Her finner man en del data og dokumentasjon.
Oslo (TDN Finans): Funcom har betalt for distribusjon av analyser fra britiske bløffeselskapet Prestigo Research, som viser seg å ha diktet opp analytikere og stjålet ansattes navn fra et annet selskap.
Det skriver E24.no onsdag.
Funcom opplyser at de er meget overrasket over å høre at E24 har avdekket irregulariteter knyttet til Prestigo Research.
Både Prestigo Research og Orion Securities er tredjeparts analyseselskaper som arbeider uavhengig fra Funcom. Funcom kontaktet ikke disse selskapene og hyret ikke deres tjenester, de valgte å dekke selskapet etter eget valg, skriver det norske selskapet i en epost.
Funcom understreker at avtalen er at de ikke skal betale for analysearbeidet, kun en liten distribusjonsavgift for at rapportene skal være tilgjengelige for alle aksjonærer, skriver E24.no.
Ingen grunn til at dette skal påvirke Funcom kursen…
ER det samme som Prestigoresearch?
Det er aldri kjedelig som funcom aksjonær …
Registrert i samme by,
Ja, her finner du vedkommende (Toni Yordanov) som kontaktperson i firmaet.
http://prestigoglobal.com/prestigo-research-toni-yordanov
Det som er interessant er at de ser ut til å ha endret navn. I dag.
Uansett ikke noe Funcom kan lastes for. Så at kursen faller er noe idiotisk, men benytt sjansen til å laste de som kan.
Fant ikke noe som tilsa at de skulle byttet navn fra prestigoresearch til Prestigo LTD idag.
Hva er det som tilsier at Funcom er verdt 6, 12, 20 kroner om analysene kommer fra falske aktører? Det er caset her nå, folk har basert seg på informasjonen.
Sekundært så går det ut på støtte til meglerhus som dekker egen aksje. Her burde Funcom tråkke ekstreeeeemt forsiktig i all den tid de ble felt for kursmanipulasjon ved TSW. Dette er på samme “tidspunkt” som for TSW, der markedet leter etter plausibel informasjon på salgstall og hva aksjen kan bli verdt. Jeg tror økokrim fort kan gjøre undersøkelser for å finne ut hva som har skjedd, og hva den konfidensielle avtalen mellom Funcom og Prestigo inneholdt.
Nei fra Morgan Scott LTD til Prestigo LTD. Men 22/9.2015 endret de navn fra Prestigo Global LTD til Morgan Scott LTD.
Hva med Orion-analysen da? Er den også fake news?
Det kan man jo spørre E24 om ?
Trygve Hegnars uttalelse om at Funcom bare er en tulleaksje, får eg stadig en større forståelse for.
som eg sa igår, eg lar aksjen roe seg litt, før eg bestemmer meg for hva eg gjør, det lille eg har, blir med meg
Indep/Prestigo har samme bakmann, Toni Yordonov. I tillegg er Ola Sekkesæter eier i Indep.
https://beta.companieshouse.gov.uk/company/SC416781/filing-history
En tredje person er involvert, mr Hendrik Geiger.
Samt Lars Elgaaen
Enda flere involverte:
http://www.checkcompany.co.uk/director/4453755/MR-LARS-ELGAAEN
Kom nettopp hjem fra jobb å så aksjene mine solgt på stoploss, glad jeg satt opp det siden travelt på jobb.
Men hva fader, for ei dritt pakke igjen fra medier. Hva skjer😱 Føler ikke det har noe for kursen å si så kjøpte meg inn igjen nå. Mange som jobber hardt her😊
Får jeg spørre hva stopp lossen var på og på hvilken kurs du kom deg inn igjen på ?
Hallo! Ro ned litt. Du er jo flink å tråkke hardt på pedalen når du uttaler deg. Hva med orion analysen da? Det er jo tross alt en analyse det og.
Kan være mange små som selger seg ut pga din negativitet
PEACE
E24 sjekk denne. Deres neste offer må bli NextGentel.
Eller kanskje Hexagon?
Driter dere ut med å vinkle saken mot Funcom mens det er mange andre firma hvor samme analytikere er involvert.