Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Jeg skrev vel godt over 5, men mulig jeg sitter lenger kommer Funcom med flere gode nyheter i helgen sitter jeg kanskje lenger

Ikke solgt noe enda, siste salg var etter black thursday av skattehensyn. Har snitt på litt over 1,8. Kjøpt litt på vei opp, rundt 20% til kurser fra 3,6-4,8. Selger de første aksjen når vi runder 10ern :wink: Kanskje litt før hvis vi ikke runder 700 k solgte i feb.

2 Likes

Akkurat nå ser det ut som om det blir 450k-500k solgte i februar. Håper at offisielle servere som fungerer kan få den enda mere opp, men 700k i februar tror jeg ikke på lenger. Men la meg gjerne ta feil!

Samme her, vi har vært 7 ganger i Thailand. Vi har også vært med starte Baan Chivit Mai - et barnehjem nord for Chang Rai.

6 Likes

Det finnes flere veier til Rom Freud. Du vet historikken min :wink:

4 Likes

Satser på at den selger som hakka møkk nå i helga, og framover. Ligger fortsatt godt plantet på #1 global top seller. Mod support og retur av offisielle kan bringe fornyet PR og interesse.

4 Likes

massiv media dekning ihvertfall, kan ikke skade :slight_smile:

5 Likes

Du er jo et av untakene fordi du ikke blindt forelsker deg i aksjen, men klarer å ta smarte og beslutsomme valg.

5 Likes

Anbefaler å høre åpningen på økonominyhetssendingene hvor de alltid kommenterer Funcom. Spesielt gårsdagens og dagens sending var bra.

Hegnar har gjentatt gang på gang at selskapet aldri kan tjene 100 mill. kr og forsvare en mcap på 1 mrd. Hegnar har peiling. Jeg ville hørt på Hegnar :wink:

Disclaimer: innlegget kan ha et snev av ironi. Bør tolkes deretter for å unngå søvnløse netter.

4 Likes

Med sterkt salg, ny serverpark og mod dev kit ville det vært unaturlig om CCU ikke øker på fremover. Siden patcher slippes omtrent daglig blir nok mange spillere fristet til å prøve igjen. Det kan også føre til fler positive reviews som igjen gir mer salg. Det er mye interesse for aksjen og volatilitet uten like. Tipper dette vil vedvare en stund. Her tror jeg is i magen er godt å ha. Tydelig at ressurssterke har seg i denne aksjen. Men er ikke bekymret. Isteden for å skvette av kursen intradag holder jeg fokus på fundamentale forhold som salg, reviews og news. De gode dataene har økt optimismen en del. Hvis Q1 viser 18mUSD++ i omsetning blir det å angre på nedsalget…

ET problem, Salget er meget svakt. Positivt med de to andre tingene, men foreløpig er salget i en stupende trend.

vanskelig aa maale salget, vi kommer liksom ikke hoyere enn #1 :frowning:

2 Likes

Salget er bra, de selger f.eks. bedre enn Resident Evil 7 har gjort (selv om det er dyrere da).

Kan nevnes at RE7 har solgt 300K på Steam, men 3 millioner totalt. Det lover godt for konsollrelease senere.

De selger ikke bra, de selger veldig dårlig iforhold til første uken, RE7 selger ekstremt dårlig.

Da er det ingenting som selger bra nå da?

2 Likes

Det er jo lavsesong. Så når nr1 selger under 10.000 kopier hver dag… Så er jeg enig i at ingenting egentlig selger bra.

Under sommersalget må man selge 100k+ for å være på top3.

Så hva er kriteriet for å selge bra i februar? Jeg mener CE har solgt over all forventning, og fortsetter med det akkurat nå. 1000 anmeldelser til så er de på nivå med Ark siste 30 dager. På 10 dager.

3 Likes

Ce startet veldig bra, langt over det jeg og mange andre hadde forventet. Men at salget har falt så ekstremt mye på et par dager er bekymrende. Blir spennende å se hvordan helgen går, og hva som skjer neste uke ( når effekten av mod tools og offisielle servere er på plass).

1 Like

Ironisk men tror vi fikk drahjelp av ark salget. Mangel på servere drepte momentet, men nå rulles dette ut

1 Like

Det er godt mulig, det kan også være at mangel på offisielle servere og noen særdeles alvorlige bugs ( de burde seriøst ha utsatt lanseringen noen uker). Har dempet salget mer enn Funcom forventet.

Blir uansett spennenede å se spillertall og omsetning nå i Helgen.