tro på caset på sikt og roter meg bort i dårlige kjøp/salg og kurtasjebomber når jeg driver med det. Totalt sett har jeg alltid tjent mindre enn reel oppgang på å trade i aksjer jeg har tro på.

Fint å se forumet mer skeptisk denne gangen. Det er bra tegn mtp å ikke ha aksjen altfor overpriset. Forventningene holdes nede og da blir det neppe noen svær boble her. :slight_smile:

Er det jeg håper på, rolig oppgang over lengre tid enn en uke :slight_smile: Meeen det er jo Funcom da, gaps annenhver dag og forskjeller på 1kr fra topp til bunn mange dager i uken :stuck_out_tongue:

-13,37% i dag, for en 1337 bunn :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Jeg har vært på omtrent akkurat samme sted, ved TSW-lanseringen. Jeg hadde en fullgearet papirgevinst på 900 000, etter en inngang med 100 000 på kurs 3,50. Jeg kom meg ut på 9 kroner, men fordi jeg ikke engang solgte ut gearet underveis, endte jeg opp med kun 50 000 i gevinst, istedenfor opptil 900 000. Da lærte jeg at gevinst er det viktigste som er, ikke om man er en “flink” investor som er langsiktig. Jeg er på børsen for å tjene penger, både kortsiktig og langsiktig.

Denne gangen var jeg overbevist om at det igjen ville bli hype i forkant av lansering, derfor kjøpte jeg meg inn med en større sum. Samtidig var jeg fast bestemt på å ikke være like dum som sist. Det har gått bra så langt. :slight_smile:

6 Likes

Jeg har fremdeles stor tro på caset men har gjeld som forfaller snart (gearet innvestering med kredittkortet), så tenker jeg betaler denne mens jeg kan og kjøper meg inn igjen senere. Hadde jeg ikke hatt troen på caset hadde jeg solgt alt :slight_smile:

Du har gear med kredittkort?

Da gambler du penger du ikke har råd til å tape… At du tør!

:scream:

Håper du kødder… Dersom du virkelig gearer aksjekjøp med kredittkort, så tipper jeg vi ser deg på et program på tv3 om ikke altfor lenge…

3 Likes

från twitter “You should always be thinking about Risk before Reward. Every single time. If you do the opposite, you will experience pain.” ikke brug kreditkort^^

1 Like

Slapp av folkens Nocturne er ikke så gæern som han virker

4 Likes

Åhh er vi i gang med @nocturne sitt kredittkort igjen?

-kaste brannfakkel-

Ække noe stress! Mitt kjære axactor kjøper det når @nocturne er konkurs :smiley:

4 Likes