Tror det er missvisende pga steam.
Payday serien har mer. kanskje mer når det er samme serie. Men ganske mye overlapp med DbD også.
Ja, det er mange som eier spillene utenfor Steam.
Større overlapp med spill i samme sjanger
Helt klart. Samme sjanger, men fra et annet studio.
Litt morsomt å se det på denne måten. Hovedforskjellen på CE og TSW / AoC er jo egentlig ikke salget* men utviklingskostnadene. Det lover jo godt for framtiden?
AoC solgte vel rundt 700k på 6 uker, TSW 300k og CE vil vel ligge rundt 550-600k. Utviklingskostnadene på AoC lå vel over 300 MNOK, TSW på rundt 200 MNOK og CE på 38 MNOK? i CE har de riktignok planlagt å bruke 40-80 MNOK til, men de stoppet ikke utviklingen av AoC eller TSW ved lanseringen heller.
Ut 2017 så har vel Funcom neppe noe særlig ledige ressurser, mesteparten blir brukt på CE, men i 2018 så tror jeg de kan begynne på det neste litt større spillet. Som kan gi en 2019-lansering. Ikke så gærnt å komme med et slikt spill hvert annet år.
EDIT: fikset beløpet de hadde brukt før EA lanseringen av CE til beløpet @holmes poster nedenfor, så slipper man å først lese et beløp som er feil.
Frem til EA så hadde de bare brukt 4.5musd i følge rapporten, 38mnok
Dette gjelder kun for Oslo-avdelingen. De har fremdeles halvparten av ressursene i US, og de har jobbet hardt med TSW-oppdateringen over lengre tid (som er deres svar på et større spill under utvikling til enhver tid)
Sletter unødvendig innlegg
Du kunne ha sitert det neste avsnittet også.
Så ja, vi er enige.
Blizzard er jo eksperter på og få spillere fra et game til et annet. De har jo rewards på tverrs av spillene. Gjør du noe bra (achivement) så kan du få en reward i et av de andre spillene. De har også referanser fra et spill i et annet etc.
Funcom Oslo har nok ikke ledige ressurser på en stund og så lenge CE selger bra er det vel bedre å fokusere på det framfor å starte på nytt stort spill ?
De har utsatt mye nå nettopp for å fokusere på CE
Helt klart. Jeg nevner jo 2018 som mulig start tidspunkt.
@Koe nevner jo US studioet som nå jobber med TSW. Spørsmålet blir hva de gjør videre.
Funcom har vel tenkt å skalere opp litt også? I 2018 burde de da ha litt mer fleksibilitet.
Jeg tenkte også sånn tidligere. Men har blitt mye mer kynisk og tenker meg ikke om to ganger om jeg ser røde tall i mer enn to dager hvis det tekniske taler for nedgang. Du kan ikke fighte det, da er det bedre å ri på bølgene, både opp og ned.
Nå har jeg aldri shortet noe og har ikke tenkt å begynne med det heller, men har ikke kjøpt Funcom før i dag. Jeg solgte på 5.01 og 4.85 med grei avkastning. Nå er jeg inne på 3.19 og kjøper på vei ned og blir med opp til 4 kr igjen. På sikt tror jeg det vil gi bedre avkastning enn å sitte long, men hvem vet… Det som er sikkert er at man aldri treffer topp og bunn perfekt. Da er det bedre å unngå de verste nedsalgene ved å selge så fort man ser sentimentet snur tenker nå jeg i allefall
For all del, hadde eg førestilt meg at vi skulle nærme oss 3-tallet hadde eg ikkje dust på å selge i ein fei. Men eg syntes det var litt vel uvirkelig, var nærme å selge eit par gangar… Kanskje eg lærer av dette
Edit: og eg var på jobb i går, og hadde ikkje mulighet til å følge med. “Kva om det plutselig snur?”
Funcom har bekreftet at de i durham skal begynne på nytt spill etter de er ferdig med TSW updaten.
Så lenge CE selger bra så håper jeg de har full fokus på DLC’er etter at de har launchet på pc/xbox/ps4 i 2018 istedenfor å begynne på nytt stort spill i oslo.
Takk for infoen!
Hadde nesten trodd de ville brukt Durham til CE også, men kanskje ikke så dumt å la dem begynne på et nytt prosjekt.
Det får meg til å lure på hvor stor TSW oppdateringen er…
Jeg hadde aldri trodd Nano skulle helt ned til 83 kr igjen når den stod i 124 (ATH). Det er noen ting man ikke kan forutse. Jeg ble med hele veien ned, og opp igjen, men denne gangen, når den falt, så solgte jeg uten å nøle.
Når man følger en aksje over tid, får man en viss feeling på aksjen. Se på @anon91440261 f.eks - han bruker ikke TA (tror jeg) men treffer ganske bra på sine Funcom trades.
Hvis du ikke kan følge med hele veien er jo S/L en fin ting? Det er bedre å kjøpe aksjen igjen 10-20 øre dyrere i Funcoms tilfelle, enn å være med på 1+ kr ned. Enig?
Makes sense
Hvis du ikke kan følge med hele veien er jo S/L en fin ting? Det er bedre å kjøpe aksjen igjen 10-20 øre dyrere i Funcoms tilfelle, enn å være med på 1+ kr ned. Enig?
Jo, på ei side bør eg nok absolutt vurdere, men på ein måte er det jo lettare å la være når eg tenker å sitte ei stund, å sitte ute frå 3,8 til 4,4 svir meir for meg enn å være med ned til 3 og vite at den skal i 4,4 snart nok. Eg ser at det kan virke meget fjollette
Men eg var igrunn av inntrykket at den skulle bounce ganske bra opp igjen, at joggeskoa skal på for enkelte snart. Frykt trumfar fornuft no. The dark force is strong with this one.
Dere glemmer at de skal ansette 25 mann, de er 105 nå men skal bli 130 ila året.
Det gir endel ekstra muligheter.