Glemmer vi det mest avgjørende her?
Funcoms evne til å rette feil og holde brukermassen fornøyd?
De har begynt greit, men rubberbanding/server problemet har de brukt nesten to uker på og fortsatt er de ikke i mål.
For de som sitter long så er det nok avgjørende å holde øye med hvordan fremgang utviklerne har, snarere enn salgstall og topplister på nåværende tidspunkt.
@holmes, hører du det, skylapper og negative signaler. Som fornøydhetsskalaen som tilsynelatene snart er på 70%, ett firma som hører på alt communitien sier og fikser spillet slik DE vil ha det. Ett spill som er solgt uten rabatt, ett spill som er lansert 1/3 del av total størrelse. Dvs de har markedsføringseffekten av de kommende biomes gjennom året på samme måte som EA. De kommer med Xbox release, iallefall etter planen. De har solgt hinsides mye mer enn de og alle trodde, derfor har de måtte skaffe nye offisielle servere som rulles ut i disse dager, dette har ført til lavere samtidige spillere og at flere avventer.
Jeg fikk kjeft av de fleste for min positivitet før release når jeg måtte holde meg selv i nakken og defensivt si de kom til å selge bra i starten, jeg tar det gjerne igjen. Du kjenner en vinner når du ser den, det er tydeligvis flere som gar skyggelapper med referanser til tidligere fadeser…
Takk, du er inne på et av kjernepunktene. Taper Funcom salg fordi de ikke klarer å fikse gamebreaking bugs fort nok. Crafting buggen ( som ødela ca all crafting tok en uke å fikse). Offisielle servere går endelig live nå etter en uke nedetid. Rubberbanding er bedre men forsatt ikke fikset. Anticheat funker vel enda ikke.
At folk er fornøyde er bra, at folk slutter å kjøpe spillet er mindre bra. Nå er det det sistnevnte som skjer.
– pdx edit: fjernet omtale av annen bruker
Men du glemmer det viktigste, at de har solgt mye er priset inn i kursen, det er faktisk priset inn at de skal selge hinsides mye mer. Problemet er jo at salget avtar i et drastisk tempo. Mens kursen egentlig holder seg på samme nivå.
det er frustrende å diskutere meg folk når du vet du har rett, så jeg skjønner’n
Tror ikke det er meg han mener da jeg har vært kanske skarpt ute mot selskapet når det gjelder hvordan de har håndtert server situasjonen, men jeg liker at de er på ballen nå og ruller det ut gradvis.
Når det er sagt så har ikke noe imot dipper ned 2 og 3 kroner, da kan jeg laste opp skikkelig på en måte jeg ikke tør her da jeg kom såpass sent til festen. Men vil jeg stå uten aksjer nå? Nja det er ikke sikkert vi får de dype dippene. Tror jeg kursen er høyere om et år, om to år, ja. Så da ønsker jeg å være inne litt. Fikk jo også fylt på på greie kurser i går og idag etter å ha lettet meg på 5 tidligere.
Det er klart når man regner med en PE på 5 så blir det mye salg som skal forsvare kursen! Ikke at jeg er noen ekspert på området, men har fått med meg at det er ALT for lavt sammenlignet med tilsvarende situasjoner i samme sjanger / bransje.
Helt enig, ARK-salget har hjulpet CE, og CE launchen har nok også hjulpet ARK.
De fleste bruker Pe 10 og 15. Og selv da skal det ganske mye salg til for å forsvare kursen. Iallefall når man ser på salget de har nå.
Det blir feil og si at de vil utsette lansering på Xbox pga fallende salg på PC, hvem spill har ikke en dupp i salget ukene etter release?
Nå har Funcom stått fast 1,5 uke med server problem , disse ser nå ut til og kunne være i ferd med og få kontroll på! Tipper fra uken av så kommer det patcher som er mer fokusert på in game og poleringer!
Feks ved neste biome release! Så vil det gi en stor boost i ingame, boost på salget og CE vil være på ett mye mer ferdig nivå enn nå!
Det ligger utrolig mye psykologi bak og tolke tall dag til dag!
Muligheten for og tenke frem 3 mnd? 6 mnd ? 9 mnd må absolutt være tilstede når aksjen skal prises!
