Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det er godt å ha trua. Men Funcom kan fremdeles fucke dette skikkelig opp. Basen i CE caset er fin men det er veien videre som bestemmer. Nå har jeg endelig fått en del timer i spillet og kan si følgende:
Det har enormt potensiale
AI suger balle
Fremdeles en del lagg
Mangler litt mer piff. F.eks quests, missions, stories raids
For meg er det fremdeles underholdende men det føles litt tomt enda.

Derfor trader jeg nå aksjen of sitter ikke for tungt lastet. Har i februar tjent nesten 200k på å trade Funcom. Dippene vil komme og jeg tror fremdeles at Q4 kan by på en skikkelig shitstorm når Hegnar sammen med røde tall kjører på. Jeg er usikker på om jeg skal sitte inne men tror for første gang at det kan lønne seg. Har satt av penger til å mangedoble om kalddusjen kommer.

6 Likes

Investeringene er jo gjort til de tingene som går i null. En gang må jo disse investeringene bli tatt med i resultatregnskapet. Det riktige er å gjøre det når du får inntektene. Ergo, blodrødt.

Tilsvarende blir det for CE, forskjellen er bare at når du i 2017 tar med investeringene i resultatregnskapet (som avskrivninger) så ender det med pene, svarte tall, ettersom salget av CE faktisk dekker investeringene og driftingen gjort for å få inntektene.

… jeg er ikke noen økonom, så jeg kan ha brukt noen av uttrykkene feil, men logikken tror jeg er riktig. :slight_smile:

1 Like

Det positive bruddet opp ser ut til å skulle fortsette mot 4,8 for test av motstand. Potensialet jeg ser nedover er 4,2 og opp 6,2 på 1 ukes sikt. Derfor sitter jeg. Har hundre andre grunner til at jeg satt til nå, og vil fortsette å sitte, men alene er det jeg sa over grunn nok for meg til at jeg sitter. Selger om vi når 6kr innen 4 dager, ellers blir jeg sittende etter min nåværende plan.

Jeg er enig med @hakon om at AI ikke er bra nok ennå. Det samme gjelder combat. Hvis de forbedrer disse vil det løfte spillet betraktelig.

Det et kanskje litt lite å ta seg til, men det er litt opp til oss også, om vi vil sloss med hverandre og ikke bare mot npc og udyr. Jeg har ikke prøvd meg på noen av grottene ennå. Har bare ikke turt ennå. Til nå har det vært vanskelig nok å sloss med dyr og npc hvis man et aleine.

Byggingen synes jeg det bra. Moro å bygge store borger, og små skur.

Jeg synes spillet har stort potensiale. Jeg opplever ingen game breaking bugs.det et mye underholdning i spillet. Når funcom utvider med mer innhold blir dette veldig bra.

Edit: til å være tre uker inn i EA er dette godkjent

5 Likes

Vil anbefale deg å ta en tur inn i unnamed city når du har en danser på plass ifht corruption. Var der i går, glemte fakkel, så ble det mørkt, veldig mørkt. Der er det nok å bryne seg på og i senteret er det noe spennende å prøve seg på, vi dævva for å si det slik. Fort inn igjen i bare balla for å leite etter liket, så ble det mørkt igjen, veldig mørkt. Men det gikk fint. Løpte rundt som en hodeløs kylling til det lysnet go fikk tilbake gearet :slight_smile:

Det kommer så sykt mye bra fremover. Vi er 1 år ut i utviklingen og dette er starten, dette kan bli ARK stort ved mer tweaking, push av innhold. Det er derfor jeg er så positiv til Funcom de neste årene. De legger grunnlag for all utvikling og finansiering av nye spill med Conan Exiles alene, kanskje så lenge som 4-5 år fremover - iallefall i mitt hode :wink:

Conan Exiles kostet roughly 50 mill NOK å lage frem til nå.
Jeg tror de fint selger 2-2.5 millioner i 2017 så lenge de fortsetter som de har gjort - det er det god grunn til å tro de gjør. Da har vi plutselig 280 millioner NOK på 2 mill solgte i inntekt fra CE (snitt 17 dollar). Dette kan bli noe lavere med tilbud osv, men 200 millioner er helt innafor på estimat om 2 millioner solgte. CE har potensiale innenfor top 3 i sjangeren.

2 Likes

Er relativt sikker på at CE utviklerene fikk lønn!!

Ellers kan jeg nevne at operating expenses gikk fra 2567 TUSD i Q4 2015 til 1785 TUSD i Q1 2016. Solide kutt eller noe annet ? :wink:

4 Likes

Altså enten må dere se på cash flow der investeringer har umiddelbar effekt, eller se på EBIT eller EAT da man får kostnaden av gamle investeringer jevnet ut over 5 år. Det blir feil å se bort fra både investeringer og avskrivninger/nedskrivninger.

4 Likes

Er vel stor mulighet for at mye av kostnadene er flyttet over på CE utviklingen tenker jeg.

Ingen manipulering här inte. :expressionless:

2 Likes

Mulig dumt spørsmål, men hvorfor renner det inn handler på bare 200 aksjer iblant?

Kan være mye rart. Noen har jo bedre deals mtp. kurtasje enn oss vanlige. Men for det meste tipper jeg det er resthandler, dvs. at du har en ordre på 10000 aksjer, men bare får kjøpt 9800 stk. Så går gjerne kursen litt opp. Noen timer/minutter senere går de resterende 200 aksjene inn. Dette sees da som en separat handel. Du betaler bare én kurtasje uansett.

1 Like

Tatt meg 65 000 lodd her idag, får se hvordan det går :dancer::ghost:

4 Likes

Är lite inne på detsamma, men avvaktar lite till :slight_smile:

Funcom N.V. has in today’s press release announced that
Anarchy Online, the Massively Multiplayer Online Role
Playing Game launched in 2001, has now been released on
the Steam platform.

The game continues to have a Free to Play business model.

To read the full press release please visit the "news"
section on www.funcom.com

Badhoevedorp, The Netherlands, 22 February 2017
Funcom N.V.

9 Likes

Er dette som får kursen til å gå opp nå i ettermiddag?

Fra 4.5 til 4.62 no ja.

Spillet er gratis, så det generer vel ikke så mange inntektene lenger?

Joda, man kan kjøpe masse snax i spillet

1 Like

Jepp! Nu blev det för dyrt för min del, men kul för er som sitter inne! :smile:

Nei , det viktigste med AO er at Funcom viser at de holder liv i spillene sine så lenge de kan :slight_smile:

8 Likes