Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det jeg er litt skeptisk til er hva slags type spill de skal lage i Durham. Hvis vi ser på de originale planene for 2016/17 så står det følgende :

Release an innovative game on early access in 2017
Explore new segments and technologies such as eSports, VR or AR, among others

Håper de ikke har tenkt å være for innovative med det neste spillet…

6 Likes

Det er også det største spørsmålstegnet for meg. Mulig de kan få til noe innen e-sports som kan lykkes hvis jeg legger godviljen til. @Morti har snakket om dette. VR og AR bør være småspill slik markedet ser ut i dag. Kanskje de legger frem mer konkrete planer i Q4 presentasjonen?

De har jo allerede sagt de skal begynne på et småspill basert på Conan IP i Oslo . Det får holde med et småspill av gangen og så får største delen av teamet i Oslo fokusere på det som drar inn cash…

1 Like

Jeg håper de gjør som de har gjort med CE. DVS; finne en populær sjanger og gjøre små forbedringer på den. Tror ikke vi hører noe om det nye spillet i Durham før de har fått ut den store update’en til TSW. Den update’en har de jo lovet info om iløpet av Q1 2017 og er vel kanskje natulig å komme med litt info om denne på Q4 presentasjonen.

7 Likes

Du ser vel hvor veien går?
Med custom lem størrelser osv.
Mange år siden siste Leisure Larry spill :wink:

3 Likes

Ser ut som de har rigget seg til med offisiell stand denne gangen

http://expo.gdconf.com/2017/exhibitor-list/#F-1

7 Likes

Jeg tror de bør glemme e-sport selv om dette kommer til å bli stort i fremtiden. Ja, de kan være heldige og lage et spill som får millioner av brukere (type WoW eller LoL), men de store selskapene har liksom kapital nok til å forme dette segmentet og Activision / Blizzard er allerede i gang. De skal lansere en egen liga for OverWatch i år, med sponsede lag og en turnering ikke ulikt det man ser i andre idretter (tenk Premier League hvor man spiller kamper over en sesong). Er redd Funcom ikke har kapital nok til å verken lage et spill av Overwatch type, eller lage en e-sport liga.

5 Likes

Det hade varit kul om de inte gick för en officiell stand och istället satte upp ett bord på gatan utanför :joy:

Funcom GDC2017:

3 Likes

De pleier faktisk bare kjøre eget opplegg :smile:

1 Like

De skal stå med Nintendo, Microsoft, Havok og E3 i nærheten. Der blir det mange folk ^^!

10 Likes

Haha, ok! :slight_smile:

Hepp.
Nå er det veldig lenge siden sist for min del og det er sikkert mulig å finne info et eller annet sted, men i ren latskap og tro på at noen av dere sitter på tallene i hodet lurer jeg på følgende:
-Hvor mye gjeld totalt hadde Funcom iflg forrige kvartalsrapport? (Før lansering av Conan Exiles.)
-Hvor mange kopier er nå solgt av Conan Exiles iflg ferskest tilgjengelig info?
-Hvor mye sitter Funcom igjen med per spill solgt? (Vanlig versjon, ikke premium-varianten.)

Mener jeg leste at de bikket 300K for en drøy ukes tid siden?

Hei Erikmy!

  • Gjeld får noen andre svare på, men tror det kun er konvertible bonds igjen nå som Jebsen sitter med. Kan omgjøres til en god del aksjer, eller han kan vente på penger.
  • Ca, 400.000 er et godt og trygt estimat per i dag.
  • Forskjellige estimater, men tror ca. 16-18 USD/Euro per kopi er et godt estimat etter lisenskostnader og Steam sin andel.
3 Likes

Takk for svar.
Dere har sikkert fått den med dere for lenge siden, men dette var i hvert fall artikkelen jeg refererte til ang. salg :slight_smile:
Artikkel ang. salg

Ja, vi vet fortsatt ikke akkurat hvor mye de hadde solgt da. De sier mer enn 320k på 7 dager, men Jens Erik fortalte at sjefen kom ned og fortalte at de var i + totalt sett etter 5-6 dager. Så 320k meldingen var forsinket med minst 1 dag.

Tenker i forhold til dette var nok salget på barbarian edition relevant også. Så bli vanskelig å forholde seg til de tallene

Det er ca 6,9 MUSD igjen på den konvertible obligasjonen og Jebsen eier det meste.

“After this transaction, 6,899,194 bonds will be outstanding under the same conditions.”

1 Like

Artig :slight_smile:

Tok gevinsten nå, å er helt ute av Funcom.
Pengene er puttet i Gig

Lykke til

7 Likes

Gratulerer med gevinst @kronn :slight_smile:

Edit: eg gjorde det samme i forigårs, 60% gig 40% seadrill… så langt, såvidt i pluss :slight_smile:

2 Likes