Jeg tenker de har ca 6mill igjen for salget og veldig lite igjen av den øvrige pengesekken de hadde. Uten CE ville de ca vært helt tomme for penger i April/Mai.
Nå kommer ikke noe tall fra CE enda, og jeg skrev feil på Q2. Det var etter emisjonen og cash var 5100k. Q3 var vel etter rep emi, som ga 1000k ca, dvs at i den perioden frqa q2 til q3 så har de svidd av ca 1000k ekstra. Hvor mye mer tror du de har brukt på release?
Uten CE ville Funcom hatt ca 6 mill på konto mener du vel?
Da måtte de vel ha sagt opp de som jobber i oslo ?
Cash burn var vel ikke så ille i Q3? Ca 1 MUSD hvis man tar bort emisjonspengene (rep emi).
Delvis på grunn av at de ikke betaler renter siden dette legges på lånet i stedet. Q4 pleier å være bedre enn Q3.
Eller så kunne de ansatte selvfinansiert seg ved å produsere innhold til TSW f. eks.
Funcom begynner å få mange ben å stå på. Om et år ser det enda bedre ut
Håper TSW blir populært igjen er en sykt kul spill-ide. Hadde vært kult om de lagde en mindre single-player versjon eller noe i den duren men produsert av nye Funcom. Ikke for kursen sin del, men jeg hadde hatt lyst til å spille det ^^
Ser man vekk fra noen måneder i fjor har de ikke betalt renter på obligasjonen siden 2013.
Jeg er litt redd vi får “blodrøde tall fra børsboblen Funcom” som overskrift på hegnar/finansavisen.
Det er ikke noe overraskende at det vil vises ett dårlig resultat for q4, men spørsmålet er om vi da får skremte aksjonærer og ivrige tradere som klarer å pushe prisen ned.
Står fortsatt utenfor aksjen og skal inn om/så fort jeg får den billig nok.
Men er usikker hva jeg gjør når 28. feb nærmer seg
Det stemmer sikkert, bare prøvde å nyansere at reelt brenner de noe mer enn det vi ser da de bygger opp lånet med nye renter.
Hva tenker du om cash burn i Q4?
Jeg tenker at det ikke betyr så mye
Noen tror jo at de brenner nesten 5 millioner per kvartal, da hadde jeg solgt.
Ifølge dem selv i Q3 rapporten så skal de ha penger i 6 måneder til (uten inntektene fra CE)
Based on its current revenue and cost projections, on the recent postponement of the maturity of
the convertible bond to 31 December 2018, and on the financial instruments at the disposal of the Company including but not restricted to financing and equity issues, the Company expects to have the ability to fund its operations for the next twelve months after the end of 3Q16.
Q4 skal jo normalt være bedre enn Q3. TSW hadde jo også mange flere spillere (på steam) i Q4 enn i Q3 men er vanskelig å vite hvor mye det bidrar med.
CE Brenner 0,5MUSD pr måned alene.
Og resten ga positiv cash flow 0.5MUSD i Q3, da får du netto -1MUSD. Så får vi se hvordan det ser ut i Q4.
Tenk hvordan stemninga er i Funcom nå da, oj, vi har penger til å lage nytt storspill
Så lenge de ikke lager nytt storspill tror jeg alle skal være fornøyde.
Tenker typ CE størrelse
Burde kanskje Funcom nå fokuserer på å lage ett par nye småspill av Conan IPen, tenker på effekten av CE kan bidra til salg. Ved å lage småspill basert på steder / hendelser osv fra CE, knytte disse opp mot hverandre. CE har en story og det er sikkert mulig å knytte mindre spill opp mot denne. Feks Singleplayer som leder opp mot hvorfor du er satt til å dø på korset.
Det vil også bidra til mer dybde og forståelse av CE