Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Funcom selv er i liten grad involvert her kfr. uttalelser til E24.

Personlig har jeg funnet analysen fra Orion omfattende og god.

Dette blåser fort over og gir nok en god kjøpsinngang her.

Merkelig, samme analytiker har dekket G5 i lang tid. Har ikke hørt om noe muffens.

2 Likes

Problemet er at Funcom sier eksplisitt at de støtter Prestigo for å informere småsparere, og så viser det seg at Prestigo mest sannsynlig er en scam.

Da har Prestigo null kredibilitet for analysene, og småsparere må nå finne andre kilder på å finne ut hva Funcom er verdt/kan bli verdt.

1 Like

td:

Oslo (TDN Finans): Funcom har betalt for distribusjon av analyser fra britiske bløffeselskapet Prestigo Research, som viser seg å ha diktet opp analytikere og stjålet ansattes navn fra et annet selskap.

Det skriver E24.no onsdag.

Funcom opplyser at de er meget overrasket over å høre at E24 har avdekket irregulariteter knyttet til Prestigo Research.

Både Prestigo Research og Orion Securities er tredjeparts analyseselskaper som arbeider uavhengig fra Funcom. Funcom kontaktet ikke disse selskapene og hyret ikke deres tjenester, de valgte å dekke selskapet etter eget valg, skriver det norske selskapet i en epost.

Funcom understreker at avtalen er at de ikke skal betale for analysearbeidet, kun en liten distribusjonsavgift for at rapportene skal være tilgjengelige for alle aksjonærer, skriver E24.no.

BNS, finans@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

1 Like

Fy faen så det raser, hahah. Vil inn her, men i hvilket område stopper det tror dere?

"Denne analysen, der det anslås et spillsalg på opptil 500.000 på et tidspunkt der det siste offisielle salgstallet var 320.000 "
Spencer fikk jo rett da…

3 Likes

E24 driver litt fakenews, for han spådde 500k rundt Q4 tallene. 320k var jo tallene etter en uke…

Synes faktisk E24 er like skitne som det prestigo evt er.

Fant forresten kontorene til Prestigo Ser nå folk i vinduet der :=)

10 Likes

Hva med at de skriver om analysen til Orion, og hvem som i utgangspunktet sto bak den?

Var jo noen høyt oppe i finansverdenen her i Norge som var involvert der.

4 Likes

drittpakke = 10 tegn

kursmanipulering = 16 tegn

16 - 10 = 6

E24: 2 + 4 = 6

Tilfeldig?

14 Likes

Er vel litt snodig at de ikke fikk kjøpt inn shorten i går før raketten tok av. Så kommer dette i dag…

2 Likes

Ja her presenterer jo også E24 (sannsynligvis helt bevisst) “Fake News” med en agenda.

Tenker her på at 320.000 solgte ble presentert som solgt en god stund før Prestigo anslo at “det kunne være solgt opp til 500.000 spill”. Noe som kort tid senere også viste seg å stemme…

Det unnlater jo E24 her å nevne…

6 Likes

Np er eg glad eg ikke løp etter igår, går kursen under 3 ?

2 Likes

Kursfall på dette her? Latterlig, men jeg plukker villig :slight_smile:

3 Likes

Da fikk jeg kjøpt til 3 blank en liten post på 9000 aksjer i denne omgang. Siden jeg ikke kjøpte her sist vi var i høyden. Og lurer bare på at E24 kunne trengt en grundigere sjekk, får inntrykk av at de er et bløffeselskap delvis i deres artikkel her, igjen.

Kursen har alt vært under 3, nå er den på vei opp igjen.

1 Like

@E24 vær så snill å etterforske analysen til Orion! Den er langt mer interessant. Er ikke Funcom som bør rammes her, men Prestigo hvis det faktisk stemmer at de ikke helt er som de sier.

Flere selskap betaler jo også for selve distribusjons delen av analysen også, så her er det storm i et vannglass og sannsynligvis en “bestillt drittpakke”.

2 Likes

OK, får se å få logget meg på

Her det bare å sitte med is i magen for de som er inne i aksjen og ha fokus på tallene som kommer på Q1.
Eventuelt så er det bare å benytte anledningen til å plukke mer aksjer.

Min mening er at de som ikke er inne får tidenes kjøpsmulighet i dag.
For det fundamentale i at de selger spill og tjener penger per i dag kommer man ikke unna.

Ja. Ingen tvil om at dette er vinklet for kursfall. Hva faen er det de prøver å si liksom. Han mente jo at han trodde funcom kom til å melde det på neste rapport. Lenge siden 320k var meldt. Dette burde undersøkes!