Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det er ikke uvanlig at spillutviklerne låner noen tips og triks fra mods’ene som blir laget til et spill.
Og det er en veldig fordel for da kan de som lager mods prøve ut alskens forskjellige ting, og så ser funcom hva som fungerer og ikke og legger det til i hovedspillet om det viser seg at det fungerer bra.

Så i den nevnte modden så tester de f.eks hva minsket vekt på pilene gjør.
Om spillerne synes dette fungerer kjempebra så trenger ikke funcom å eksperimentere med dette, de tar enkelt og greit vekta denne modderen har brukt og dette er da allerede testet ut av et tusentalls spillere.

Denne nærmest “open source” tilnærmingen til spillutvikling har veldig mange fordeler.

17 Likes

Der er en generell tilbakeholden greie ifht Funcom på forumet, noe som forsåvidt er sunt. Jeg deler ikke disse synene, og det er bla derfor jeg gikk på en smell på emisjonen og kjøpte mye mer for å snitte ned da vi lå på krona. Når Q1 kommer og kvartalene etter viser økning på flere millioner dollar for hvert kvartal får pipa en annen lyd.

Hva var snittet forumet mente Funcom var break even? Høyere enn 320k? Dvs at pr i dag står det langt bedre til økonomisk enn hva de fleste mente. Nå snakkes det om potensiale opp 1 krone kanskje ved 1.5 millioner solgte i 2017, skjer ikke. Vi kan ikke annet enn vente før vi har fasit.

Men kursen går ikke kun på harde fakta og beregninger, den går på fremtidig forventninger, nyheter om nye spill, meldinger om salgstall, melding om modding. Salgsresultater kombinert med generelle forventninger tror jeg tar oss opp mange kroner hvis de selger som nå og havner på salg totalt over 1.5 i år, da blir plutselig Funcom priset for suksess heller enn konkurs som den har vært inntil nylig.

6 Likes

De flest eregnet break even rundt 250k, noen regnet det opp mot 300k.

Var det såpass lavt, kanskje bare holmes som hadde litt høyere mtp troen på lavere inntjening pr spill? Det kom iallefall fort :+1:

1 Like

Ingen her på forumet som trodde over 250k det var LarsB på XI som mente 300k.

Jeg hadde troen på lavere inntjening per solgte, men hadde forventet en form for lanseringssalg og fler solgte i lavt prisete land som Russland og Kina. Har derfor justert opp fra 13 til ca 15 usd som estimat for hele året.

3 Likes

Mulig denne er postet allerede men tarn med.

2 Likes

Tror dere oppkjøp er noe som kan skje dette halvåret?

Med hvilke penger?

At noen allerede har begynt å snuse på Funcom eller kommet med tilbud om å kjøpe dem, ja det tror jeg.

1 Like

At fun blir kjøpt opp mente jeg, ikke at de skal kjøpe noe. De har vel nok ned seg selv en tid fremover:)

1 Like

Jo men oppkjøpt er et omårde de kan bruke skattefordelen sin.

De kan kjøpe med aksjer eller kombinasjon cash og aksjer.

1 Like

Jeg regner med at Funcom nu begynder at opskalere virksomheden, det bliver nok en kombination af opkøb, organisk vækst og publishing deals hvor Funcom agerer publisher for andre. Ved den nuværende pris ser jeg også Funcom som en opkøbskandidat, det er helt samme situation som med Starbreeze efter pd2 lanceringen hvor den aktie også var alt for lavt prissat. Kunne helt klart godt se for mig at f.eks. Tencent kunne være interesserede i at købe en god del af Jebsens aktier til den rette pris, de har vist god interesse for nordiske gaming selskaber.

3 Likes

Rai rai :moneybag::moneybag::moneybag:

2 Likes

Mod communitiet leverer! :slight_smile: 41 nye mods allerede :smiley:

11 Likes

Ja så den med shaved and oiled i går. Strong bull! :slight_smile:

Venter bare på penis enlargement modden

1 Like

TRor ikke det er mulig å lage ting større enn “endowement” slideren gir mulighet for nå.

Setter han her på saken :wink: Han som lagde Shaved and Oiled, slapp akkurat male version hehe.

Edit: Det finnes allerede :wink:

1 Like

Liksom, den trenger ikke henge og slenge. Om den kan øke i størrelse hvis female character er mindre enn 10 meters away.

1 Like