Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Dere høres nesten ut som mr Bagger hehe :smile:
Men jeg håper dere har rett! Har inne en salgsordre rundt det så jeg ikke misser på en eventuelt heftig rekyl.

må gjennom motstand på 3,80 og 4,80 før vi kommer til 5,80 :slight_smile: Men mulig er det, bare ekstremt usannsynlig :stuck_out_tongue:

pfft halve forumet trodde jo at under 3.8 var umulig for bare et par dager siden…

5,8 er ikk eekstremt usannsynlig, øker salget og funcom medler 750 000 og 1 mill solgte før xbox kan jeglove dere vi står i 6kr+

3 Likes

Flere aksjer short i dag… .

Det ser ut som shortingen varer lenger enn forventet. Ser likhetstrekk med “oljesmellen” der alle var pessimister da oljeprisen var på 20 tallet ifjor vinter. Det er mange som sitter på gjerdet nå før vi ser en markert oppgang igjen tror jeg. Selv så kommer jeg til å kjøpe litt mer for hver 10 øre aksjen går nedover…

rt 3,14…

Lommeboka gråter :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå smeller det snart opp:)

1 Like

Håper iallefall vi ender over 3,20…

Kan noen oppklare følgende.
Når kommer Conan Exiles preview for Xbox. Selve lanseringen er kommunisert å skje q3 2017?
Mulig jeg blander noen begreper og datoer. Takk

Meir short : https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0000062461

3 mill short ja, pent når det skal dekkes inn på mandag

2 Likes

Hypotese:

Storebrand låner ut aksjene og Jebsen sitter rolig. Dette støttes av aksjonærlister.

Jebsen mangler ikke aksjer på siste lista.

3 Likes

Med mindre noe positiv skjer, dvs selskapet melder noe, eller at salget viser en kraftig økning, så vil jo naturligvis aksjen fortsette i ett negativt bilde.
Mangen som kjøpte høyt, selger på tur ned, og shorterene pusher ekstra fart nedover.
Når aksjen har hatt en så evtyrelig reise som den hadde fra under 2kr og opp over 5, så vil det og gå raskt i utforbakkene også, sånn blir det inntil selskapet melder news, eller salget igjen øker.
Hilsen en som jakter Funcom på billigsalg, så ta det for det de er, men panikken vil bre seg.

Det blir panikk på mandag når det kommer nyheter etter GDC?

1 Like

Hos shorterne da håper jeg

Dette er spekulasjon fra min side, og jeg skal inrømme at jeg ikke følger ekstremt godt med, MEN:

Kan det hende at shorterene allerede har en avtale med Jebsen om at de får kjøpe aksjene av han når aksjene skal dekkes inn igjen? I praksis blir dette det samme som at Jebsen selger, men fordelen er at det ikke flagges som det før handlingen er ferdig. Synes iallefall det viker veldig risikabelt å shorte så mange aksjer i et selskap som funcom uten noe mer sikkerhet.

Høres ikke så trolig ut. Kan være Nordnet som låner ut også. Er det dem så er shortingen snart slutt.

Det ser ikke lyst ut for oss som har tro på det fundamentale mtp kursen kortsiktig. Jeg trodde steamdata skulle overbevise flere om å sitte rolig. Nå kan fort et scenario være å stupe kursen mest mulig slik at man kan få en ny himmelferd ved konsoll-lansering.

Men det kommer store inntekter her ved neste rapport. Jeg vil minne på om at ved den første rapporten som viste de “store” inntektene fra TSW dobblet aksjen seg før rapporten i et voldsomt forventningsrally.

2 Likes

Det spennende nå er hvor langt de klarer å dytte kursen.
Når kommer neste rapport?