Om ca 3 mnd
Om det ikke kommer nyheter da ?
Virker ikke på siste dagers utvikling som at det ventes noe veldig stort
Liker ikke å uttale meg som eg her gjør, men kortsiktig ser det litt guffent ut
Kan falle mye på 3 mnd hvis det ikke kommer noe nyheter.
Hvorfor skal den falle under 3? CE er jo en suksess. (Tror jeg er Naiv her)
tja, de har klart å få den til 3,19. Har de volum nok så kan de presse den videre, men ser ut som de forsøkte på det i dag og mislyktes. Tror og håper at dette var bunn.
Kjøpte på 3,21 selv så tror jeg gjorde greit kjøp.
Er vel litt anarki i Funcom aksjen for øyeblikket Når shortere selger på volumene slik de gjør nå er det vanskelig å få en stor nok kjøpsside. Det har også en psykologisk effekt at kursen går nedover og nedover som og får folk til å gi etter. Likevel, det gir en gylden kjøpsmulighet for de som er villige til å være litt langsiktige.
Det skal sies at det holdes ett unormalt proffesjonelt nivå på det meste av diskusjoner og TA her inne om dagen med tanke på denne trøtte shortingen og byttehandelen som foregår blant teater kaffeens stamgjester!!
Fortsett slik så skal dere se vi er på teater kaffeen hele gjengen innen 2018 hehe
Enig, et kvalitetstempel, for både medlemmer og @pdx
Forøvrig en veldig god observasjon og presisering @Malvin!
Ja og jeg beklager til alle som måtte føle seg støtt av at jeg påpeker noen negative sider ved det tekniske bildet osv. Skal ikke overdrive det, men håper at tonefall og saklighet veier opp litt. Prøver i hvertfall ikke å baise noen til å selge med tap. Vi er jo veldig nær det nivået jeg selv vil gå inn igjen på. Bare ikke helt der enda
@anon91440261 jeg setter ihvertfall pris på synspunkter, både positive og negative. Ingen kan spå kursen men inputen her synes jeg er god å ha med på egne vurderinger av kursens fremtid. Har selv snitt på 3,56, overasket at jeg med det er i tap, men starta med snitt på 4,9 (første aksje) så skal ikke klage! (vet at jeg da desverre som bieffekt har vært med på dette i mine øyne unaturlige fallet)
@Malvin veldig godt poeng! Det er utrolig forfriskende at jeg oppdaget denne siden og kan ha Hegnar mer som humor
Edit: offtopic men er det mye informasjon på insider som ikke er her? Vurderer å prøve det, men med bare 10 000 investert i aksjer blir det gjerne overkill hehe
Det har jo aldri sett så bra ut for Funcom som det de gjør nå, blir jo rene juletrefesten ved nest q rapport, Funcom kan da aldri ha hatt tilsvarende sterkt kvartal som det de ser ut til å bli nå ?
Det blir fest igjen, spørsmålet er fra hvilken etasje vorspielet begynner denne gang
Jeg vil påstå at det så bedre ut rett rundt launch. Har vært for mange bugs siste ukene, og Q4 var litt skuffende med høye utgifter og lang tid til neste nye spill.
Nå glemmer du at de faktisk har solgt 500k enheter. Det var et drømmetall før launch.
Solgt er solgt, aksjemarkedet priser inn fremtidig utvikling. Fra Q4 så er det klart at 500k for eksempel ikke dekker hele kostnaden av videre CE-utvikling (5-10mUSD). Latterlig gode salg ville betydd at Funcom kunne utvikle det de ønsket, pluss at det ville vært en cashbuffer til oppkjøp/IPs/utbytte osv.
Solgt er solgt, aksjemarkedet priser inn fremtidig utvikling. Fra Q4 så er det klart at 500k for eksempel ikke dekker hele kostnaden av videre CE-utvikling (5-10mUSD). Latterlig gode salg ville betydd at Funcom kunne utvikle det de ønsket, pluss at det ville vært en cashbuffer til oppkjøp/IPs/utbytte osv.
Med ein aksjekurs på 3.19? Sårry bårry, nei det gjer ikkje markedet.
At dei meinar ei auka investering vil gi betre økonomisk resultat er vel neppe negativt?
Hvis dem ikke putter mer penger på conan og uvikler = Garantert dårlig salg
Putte penger på = Få mye mer igjen.
Conan kan selge bra i mange år, bare dem putter ut content.
Men om aksjeprisen skal være 5-6 eller 3-4 nå? Det vet jeg ikke.
Fram til early access salgsbane er avkrefta , bør aksjen prise inn noko meir slag på PC/Xbox/TSW I 2017. Det er nesten teit med mengden frie aksjer, som gjer at børsverdien plutselig svinger med massemasse milionar rett før Q1, når alle veit at Q1 kjem. Og Xbox. Og alt det andre.
Dette tykkjer eg er rimelig hvertfall. Men då må nokon gå inn med litt meir enn 1 vekers perspektiv…
Har du noen tanker om hvor mange spill du tror de kommer til å selge i løpet av 2017? Til tross for bugs etc. så er de trossalt fortsatt på global top 20 lista på steam over salg. Dersom de selger 1k spill pr. dag (noe jeg vil påstå er veldig konservativt) på steam så vil de ut året komme over 800k. I tillegg til dette kommer Xbox launch etterfulgt av PS4 og full launch ut av EA. I forhold til hvor mye tid som er gått og at de fortsatt er i EA så vil jeg påstå at salgstallene har vært veldig bra.
og vi har nettopp begynt på Mars. vi er fortsatt i steam sin laaaabreste salgstid
Viktig å minne seg på, at det her skal selje millionar