Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Aner ikke hvor stor duppen blir, 3,1 var bare et tilfeldig tall tatt ut fra løse luften.

2 Likes

Med dobling på 3.1 så har jeg snitt på 3.77. (4.442 + 3.12/4)

Med tilnærmingen ved å kjøpe på, si hver 30 øre ned fra snitt på 4,44, så vil snittet bli 3,91 (siste kjøp på 3.1 i stedet for 3.24)

Når jeg ikke vet bunnen så er dette en lagt bedre tilnærming i mine øyne da man for det første kan gjøre salg underveis med reaksjoner opp fra kjøpene og at man er med hvis noe skal skje.

Forutsetning er selvfølgelig at jeg har troen på caset på sikt, noe jeg har.

Din tilnærming er at man aldri kommer ned til en tenkt kurs, og man kan risikere å komme inn før det går opp. Følger man tett hver dag så er det imidlertid fort gjort å vippe inn litt kroner uten å gå glipp av for mye.

Edit: Glemte kurtasjen, så noen hundre her blir det jo i tillegg

4 Likes

Min tilnærming er at prisen er i øverste prisleie iforhold til hva den burde være, og at den vil falle selv uten dårlige nyheter. Fordi folk mistenker interessen eller frykter salgsmålene ikke blir nådd.

Derfor har jeg solgt alt, med god gevinst og håper på billigere inngang.

1 Like

Greit nok det, men husk at du hadde litt vel mye aksjer med i utregningen din da :wink:

AO på steam er en trigger. En liten en som sådan, men dog en positiv trigger.

1 Like

Her har uansett Funcom ikke vært flinke til å informere. Det siste jeg har fått med meg er :

"Anarchy Online is ready for its release on Steam. It’s only a matter of hitting a final button before it is available for everyone to start downloading and playing. At this point, we are just waiting for the final blessing of a few individuals before we can go ahead with the launch.

If we don’t fire it off in these final days of 2016, it will be how we start 2017."

Når man først går så langt som å si at det kommer iløpet av en uke eller 2 så bør man også si ifra hvis det blir endringer i planene.

7 Likes

Sant så sant. Hadde vært fint å være informert. Får nok vente til Q4

Valgte også å selge meg helt ut i dag med bakgrunn i at CE nå ikke er spillbart i singleplayer og har en veldig stor bug i multiplayer som kom i siste patchen…desverre er ikke dette bra nok fra funcom. Har snitt på ca 2kr så en eventyrlig avkastning men føles litt som et tap…

1 Like

Tror du ikke de kommer med ny patch snart?

Jeg har spilt masse i singleplayer og multiplayer etter patchen, hva er problemet?

Edit: Jeg har bare sett forbedringer, så lurte på hvorfor du mener dette :slight_smile:

Er enig med deg, selv har eg ikke fått med meg infoen om at det kunne komme i starten av 17, så eg var sikker på at det var innen utgangen av 16.
Uansett potensial eller ikke, nye Funcom burde komme med ny info om dette.
Viktig å holde fokus på hele pakka, og ikke bare CE suksessen

1 Like

Det er umulig å bygge i single player ref: https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/5udg0f/bug_multiple_bugs_in_singleplayer_mode/
og det er problemer med å fylle vannflaska i multiplayer ref: https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/5ueolq/waterskin_unusable/

Dette blir helt sikkert “kjapt” fikset og det er EA men når de lager nye bugs blinker varsellampene mine ang. funcom sine rutiner for patcher.

1 Like

8 av 10 :slight_smile:

2 Likes

De har lansert testlive nå da, så dette kan jo forbedre patche prosessen med tanke på å finne feil før lansering av patcher. (Forhåpentligvis). Eller er ikke dette noen bugs vi som spillere reagerte så veldig på, forventer at dette løses ganske kjapt.

1 Like

Det med vannflasken hadde jeg i single player i går. Irriterende når du skal på langtur, håper det blir fikset kjapt.

3 Likes

De hadde testlive i går før patchen også men den ble ikke brukt.
Nei, som spiller er det ikke noe særlig problem. Men som investor tror jeg det ødelegger litt momentum og goodwill hos spillere.

Jeg fant ikke loot bagsene mine i går etter jeg døde. Noen som tilfeldigvis vet om det var en bug, eller om det bare var jeg som kløna/den serveren jeg er på?

Ang. strategi, solgte jeg meg ut på 5,40 06.02, så hadde flaks med den.
Planen min nå, er å sitte på gjerdet til kvartalsrapporten i håp om at den ikke er så positiv som hypen tilsier, så kjøpe meg inn på en evt. negativ reaksjon og så sitte long igjen.

(Er ikke så bekymret for å røpe den mtp. at jeg handler i relativt små volum.)

Har troen på “nye” Funcom. Virker som de har lært litt og er langt mer moderate og saklige i informasjonen nå enn under ledelsen som satt der under TSW-lanseringen… (Bastards…)

Går helt fint å spille i singleplayer, det er en visual bug når man bygger, men ikke noe av koden bak er påvirket, så du kan fint bygge om du vet hvor du peker musa :stuck_out_tongue: og waterskin greia er ikke en veldig stor bug, det er en veldig liten bug som påvirker alle litt. Patchen endret store mengder kode og det ble gjort raskt og effektivt. Det kommer alltid til å være bugs i EA spill, og om 40 blir borte og 5 nye kommer ser jeg det som en god patch.

Fint om vi sier akkurat hva som har skjedd i stedet for å tolke for mye selv og ikke si hva som er skjedd :slight_smile: Jeg ble redd da du skrev det. Så blir det enklere for alle å ta sine egne avgjørelser på hvor viktig/uviktig informasjonen er. Takk for svar, det oppklarte saken for min del :wink:

1 Like

Loot bags? Om du dropper noe på bakken blir de borte utifra hva som er stilt inn som despawn timer på serveren, på noen servere er denne veldig kort, på andre er den lengre. Om du mener corpsen din så ligger den relativt lenge der du døde.

Corpse ja. Døde rett ved palasset/skjulet mitt 2 ganger og kunne ikke finne corpset…