Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

3 Likes

De glemte å skrive “tulle-aksjen Funcom”

4 Likes

Hvem selger i dag?

• Tradere med flere meglerhus
  • Jebsen Group
  • Annen topp 10 aksjonær

0 stemmegivere

Artiklane var forsåvidt greie då

1 Like

Enig, synes artiklene var bra.Liker DN sin hovedoverskrift også. Veldig speisell oppførsel på Funcom aksjen :slight_smile:

9 Likes

Tippet på Jebsen da jeg ikke ser hvem andre som skulle selge såpass i dag :slight_smile:

2 Likes

Tippet også Jebsen. Evt. kanskje noen andre store som selger for så å kjøpe privat av Jebsen til en bedre pris. Det er ihvertfall en potensiell konspirasjonsteori :smile:

Vi vet jo alle at han sikkert vil ut, så er vell bedre at han får de ut nå en når kursen står dobbelt så høyt og fallet blir vesentlig verre?

Edit; Hva om en annen stor har tatt alle aksjene hannes? Eller ville det da blitt meldt over børs så handlet til fastpris? Så da er det “folket” som tar i mot i dag?

2 Likes

Vi får vente og se om det kommer noen melding

1 Like

Må vel være Jebsen. Ingen andre som har så mye aksjer på Top20. Han har også noe registrert i Luxenburg. Det kan være INT vi ser selger

Tenker nok at det kommer ne melding…

2 Likes

Ingen overaskelse i så fall.

Skal Jebsen senere kunne konvertere så må de jo selge en god del av de øvrige aksjene.

1 Like

Glad jeg solgte 40% fredag. Risikostyring er noe hekkans greier, men er verdt det :slight_smile:

7 Likes

Har vært opptatt på jobb i hele dag, kun registrert at det startet opp og gikk kraftig ned utover dagen. At jeg aldri lærer at det er sell on news på Oslo børs. De som hadde tid til å trade kunne gjøre noen gode handler i dag. Jeg er uansett positiv til funcom, og hatt tenkt til å være med en stund til.

Vi får glede oss over at det går bra med funcom om dagen, selv om aksjen er litt ustabil. Hvis Jebsen selger for å konvertere, så har ikke funcom gjeld heller, så da blir firmaet mer attraktivt.

Tror jeg skal ta meg en øl og spille CE i kveld

5 Likes

Kan legge til hva jeg sa i går:

jeg tror på topp 4,84 og bunn 3,90 med 1 tur opp og 1 tur ned før stabilisering rundt 4,40-4,50.

Traff uheldigvis ikke med det siste. Skulle hørt på meg selv som vanlig, men når man har bestemt seg for ikke å trade, og heller vente får jeg gjøre det.

7 Likes

Jeg skal gjøre mitt siste kjøp i morgen på 3,50, da er jeg tilbake med 100k i Funcom og da skal jeg vente å se an nærmere neste korsved med hype, i den grad det blir hype rundt TSW, og vurdere hva jeg gjør da. Bilen er på veg ut porten og da har jeg mer å spille med. Ikke umulig de skal inn i Funcom. I am a one stock man… Blir for mye å holde orden på ellers… smileblunketullefjes

For en gangs skyld traff jeg med planen. Kom meg ut på 4,60 og4,50 med 300.000+ aksjer. Helt ute av aksjen nå etter å ha sittet siden dump emisjonen ifjor med en relativt stor post på et tidspunkt… Ser ikke helt hva som skal drive denne oppover nå før utpå senhøsten ( mm et uventet oppkjøp). Økte serverkostbader 5-10 Musd og økte lønnskostnader samtidig med fallende salg av CE vil gjøre at denne vil vakle fremover tror jeg. Dupper den ned mot 2,50 ish vil jeg vurdere nye kjøp før september/ oktober. Funcom har tross alt kun CE som genererer noe penger og det blir mindre og mindre salg utover året. Ser ikke de store triggerne før vi nærmer oss q1-18 Håper jeg tar feil og at dere får noen gode rykk i løpet av året. Dessuten erFuncom tross alt et norsk it eventyr mht hva de har fått til. Stå på, innleggene leses med stor interesse.

3 Likes

Tiden får vise :slight_smile: Min forventning er en helt annen

1 Like

@Nocturne, tar det her.
Jeg hadde håpet de ville komme med en biome for å holde trykket oppe. Når det er kommunisert at dette drøyer litt, så ønsker jeg at de kjører en liten rabatt for å se an hvordan dette slår an, kanskje bare 10-15% for å få igang momentumet litt, men da etter det meste er fikset på og fintunet. Kanskje noe rundt påskesalget. Når de utvider med ny biome så kunne det vært fint å gjort dette i forkant av typisk salgsperiode, og startet med full pris. Skulle det gå litt trått så kan de etter 1 mnd eller så kjørt på med litt rabatt igjen for å øke fokus.

Jeg er utrolig spent på hva de skal finne på med TSW og hva dette kan gi. Det blir gang etter gang kåret til bra spill med flust av innhold, og her har de masse de kan ta tak i. Jeg har ikke spilt selv, men liker konseptet og sjangeren veldig godt.

Det de kan gjøre er å la spillerantallet synke til “the loyal core” og da automatisk få bedre reviews/spiller som på litt sikt fører til mostly positive. Og først da kjøre penger inn i markedsføring. Det er en god plan for selskapet og spillet, men investorene liker det jo selvsagt ikke da det skaper en periode med dårlige tall fra det vi kan se.