Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Tror du misforsto hele diskusjonen

2 Likes

Det er større mulighet for at de fortsetter med slikt salg år etter år nå da de har funnet formelen og har rett folk i ledelsen, hvorfor skal de ikke kunne levere det samme på andre titler?

CE kommer til å leverer gode salgstall i minst 2 år, og strategien nå er å lage mange spill, store og små. Det er derfor folk må få inn i skallen at dette er perioden hvor Funcom er i startgropa for å virkelig etablere seg som en gigant.

Med de rette folkene som styrer, med den rette strategien, med gode IPs og bygge fremtiden på, hvorfor skal ikke Funcom lykkes fremover. De har gjort alt riktig hele tiden iste året/par årene. De har snudd tidenes mest skakkjørte skute og tjener fett i penger, noe som alene vil holde i frem i minst 2 år alene fra Conan Exiles.

2 Likes

Er antall solgte “revnende likegyldig”?! Jeg har ikke sagt at det er feil å toppe lista, men at det tydeligvis ikke skal så mye salg til for å være på topp. Og salg er alt som betyr noe! Er det så vanskelig å forstå?

Sånn. 6 timer på puta, så rett i magesårmudus :grinning::cry::grinning::cry::grinning::cry:

1 Like

Imagine For honors combat system with Conan exile survival :open_mouth: give please!

1 Like

Veit dere jeg, jeg er så dritt lei den negative vinklingen til folk så fort de er ute. Begynner å bable om at dette ikke holder i lengden, at det tekniske skal ta den ned, at de ikke selger nok fordi spillet har duppet litt som følge av småtrøbbel i starter som ALLE EA spill har.

Fakta er at lansering har gått over all forventning, alt under ny strategi med The Park, H$S og nå Conan har levert det de hadde som mål, og det lover veldig godt for fremtiden. De har folk nå i ledelsen som vet hvordan de skal gå frem for å lykkes med spill og å tjene penger. Hvorfor i all verden skal ikke Funcom lykkes med denne strategien i fremtiden?

15 Likes

Har vært det samme siden dette forumet het funcom investor. De roper bare litt høyere på HO, og har en svakere dørvakt.

1 Like

Kan du ikke bare nevne navn? Skal alle sammen løpe rundt og hausse? Det er skjær i sjøen men se fleste er enige om at på sikt så ser det unektelig ut til å bli suksess.

Er utrolig glad at man har motsetninger som drar i bremsene og varsler om godt og dårlig nytt. Hvis ikke tror jeg vi hadde potensielt kunne tapt mye penger alle mann.

@pdx Kanskje du skal starte hurrainvestor hvor kun solskinnshistorier og euforia får innpass. Alt som kan tolkes negativt er permban

6 Likes

det Funcom trenger er og ligge på topp 10 mest solgte, om det er 5 eller 50 k er likegyldig ja, siden dere mener det er så sesongbasert. ! Da vil jo de 50 k solgte komme av seg selv når sesongen er på topp, de kan kjøre salg, for hver nye biome, spillet blir mer og mer ferdig , mange er avventende med og kjøpe, les litt kommentarer rundt på forskjellige forum!
Så jeg vil si at vi ligger på topp, for en grunn!
Spillet er det mest ettertraktede av alle de spillene som er til salgs nå, og så lenge vi holder oss på topp 10 ut året er jeg strålende fornøyd og i bull modus!

Vi skjønner nok hva begge to mener men vi har hvert vårt syn på det! ?

Håller med dig Paddy80 men det är även bra med lite negativa tankar så man inser risk osv :slight_smile:

2 Likes

Du messe om det samme hele tiden. Vi er tross alt Nr 1 på bestseller. Hva mer kan vi forvente?
Forferdelig mye negativitet

1 Like

Vil anta det neste stor spillet fra dem har ca samme budsjett som denne. Om mer så ikke veldig mye mer.

400.000 salg på 1 år for å gå i null er jo noe nærmest alle klarer de som får ok omtale. Så i lengden har jg troen :hugs::hugs:

Ser att vi er tilbake til den gamle argumentasjonen att dette går nok ikke, det er jo Funcom vi snakker om ikke sant? Ikke glem historien deres, de får det aldri til. Tipper noen av dere satte morgenkaffen i halsen i dag tidlig, Fa… 19000 solgte, hel…og så “jeg” som solgte forrige uke.
Den så dere ikke komme, vi skulle jo halvere salgstallene en gang til ca. 4000 hadde vel passet noen av dere bedre. Førsteplass på steam i nesten 14 dager! hjelper ikke filla det, lavsesong vet dere. Selges nesten ikke spill om dagen på Steam… Hva selger vi mindre enn Ark? Katastrofe:wink: Nei dette går til Dundas.
Spøk til side Mandag, tirsdag passerer vi 400000 solgte. Skru tiden 14 dager tilbake, vi er tre dager unna lansering, noen er faktisk så gærne att de våger å nevne CE i samme åndedrag som Rust! De får jo selvfølgelig rask tilbakemelding om å roe seg betraktelig ned, vi er jo ikke gærne her inne på Tek! Det er derfor vi har HO:wink: det er de som får ta seg av slike vanvittige utsagn. Her inne er vi balanserte og snusfornuftige i våres uttalelser, ikke sant! Her er vi da, etter 10 dager hadde vi solgt 320K Rust hadde på samme antall dager solgt 107k! vi har jo KNUST fuckings Rust så langt ivertfall. Litt moro å se hva vi mente i Morti sin poll anngående solgte i midten av november.

