Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg synes Nocturne fremstår mer og mer som en forsiktig utgave av Hallgeir Kvadsheim

7 Likes

Du må være ny her @TomC - ja, jeg giret innvesteringen i Funcom på 2-tallet. @irathi - har du ikke fått det med deg? Fikk masse haggel på forumet når jeg skrev det i desember tror jeg det var.

Makset 2 kredittkort på 110k totalt. Min initielle innvestering var på 200k, totalt innvestert var da 310k. Sitter med gevinst i Funcom på 160k etter diverse inn og utganger underveis, og selger jeg resten av det jeg sitter på, bikker jeg 180k i gevinst. Gevinsten hadde blitt større om jeg bare satt rolig til toppen, men måtte sikre litt underveis så jeg ikke gikk på en smell. Så det var verdt det.

Bare så det er sagt så er dette ikke noe jeg anbefaler å gjøre, men nøden lærer naken kvinne å spinne…

4 Likes

Hahahahahahahaha da er det Hallgeir på grisefylla blandet med sinnasnekkern Sverige basert på gårsdagens Funcom trades!

1 Like

Selg gearet ditt da i hvertfall @Nocturne - jeg hadde hatt magesår deluxe nå!

Ingen har sakt at folk er dumme ved å ta gevinst. Er bare så lett å se om folk er inne eller ute av en aksje med sine innlegg. Thats it

Baller av stål! Hehe

Les posten over @irathi, 180k i pluss, ergo 70k etter at gearingen er dekket. No stress homie :wink:

@Akimbo82: if you don’t risk anything, you loose everything.

@Slappenfjert
Hadde 2 kr i snitt og har sittet med Funcom tap siden LMO. Var med i emisjonen i sommer og snittet ned. Kjenner selskapet og historikken. Visste rally ville komme. Ville makse. Kjøpte på 1.30, 1.60, 2.20 osv. Har tjent greit bra på funcom.

180k er et estimat. Har ikke finregnet på alle inn og utgangene så det er en feilmargin her men den er heldigvis nord for 180 og ikke sør.

2 Likes

Da har du ikke fulgt med, jeg har forsøkt å være så nøytral som mulig, også når jeg satt med 200k aksjer for kort tid siden. Nå har jeg 50k, tror du jeg ønsker å tape penger på de aksjene?

Grunnen til at jeg ble med på FuncomInvestor back in the day, og nå Tekinvestor, var for å kunne diskutere mer seriøst enn på HO. Da hjelper jeg ikke min egen sak om jeg baisser hver gang jeg er ute, og hausser hver gang jeg er inne. Jeg er opptatt av fakta - positivt og negativt.

5 Likes

Tekinvestor är väldigt bra med många positiva och en del kritiska om Funcom, fast inget skitsnack. Det gillar jag^^

10 Likes

Joel Bylos tweetade för drygt en timme sedan ang serversituationen: > Yeah it sucks, but we’re trying to make sure that once they come up, we don’t have to take them down again.

5 Likes

Eg har litt lyst til å kjøpe inn igjen litt, men tror eg venter å ser når ting roer seg litt.

Uansett, veldig kjekt å se Funcom endelig ser ut til å lykkes, vi er mangen som jo er “glad” i selskapet, det viser at grepene som er tatt, og med ny ledelse, begynner å vise resultat.

7 Likes

Sitter i samma situation. Sålde resten på 5,00 och sitter med över 200k i vinst. Vill gärna in igen, men vågar inte riktigt ännu…

1 Like

Kommer PAS köpa upp kursen idag igen innan stängning ?

“Serverproblemer” med servere som enda ikke finnes: Funcom ned 15%

Offisielle servere online igjen: Funcom opp 20% ? :wink:

6 Likes

ser ut som de jobber med å teste disse intensivt iallefall. Godt tegn

8 Likes

Som jag ser det har Funcom lyckats med lanseringen rent ekonomiskt.

MEN; för att detta skall bli ett långsiktigt hållbart case måste de snarast få ordning på det tekniska. Första dagarna hade de många “försvarare” (inkl mig själv) och jag tyckte att spelet ändå var ganska kul. Sedan dök det upp fler & fler fel och även de som initialt varit positiva började bli lite griniga. Jag är helt med på att det är EA och att man skall ha överseende med buggar etc, men i mångas ögon är spelet inte spelbart som det är nu.

Jag hoppas verkligen Funcom får ordning på prestandaproblematiken (rubberbanding etc) och tillgången på officiella servrar snart så att inte fler ur spelarbasen “ger upp” och börjar spela nåt annat istället.

You never get a second chance to make a first impression

4 Likes

Tydeligvis veldig server avhengig det med rubberbanding. De serverne jeg har spilt på med 30-50 spillere har problemet vært veldig minimalt.

1 Like

Tror det er flere av oss som begynner å få tålmodigheten vår strukket ganske langt nå. Offisielle stabile servere må på plass lynraskt.

11 Likes

Jeg har god tålmodighet med Funcom nå, men det er fra et gaming-perspektiv. Fra et investorperspektiv er jeg en smule utålmodig jeg også. De offisielle serverne er ikke ekstremt viktige, men de er en feature som er lovet til de som har kjøpt spillet og må derfor komme opp og fungere bra asap. Offisielle servere skal være noe man kan spille på og være 100% sikker på at det man gjør ikke blir borte på grunn av servereier.

4 Likes

Hihi tapte bra med cash i dag nesten 80.000 !
Tror du vi skal lengre ned ? Burde jeg svelge tapet som en gammel sur mann?