Si salget stopper helt opp! 400 k solgte, Xbox 400 k solgte! Kaller du det en flopp? Vi har hengt oss opp altfor mye i 1 mill solgte første mnd ! Ikkje skjønner jeg hvorfor men det er det som er blitt målestokken vår!
Viss vi bytter ut ark og rust med reign of kings og disse som ligger lavere solgt , så ligger vi plutselig langt over “våre estimater” og er plutselig kjempe bull!!!??
Jeg er åpen for og diskutere dette, og syns dette er noe av den diskusjonen om dagen som burde bli mest belyst!
For vi må faktisk tenke over hvor vi legger listen på hva vi skal sammenligne med! Kjører Funcom salg og 2 nye biomes er på plass så er spillet plutselig blitt sinnsykt stort og viss vi da selger 30 k pr dag skal vi da se på 4 mill solgte igjen den uken salget står på? Eller skal vi vente at salget avtar og drive bear igjen ?
Tingen var, funcom hadde penger til april/mai grovt regnet. Da ville kassen vært tom, de måtte release på pc. Nå har de penger ut året og vel så det ( om alt salget stoppet idag).
De har bevist valgt seg et VELDIG romslig lanseringsvindu for xbox og jeg mistenker de bruker alt de har av tid, og kanskje litt til. For penger er ikke et issue lenger, og da kan de øke kvalitet.
Lansering var jo satt til sensommer i utgangspunktet , men såg fort st de ikke vil ha ett produkt som hadde vært spillbart ! ? (Takk Gud for det) Så at release blei nå er nok mye tilfeldigheter ! Tror eg. Produktet er bra , men ett stykke til perfekt og finslipt. !
Lansering er satt i første halvår frem mot sommeren, fyren som deler ut keys mener det er i mars.
Release på Xbox er vel mars ? Nå siste rykter. ?
Jeg tviler på at xbox lanseringen blir utsatt. Patchingen ser ut til å gå ganske så radig unna og selv om det fortsatt er mye feil, så har de bare patchet et spill med en skikkelig spillerbase i 11 dager nå. Det er allerede gjort vesentlig forbedringer.
Det må jo være rimelig mange som har sjekket bestselgerlisten den siste uka, og der har CE ligget på topp så å si hele tiden. Greit nok at salget er litt labert, men de har virkelig hatt mye problemer.
Jeg tror du vil få se skikkelig bra salg, muligens i nærheten av launch-uka bare de får patchet opp spillet til en mer akseptabel standard og kommer med første content patch og kjører på med f.eks 10-15% rabatt.
Så, spørsmålet er hva gjør man i mellomtiden? Jeg pyset ut og solgte halvparten, for jeg tror det kan bli noen daue uker framover, så satser jeg på å få kjøpt mens aksjen og spillet ligger brakk, mens jeg venter på hendelsen beskrevet over, som garantert kommer til å skje. Beholdt den andre halvdelen ettersom jeg er langt fra sikker på om aksjen krakker i mellomtiden
Hva er det de selv har sagt? Våren 2017? Det er i såfall til og med 30. juni.
PE meg her og ARK meg der. Det essensielle jeg har sett de siste dagene er at salget går mye ned, og ikke minst, antall spillere går kraftig ned. Selv nå på en fredags kveld.
Servere, de fikser alt og hører på spillerne-ja, men likevel går det kanskje for sakte? En uke siden de opplyste om at de skulle bytte samarbeidspartner mtp servere, er det på plass?
Jeg håper virkelig de får ting på stell fort nå, de står sikkert på men spillerne blir vel lei av å vente. Skulle kjøpe meg inn igjen før helga etter planen, men det står nok på hold litt til ting ordner seg. Men hva vet jeg, fersk i aksjer… Lykke til dere og Funcom, ingenting er bedre enn at de lykkes
Slapp av og la det jobbes til, alt går smooth. Dayz er 3 år og fortsatt utspillbart, solgte 3.5 mill eller noe. Fornøydhet gått opp snart 20% fra det verste
Hva skjer? Onns positiv. Da blir det kanskje Star da capo likevel?