Morti Innsider

nov. '16

Hvor mange spill selger Funcom av CE første 12 mnd på alle platformer de klarer å lansere på innen da?

32%800 000 - 1 199 999

19%400 000 - 799 999

15%1 200 000 - 1 599 999

11%2 000 000 - 2 399 999

9%1 600 000 - 1 999 999

5%100 000 - 399 999

3%3 500 001 - 5 000 000

1%2 800 000 - 3 500 000

1%5 000 001 - 10 000 000

0%2 400 000 - 2 799 999

0%mer enn 10 000 001

52
stemmegivere
Altså 32% av oss mente att mellom 800-1,2 var mulig på alle plattformer
19% mellom 400-800.
Etter 14 dager har vi nådd nedre del av andreplassen i denne tippekonkurransen og det er uten X-Box!
Folkens tørr jeg minne om att ett år består av 52 uker:wink: Vi har fuckings 50 uker igjen å selge på før vi når ett år! hva skjer med salgstallene når vi går ut av denne såkalte “hjelper ikke å ligge på førsteplass på Steam” perioden? hva skjer når X-Box kommer og vi må gange antall salg i døgnet med to?( vi får jo også her en skikkelig boost i salget de to til tre første ukene) Jeg vet ikke , jeg er ikke synsk. ingen av dere andre er heller det. Men jeg har hatt trua hele tiden på “nye” Funcom hele tiden, sitter med litt mindre enn jeg hadde på topp fordi jeg lot med påvirke av “nei dette går ikke bra nok” snakket på siden her. Har ikke noe imot att vi har noen “beina på jorda” skribenter her inne. Men det er vel også lov til å skjele mot hva som faktisk har skjedd i løpet av snaue 14 dager med salg. CE og Funcom kommer til å ha solgt over 400 000 kopier av spillet på to uker. Funcom er utsolgt av Barbarian edition, vet ikke hvor mange det dreier seg om men noen salg er det her også. De har klart dette på tross av att de har hatt datavirus angrep på serverene sine (sikkert bare tilfeldig att angrepet kom på dette tidspungtet) Bytte av serverleverandør (dette var ikke bra , men ett nødvendig grep av Funcom og viste handlingskraften i “nye” Funcom) Mange store og absolutt nødvendige oppdateringer i spillet. Hva sier spillerene da? Jo de sier att fra å starte på rundt 50% fornøyde er vi nå bare hårsbredde unna 70% Hmmm vi er jo opp 20% på snaue to uker. Før neste onsdag er vi oppe på mostly posetiv. Spillerne gir tilbakemeldinger, Funcom lytter og tar ummidelbare grep. Dette er frieri til gamerene på høyt nivå av Funcom.
Det som gjenstår er å se om CE bråstopper som enkelte her spekulerer i, lett å tenke i de baner når steam viser stor nedgang. Jeg er 100% sikker på att vi ikke bråstopper, vi kommer til å ha svingninger til dels meget store i perioder. Det helt utrolige er att vi har ikke solgt ETT spill til nå med rabatt dvs. 400000 * 20= 8 Mill US (65 Mill nok) inn på en slunken konto på to uker :clap::clap:
Forsetter denne posetive trenden med gode salgstall i morgen og mandag avslutter jeg med en Bagger.
Til dere som har solgt eller redusert kraftig. Ta på dere joggeskoa over helgen folkens:wink:. Til dere som fremdeles har trua og faktisk klarer å se igjennom “støyen” og holde fokus på det fundamentale vi selger meget bra og vi kommer til å selge meget bra i snitt iløpet av året. Jeg venter i spenning på X-Box release dato. Men, holdt på og glemme en ting, før det kommer det jo melding fra Funcom att hovedmål nr.1 er nådd. Nemmelig å være på topp 10 survivel altså 497K solgte, det er bare att det tok ikke ett år det tok under 1 Mnd!

33 Likes

Der tok du knockout på heile gjengen Halling:)

4 Likes

Bra skrevet halling.
Det som irritere meg grenseløst og det spille ikke noen rolle om det er ho eller tekinvestor er at så fort man har ridd på hypen og tjent penger og er helt ute så skal man på død og liv fortelle oss andre at nå er det på tide å ta gevinst. Hallo! Vi er stort sett individer som kan ta våre egne valg. Det er desidert mange som har blitt farget over dere som baisse over en lav sko. Trenger ikke nevne navn her men dere kjenner dere nok igjen,. Jeg syns faen ikke det er greitt.
Jeg har også solgt ut endel, alt for lavt pga jeg har blitt påvirket av den j… baissinga her.
Men jeg sitter da for f… ikke å baisse i etterkant for å få en lav inngang igjen.

