Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det fundamentale trumfer alltid det tekniske hvis man ser lengre frem en nesetippen. Strong buy! Da tenker jeg ikke mulighet for å kjøpe 30 øre billigere, blir penger av det, men toget kan gå.

4 Likes

Triggerliste fremover:

  • Qrapport med mulige triggere 28. februar
  • GDF 27. februar
  • TSW våren
  • Nytt spill USA - detaljer og start av pre produksjon etter TSW oppdateringen
  • Melding om nytt småspill basert på Conan - detaljer og start av preproduksjon etter lansering av CE
  • Biome nyheter med påfølgende hype - usikkert når
  • Xbox lanseringsdato og påfølgende hype - tidligere ryktes lansert i mars på Funcoms “nøkkelmann”, sagt til våren
  • (Anarchy Online steam) - skulle vært der for lengst

Eneste grunn til å ikke eie aksjer nå er hvis man tror Steamspy lyver og at de ikke selger spill, eller tror salget stopper opp. De har klart det, nå spørs det hvor hardt de klarer det fremover :slight_smile:

12 Likes

I følge SteamSpy har de vel faktisk “ikke solgt spill” siden i går - Owners har gått ned fra 396k til 393k… Vet ikke hvor seriøst vi skal ta det?

En annen grunn til å ikke eie aksjer akkurat nå er at kursen faller…

Og, kan vi snart slutte å kalle AO på Steam for en trigger?

3 Likes

Hahaha ja. Det der er en sær greie.

Er i parantes :slight_smile:
Man skal kjøpe på fall hvis det fundamentale ser bra ut?

Vet du hvor det stopper eller når neste melding kommer?

Ingen vet når det stopper eller når neste melding kommer :wink:

Vet du om det stopper? :wink:

Hva som står i neste melding er også usikkert. Det kan være positivt eller negativt. :slight_smile:

Nei, derfor sprer jeg inngang
Siste kjøpene nå er gjort på 4.28 og 4.36

Trader også hvis det er unaturlige oppturer som når noen plutselig kjøper kursen opp flere tiøringer.

Ikke sikkert det er så dumt, men vi har alle forskjellige strategier. Selv om jeg er ute, betyr ikke det at jeg tror selskapet vil gå konkurs eller at salget stopper helt opp. Men avventer heller for å se litt hvordan det går. Solgte 3/4 på 5,1 og resten på 4,65, og hittil ser ikke det ut til å ha vært så dumt. :wink:

2 Likes

Det var lurt det :slight_smile:

Ser sånn ut, ja. Men jeg er såklart klar over at om det kommer en positiv melding, så må jeg sikkert “løpe etter”. Men tar ikke det så tungt akkurat nå. :slight_smile:

1 Like

Har du gode løpesko og er rask fra start så går du ikke glipp av for mye hvis du ikke skal inn med 1 mill da

Hehe, har vært heldig før og fått med meg melding omtrent samtidig med at den har kommet, og kunnet kjøpe. Det har som regel gått bra, men man vet jo aldri. :wink:

Jeg var selvfølgelig i møte, uten mulighet til å følge med, første dagen vi rundet fem kroner og jeg ville selge. Så får bare vente og se. :slight_smile:

Evt så kjører man bunntrål på 3,10. Husk at det ikke alltid MÅ opp. Veldig mange har kjøpt dyrt, når nyhetstørken slår inn og kursen siger nedover får det fort følgeeffekt.

1 Like

når blir det nyhetstørke, om 2 uker kommer kvartalsrapport og konferanse, hvor de har sagt de skal snakke om fremtiden til CE. Men alt er mulig.

1 Like

Vi ser jo hvordan en uke uten nyheter har påvirket kursen, tror ikke det blir veldig mye meldinger de neste 2 ukene heller.

Du mener nedsalget til FOF og PAS?

Ikke egentlig, er bare å se på alle som roper MARKEDSMANIPULASJON! fordi kursen siger nedover og volumet avtar. Man ser jo at folk allerede er på vei over i andre aksjer ( bare se på forumet her).

Så tror nok ikke duppen er langt unna, noen dager til med dårlige tall så er vi der.

2 Likes

Dupp til 3.1?
Hvor mange tror du da eventuelt får kjøpt på en slik dupp før det snur?