Utsettelse av Xbox
Nervøse små-sparere som blir utnyttet på det groveste av de “store” gutta
Trigger Happy tradere som heller daytrader Pcib og nano med høy volatilitet
Bare å glemme å få mine aksjer under 5 ihvertfall. Og jeg har god tid…
Jag trodde ju nästan att jag skulle få se plus på kontot idag men det var väl lite dumt att tro något sånt efter en sån katastrofal rapport med hemska framtidsutsikter.
Tror och hoppas att det är en tillfällig dipp, fundamentalt tycker jag den ska uppåt en hel del baserat på gårdagens siffror.
Det var jo en rimelig nøytral rapport. De kortsiktige så kanskje en trading mulighet fordi det blir såpass lenge til xbox-releasen. Som jeg hadde ventet kom i juni, men ikke har noe i mot at kommer til høsten.
Det jeg synes var positivt var ledelsens syn på inntekter fra Conan Exiles de neste årene og at de også så ganske store muligheter for TSW. Det har vært ganske tilbakeholdne tidligere så jeg likte denne nye selvtilliten de ser ut til å ha funnet. Og jeg har også begynt å tro på at de vet hva de holder på med.
Markedet tror på en døgnflue, men jeg og ledelsen tror CE vil være en viktig inntektskilde i flere år fremover. Og at 2018 blir toppåret for CE ikke 2017.
Kjøpe Funcom på nedgangen i dag er penger på gata! Ja, jeg sa det…
Hva er forventningene til konferansen de er på denne uka? De er vel der for en grunn? Kan komme noe morsomt ut av det, eller er jeg på jordet nå? Litt mer hva som egentlig skal skje med spillet fremover og diverse kule endringer.
Det er jeg ikke enig i. Sammenliknet med de, hva 5 siste årenes kvartalsrapporter så var denne mega positiv med masse Bull guiding og planer!
Men, klart sett med en konservativ Hegnar type øyne var det sikkert ikke mye spennende der. Pluss mange tror kanskje det blir litt nyhetstørke nå, noe jeg også tviler på. Mye som. Skal skje før xbox og q3!
Det er vel som du tidligere også har vært inne på , -at markedet har vanskelig for å prise slike aksjer her i Norge.
Våger påstanden om at Funcom i stor grad er priset ut fra allerede oppnådde salgstall og at kursen i liten grad gjenspeiler forventet inntekt fremover.
Fordi markedet later til å fortsatt tro at Conan Exiles sin sterke start kun var en «engangseffekt« (døgnflue). Selv med nøktern P/E skulle da kursen i dag bare basert på salg og inntekter allerede på bok vært en del høyere.
X box utsettelsen var liten i tid og tross alt er det ikke lenge til tredje kvartal og enda kortere tid til re lanseringen av TSW denne måneden.
Kursen kunne lett også vært en annen om Funcom selv hadde kommunisert salgsmål mellom ulike nivåer i stedet for å gjenta at det var stor risiko utallige ganger i presentasjonen (som om investorer ikke var klar over dette).
Tror likevel på et nærliggende kursløft her, gjerne på basis av oppdaterte eller nye analyser jeg tror er om hjørnet nå.
Dette var kjedlige greier! Hadde ikke forventet noe voldsom oppgang idag, men 10%+ nedgang?
Ser ikke verre ut. Vanligvis bruker det ende i en real opptur, og påfølgende nedtur når PAS står som stor nettokjøper, men denne gangen ser det jo ut som de blir sittende med aksjene.
Krorekt. alle som skulle selge på 5 selger nå ;D
Jeg syntes den var nøytral fordi alt de guidet var ting jeg mer eller mindre hadde antatt fra før av. Eneste overraskelsen var xbox i q3. Jeg hadde forventet q2. Kan hende dere var mindre positive enn meg før rapporten?
Noen logisk grunn til å selge på nåværende kurs, kr 3.90? Nok en gylden inngangsmulighet for de som allerede har solgt?
Litt kjipt å være med opp og ned på disse voldsomme svingningene når posten har vokst seg til en betydelig del av portisen. Men ser ingen grunn til å selge så sitter helt i ro.
Hegnar lar ikke en god anledning gå ifra seg.