Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Er det potensielt noen triggere denne uken som kan påvirke aksjen? Noen tanker?

Bull:
500k solgte melding
Ao steam.
Oppkjøp :grinning::grinning::grinning:

Bear
Konvertering aksjer
Salg Jebsen.

Vet aldri med Fun . Men alt dette kan komme når som helst…

1 Like

AO på steam tenker jeg gjør sånn ca ingenting, så har det ikke på min liste. Konvertering av aksjer er jeg 100% sikker på at kommer til å skje, så det er heller ikke på lista. Salg av Jebsen tipper jeg først og fremst skjer til en større investor, så vet ikke om det er så negativt.

2 Likes

Se screenshot som @Martins postet :smile:

1 Like

Potensiell negativ trigger:
Skjermbilde 2017-02-13 kl. 23.00.33

@t_h

Du må nesten se det større bildet / sammenligne med andre for at det skal bety noe, alle har falt de siste dagene;

ARK = blå
Rust = oransj
CE = grønn

http://steamcharts.com/cmp/440900,346110,252490

siden release ;

8 Likes

@Irathi i nteressant, det var jeg ikke klar over. Lett å se seg blind på en “nedgang”, men det kan jo bare være en spillertrend generelt.

1 Like

Owners: 379,021 ± 17,878

18,2 k +

6 Likes

Dette er vel salg fra fredag eller lørdag, hvis steam henger etter? Uansett bra tall. :+1:

1 Like

Hadde ikke forventet denne hahaha

5 Likes

Kan du kjøre en ny oppdatering på denne sammenligningen med web link. Synest den detter massivt for hvert døgn som går. Markant lavere bunn i dag enn i går.

Skjermbilde 2017-02-14 kl. 11.38.00

bokmert linken da http://steamcharts.com/cmp/440900,346110,252490#48h

6 Likes

Takk skal du ha!

DEn linken ble ikke godtatt på jobb nei :stuck_out_tongue:

1 Like

Haha, redirect --> Kirken.no her :smiley:

1 Like

Hva tror dere om denne uken? skal vi under 4?

1 Like

Onsdag er ikkje alltid den sprekeste dagen og q rapport er vel eneste ‘sikkre’ checkpoint eg ser. Har selv gått ut, ser etter intradagsdipper. Ingenting virker konkret nok til å holde kursen stabil før q4, vi fikk hørt litt men bare akkurat så den ikkje stuper… det er jo noen dager den kan brøle nedover i korte tidsrom, men mot all historikk kan den jo buldosere seg opp å etablere seg mye høyere også, bra spill, flinke folk… noen andre her med en mening? :slight_smile:

Det ble nevnt i den analysen at de trodde på rally frem mot rapporten, da det kan komme drypp av ny informasjon der. Altså en dipp før rapporten, før rally. Men mulig det var den vi så nå?

3 Likes

Tror det er litt for lenge til rapporten til at vi ikke får minst en dip ned til før det, men hvor stor den/de blir eller om vi kommer til å stabilisere oss på et høyere nivå før det skjer vet jeg ikke. Tror på rally før rapporten da, potensielt før ved nyheter som 500k solgte, 750k solgte(om vi skulle nå dit før 28.feb, virker ikke sånn helt nå), ny content patch eller liknende. Mulig også mer fra Funcom sin Youtube/facebook/twitch.

Q2 hadde Funcom 1,014k i cash, Q3 hadde Funcom 5,208k dollar i cash, 3 mnd etter har de solgt roughly 400k + som betyr 6,8m inn ved 17dollar netto. Hvor mye tenker dere cash position er nå?

Bagger skulle bumpe ett innlegg senere som gikk på hvilken forskjellig PE brukt på selskaper med og uten gjeld.