Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Enig i at det å omstille seg er essensielt, jeg følger med på salget av CE og justerer mine kursmål etter det, men per nå synes jeg det ser lovende ut, spesielt mtp at serverproblem forhåpentligvis er løst med ny leverandør. 6-7 kr er mitt forsiktige estimat for året. Jeg er nok en av de som mener at å gevinstsikre aldri er feil, uansett hvor lovende ting ser ut.

1 Like

Lo i går så jeg hold på å dævve når en kompis kastet buksene, satt seg på huk og gikk sakte fremover fra meg. Møtte en dude i blanke messingen som begynte å messe om “do you like my sack” osv, hvorpå de homofile tendensene til medspillerne kom som lyn fra klar himmel og alle 5 stod i bare balla og lo!

@onns, på offisiell server?

2 Likes

Bjelleklang, bjelleklang, CE nummer 1!

As we’re speaking, akkurat rundet 69% positive reviews :blush:

11 Likes

Ingame ? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Joda men jeg velger å fokusere på det som ligger foran meg akkurat nå, nemlig att vi innehar førsteplassen. (vanskelig å gjøre det bedre enn det pr.nå) spillerne gir oss 20 % flere tomler opp enn for ei uke siden. Steamspy viste stor nedgang i salg, men jeg er sikker på att vi har solgt en god del mere enn det som vises der. Go helg

hemmelig :wink:

1 Like

27 035 ingame nå.

1 Like

Tror vi er ganske enige om konklusjonen selv om vi kanskje vekter premissene litt ulikt :wink:
Jeg er også helt enig i at trenden på reviews er meget positiv, noe jeg absolutt tillegger betydelig vekt. God helg til deg også :slight_smile:

1 Like

Du bør nevne nav, samtidig glemmer du det viktigste, KURSEN HAR JUSTERT SEG ETTER LANSERINGEN! Ja lanseringen gikk bra, men kursen ligger også langt over det alle forventet fordi lanseringen gikk bra. Så at lanseringen gikk bra er ikke et argument før kursen er nede på 2kr igjen.Kursen tilsier faktisk at de skal forsette det vanvittige salget i flere måneder. Det er derfor jeg og veldig mange andre reagerer når salget faller ned til under 1/3. Det handler lite om at folk har solgt eller ikke. Men det handler om fakta, hva tallene faktisk viser.

Samme diskusjonen gikk rundt Nano, og de mest standhaftige hadde samme holdning som deg. Kursen er nå ned 30% i Nano siden den diskusjonen.

Du trenger ikke høre på hva folk sier, og det er ingen her inne som klarer å påvirke kursen. Kanskje får du rett og tjener masse penger men kanskje tar du feil og taper 40% også. Alle saker har to sider og da er det farlig å bli fartsblind.

2 Likes

Hvordan ligger det an ift forrige lørdag?

Når vi 70% positive i morgen?

Hva vil kursen stå i med PE 10 ved 1.5 millioner solgte spill i 2017?

4-5kr ca, kommer litt ann på hvor mye funcom øker kostnadene og om den resterende butikken dekker seg selv.

Gidder du poste regnestykket?

Du klarer fint å regne deg frem til noe tilsvarende selv. Spørsmålet er hvor mange forbehold du tar.

Jeg regner blant annet med at Barbar edition jevner ut det negative rundt prisen på spill solgt i russland, mexico og asia og tilbud sånn at snittprisen blir 16usd. Sansynligvis vil snittprisen bli lavere siden det kommer tilbud og fordi barbar ikke selger så bra. Jeg regner også med at hele den øvrige butikken dekker seg selv og at kostnadene i funcom ikke øker ( selv om vi kan anta at de ansetter mer folk for å fremskynde ps4 release).

1 Like

Forrige lørdag var antallet spillere 36 841 kl 14:20. Det er vel 29 321 nå, så muligens 5k bak…

1 Like

Det er helt innenfor siden sist helg var første release helg.

1 Like

Nei vett du hva. 4-5 på 1,5 million. Det må du rett og slett vise frem for det er så til de grader ulikt andre regnestykker.

Du kan jo komme med et regnestykke du? For de eneste regnestykkene jeg har sett her er Orion sitt ( som bør tas med en klype salt. Og @koe sitt.

1 Like