7 Likes

Det er bra å diskutere både positive og negative ting, flott å få med alle aspekter.

Det som endel reagerer på, meg inkludert, er hvor brått og udelt negative endel ble her for noen dager siden. Helt greit at en velger å trade eller selge med fine gevinster, men når da brått alt som en selv har ment vært positivt er blitt fryktelig negativt og en dupp i salg og endel bugs og utfordringer som ALLE visste måtte komme i en form eller annen blir blåst opp til katastrofe og plutselig sees hode skulder og vi skal ned til 2 kroner igjen…!

Det blir litt som en sofistikert måte å skrike Failcom på HO. Unyansert!

Ingen kan benekte at Funcom FOR FØRSTE GANG I HISTORIEN har klart å lage et spill som er en ØKONOMISK suksess! Som alt er break even, og som GARANTERT vil selge mange hundre tusen kopier til i året som kommer.

Det er stort!!!

Ingen baiser eller “barmhjertig” finans-ekspert som heller kaldt vann i hodet på tosifrete kursmål med betraktninger om mcap kan ta fra oss som har vært med en stund dette!

Jeg realiserer litt og litt som kursen går oppover i rykk ogår napp. Har sitter alt for tungt lastet i lang tid… Men jeg skal garantert være med videre med en god slump uansett på dette fantastiske Funcom eventyret som bare såvidt har kommet skikkelig i gang!

:slight_smile:

16 Likes

Vi bør være stolte av Funcom og at endelig ser det ut til at et Norsk spillselskap gjør suksess :slight_smile:

14 Likes

Absolutt ikke noe galt i det lange innlegget til Halling :slight_smile: …MEN for min del, selv om jeg er inne, så er de kritiske innleggene de mest konstruktive. Med det mener jeg de innleggene som utfordrer mine valg. Jeg prøver å komme med dem til meg selv kontinuerlig, men siden vi alle stort sett er for positive til egne valg så trenger jeg de som stiller spørsmål som @Evilfreud og @DuffyKey har gjort i denne tråden (…og som jeg synes Tekinvestor generelt sett er veldig bra på).

Diskusjon om hva som er såkalt haussing og baissing er for meg likegyldig fordi dette handler om motivet for argumentet og ikke gyldigheten av det. Altså…om noen baisser eller hausser så betyr ikke det at de tar feil. Og hvis argumentet/premisset står seg så er det uansett noe jeg som investor bør hensynta for å få best mulig resultat.

Det var faktisk mitt første innlegg. Takker alle for alle bidrag som utfordrer egen tanke! :slight_smile:

13 Likes

Jeg har allerede claimet hurrainvestor.com, kunbull.com, der jeg har plan om å være sjefshausser med Bagger som NK.

Det snakkes om at Funcom er bull på sikt, men de siste dagers diskusjoner synes jeg vitner om kortsiktighet og at noen har tradet seg ut/bort/vill.Det hjelper ikke å ligge på topp hvis det ikke er snakk om at det genererer penger, men fakta er at folk flest kjøper Conan Exiles når de kjøper spill i verden og slik har det vært tilnærmet hele tiden siden launch. Det er ikke slik at dette endrer seg hvis omsetning på steamsalget går opp, da vil fremdeles folk flest, hvis det er som i dag, kjøpe Conan Exiles.

Så, la oss se på noen tall. CE gikk break even på 320k solgte, til snitt 17dollar inntjent, så snakker vi en investering pr i dag på 5,44mill dollar. De har nå i dag en del på bok da de hentet penger via emisjonen. Siste dagene har de solgt 10k, som i følge mange er lavt, tallene fra i går til dag nesten 20k, men la oss si dette faller til 2,5 i snitt ut året. Da selger de ytterligere 877.500 på PC i år. Si til 12 dollar inntjent pga rabatter osv. Realistisk, vanskelig å si? Xbox kommer i tillegg.
Da kan de lage ett nytt Conan Exiles og sitter igjen med 6,6 millioner dollar + pengene som er igjen fra emisjonen (siden de har fullfinansiert CE frem til nå med salget på 320k).

Veldig subjektiv mening: Jeg har en del timer spilt, og i går spilte jeg 3 timer. første timen lagget det noe for forferdelig, men så plutselig ble det nesten for bra til å være sant, og rubberbanmding og lagg var helt vekk. I tillegg kom det en patch i natt som ytterligere skulle påvirke performance. Spillet er vakkert og innholdsrikt allerede, og folk er fornøyde pt. Som Halling sier så er beviset på steam hvor fornøydhetsskalaen har økt med snart 20% på 1 ukes tid.

12 Likes

Veldig enig i det du sier. Setter pris på om folk biter merke i det han sier om argument kontra motiv for argument. Bra sagt!

2 Likes