Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Kan ikke du sende en epost til E24 om Orion/Stig Myrseth sin anylyse? Be de slå det stort opp i morgen?

“Stig Myrseth hauset opp kursen i Funcom vha sitt selskap Orion”

1 Like
15 Likes

Alle her inne burde i hvertfall vite at de analysene er betalt av Funcom for å få publisert. Orion er faktisk litt værre da det var noe Myrseth ordnet(han eier jo firmaet Orion) når han eide Funcom-aksjer når kursen gikk fra 1 til 2,5 kroner i forkant.

Så de analysene bør man ta med en stor klype salt for å si det sånn. Vet ikke om det akkurat er ulovlig, men de er i hvertfall veldig partiske. Hadde absolutt vært bedre om noen litt mer uavhengig kom med en analyse som de kunne ha på webben sin. Gjerne noen svenske, norske eller amerikanske.

2 Likes

Med denne utviklingen så må jeg vel vente på neste spillhype for å komme meg ut… :cry: :cry:

Jeg tror det er greit å ta alle analyser med en klype salt og bruke de som et utgangspunkt for sin egen analyse.
Jeg har blitt ganske kynisk etter hvert og mitt base case er at alle analyser blir skrevet fordi noen vil selge seg ut/ned i en aksje.

6 Likes

The Company has in the last 24 hours been made aware that
the newspaper E24 has done research into one of the firms
performing financial analysis on Funcom. Funcom takes very
seriously the alleged inconsistencies that have been
reported in the financial press regarding the analyst firm
Prestigo. Both Prestigo and Orion Securities are third party
analyst firms that work independently from Funcom. Funcom
did not approach these firms nor solicit their services,
they chose to research the company by their own choice.
Funcom does not pay them for their research, but have chosen
to pay a small distribution fee so that their research is
made available openly to all shareholders, and not only to
large investment firms. Funcom’s only involvement with these
firms is limited to assisting them with correcting factual
errors, such as the number of employees, the date of
foundation of the Company, etc. These analyst firms are
obviously not provided with any further information or data
than the rest of the market. Funcom did conduct a normal
background check on both firms including, but not limited
to, looking at other companies they had researched and their
registration with the companies’ registry of their home
country. Funcom did not find anything unusual or cause for
concern. Both analyst firms have also stated their
independence from Funcom and their ability to write unbiased
reports. Pending further investigation, until Funcom has
more facts on the table, the Company will take down any
reference to this firm and its analysis.

Badhoevedorp, The Netherlands, 8 March 2017
Funcom N.V.

11 Likes

Bra de er på banen og “renskriver” seg, ikke at de trenger det da - stakkars Funcom… :cry:

5 Likes

Er det ikke litt rart at det kun er e24 som skriver om dette? Hegnar og DN pleier ikke somle om det er noe dritt å skrive om Funcom…

Funcom får virkelig ingenting gratis i finans-pressen for tida.

4 Likes

Kanskje de ser at suppa er litt for tynn?

2 Likes

Og Funcom skal lykkes på tross av søppelpressa.

Og då skal søppelpressa få høyre det.

2 Likes

Jepp, det jeg tenker også. Så da er spørsmålet, hvem har “tipset” e24 om dette? Desperate shortere?

2 Likes

Kan vi melde dette inn til Finanstilsynet?
Når vi har shortere, roboter osv osv så er slike oppslag mildt sagt drøye…

Ja, Funcom trengte ikke denne. Tror norsk presse holder på janteloven og profet i eget land kategorien når det gjelder FC. Merkelige greier dag ut og dag inn. Hyggelig at spillet ser ut til å bli meget god:) Det kan ikke norsk presse gjøre noe med hvertfall…

Hvis du skal se litt fremover kommer mye til å skje innen 6 måneder med høydepunkt i XBOX. Og innen 12 måneder med ferdig spill inkl. PS4. Jeg har vært gjennom mye i Funcom og er glad for at det endelig har snudd. Nå er det fundamentale der selv om kursen er opp og ned. Du er tilbake til start om en stund. Cheer up!

3 Likes

Innerst inne har jeg troen på CE, men alt det negative i media kombinert med kursfall tærer på.

Snart nådd et punkt hvor jeg ikke lenger ønsker å eie funcom aksjer. Hva om historien gjentar seg? Hva om baisserne på HO har rett, og det kommer emisjon. Mitt første år i aksjemarkedet har vært litt mer turbulent enn hva jeg tåler. :tired_face:

2 Likes

td:

Oslo (TDN Finans): Funcom viser til at både Prestigo Research og Orion Securities er tredjeparts analyseselskaper som arbeider uavhengig av Funcom.

Funcom betaler ikke disse selskapene for analysearbeid, men har valgt å betale en liten distribusjonsavgift slik at analysearbeidet gjøres tilgjengelig for alle aksjonærer, opplyser selskapet i en melding onsdag.

E24.no skrev onsdag at Funcom betaler for å spre analyser fra bløffe-selskaper (TDN Finans-artikkel klokken 14:30).

ØT, finans@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

Det er på grensen til mobbing denne svartmalingen fra e24, hegnar og DN vi har vært vitne til.

8 Likes

Hvis dette er ditt første år vet jeg ikke om Funcom er aksjen du bør eie. En mer volatil aksje skal du lete lenge etter, og du bør ha mulighet for å agere kjapt (som du så i dag). Men for all del, hvis du er tålmodig og klarer å luke ut støyen og bli en jedi-zen-master som @holmes så vil du nok tjene på det i lengden, alt etter når du kjøpte :slight_smile:

Kan jeg spørre deg hvorfor du har kjøpt Funcom?

7 Likes