Ser mange mener Funcom skal snuse på VR/E-sport, håper de holder seg langt unna VR, alt for liten brukerbase og er svært mange grunner til at det markedet vil være begrenset i lang tid. E-sport spill krever som regel svært store investeringer og oppfølging. Et Funcom som har levert 4-5 suksesser på rad kan kanskje få til noe innenfor segmentet, men håper det ikke er deres neste store ting, da kan fallhøyden fort bli stor.
Durr dur… errrp… emm.er ikkje steamspy såpass bugget at dei talla der fort kan være enormt mykje større? :S ? Eller har eg missforstått?
Funcom sin investeringsstrategi er klar. Det blir ikkje pøst hundrevis av millionar inn i eit prosjekt som ikkje er “sikkert”. Dei kjem ikkje til å skape veldig stor fallhøgde for seg sjølv.
Edit: ref rapportar frå funcom.
3 dagers delay og feilmargin, så er det sånn høvelig innafor. Steamspy er fremdeles et knallbra verktøy i så måte, er bare at folk ikke må bruke det for dag-til-dag tall som mange gjorde med Conan Exiles. I tillegg hadde Sergey problemer med serveren. Det er ikke så far off på CE hvis man tar med 3 dagers delay.
Ok, ganske spennande å følge med på AO framover då. Veit ikkje kva % andel vi kan forvente kjøp av content frå, men ser jo ut til at det blir litt meir gryn i suppa?
Er vi nede på 2.80 i morgen putter jeg på 150k aksjer til
Må jo være noe helt riv ruskende galt her. Det er jo nå snart 1 uke siden Funcom meldte over 480k. På steam står det 466k 6 dager etter at det ble meldt 480k
For 3 dager siden var de oppe i kanskje 487-490K solgte, med en feilmargin på 4-5% kan Steamspy vise 466K. Det sagt, så viser de for lite på flere spill, opptil 15-20%.
I dag har de passert 500K, det er jeg rimelig sikker på I følge antall reviews er de oppe i 502K salg nå
Noen som har kalkulerte gjetninger når embargo blir løftet i morgen? Moro å se hva som kan komme av morsomme ting for spillet. Gleder meg mucho mucho
Tipper at det er vist video av gameplay med siege weapons og i nye biomer. Sikkert et par andre nye features også.
En ting er sikkert, steamspy suger knallhardt.
Selv om det er litt tid til nye biomes, så kommer det nok drypp en god stund før.
Beste grafikken jeg har sett for å forklare potensialet.
Tenk hvis 1/3 av de som kjøpte de andre spillene kjøper CE?
Regner med dette er på alle plattformer?
Tror ikke det er så utrolig at folk hopper over. Man har jo spilt Rust og Ark i lang tid. Noe nytt for en billig penge i steam salg sammen med en bra patch kan gjøre susen.
/optimist
Ser at H1z1 som ble sluppet i februar ligger først på top global sellers men har ikke mer enn 60% positive så alt er ikke as usual
Virker som det er en ganske avventende handling i dag. Spennende å se hva eventuelle artikler fra GDC vil ha å si for kursen.
Selv om jeg nå selvsagt er mest spent på Xbox launch av CE som neste trigger så blir jeg ganske nysgjerrig på dette:
This relaunch has the potential to have significant impact in the game and company’s revenue
Sjeldent Funcom hausser TSW så her må de ha troa. Kan bli en overraskelse dette i slutten av måneden.
Ja, det hørtes lovende ut, men så skriver de dette litt lenger ned i rapporten.
"The trend of slowly declining revenues on the current Live Game portfolio is expected
to continue as in previous quarters due to the ageing of the games. The relaunch of
The Secret World might temporarily have a positive impact on this trend short term. "
Høres plutselig ikke fullt så positivt ut lenger
Ang. GDC nyheter.
Vi kan vel ganske sikkert si at en av nyhetene er innføring av decay system, siden de la ved dette ved en feil i sist patch.
Kan vi samtidig få katapulter og mounts også?
Dye system?
Noen som spiller “testlive” og som har sett noe nytt der?
Enig, det er vanskelig å si hvor “significant” det blir, men hvis man får opp interessen for TSW nå vil det samtidig være perfekt for det neste spillet fra Durham med TSW IP. Kommer nok nyheter om det etter launch av TSW og det vil da kunne bli en bra trigger med nyheter om dette hvis relaunch av TSW gjør det bra.