Det er mobbing.
De fleste selskap betaler utgiftene meglerhus har for kun selve distribusjonsdelen.
Det er mobbing.
De fleste selskap betaler utgiftene meglerhus har for kun selve distribusjonsdelen.
Selve saken er igrunn flott men når journalisten mer eller mindre får Funcom til å fremstå som om de har bestilt en fake positiv analyse er dette veldig borderline kurs manipulering.
Kjenner jeg blir vanvittig provosert av denne "… Den relativt flate utviklingen merkes ikke hos Funcom. Aksjen gikk i utforbakke etter E24s avsløring om at spillselskapet har betalt for spredning av analysemateriale fra et selskap som bløffer om egne oppdrag og ansatte. Ved stengetid var Funcom-aksjen tilbake 11,49 prosent."
ref : https://aksjelive.e24.no/funcom-stupte-pa-flat-borsdag/1488987886848
NB! sett på adblocker før dere klikker linken
Var dum og trodde jeg ville tåle svingningene. Nå har jeg funnet ut at det klarer jeg sannsynligvis ikke.
Grunnen til at jeg ikke reagerte kjapt, var jo nettopp at jeg var inneforstått med svingningene. Klarte ikke forutse fallet fra 4.7 til under 3 på få dager. Tenkte den skulle bare litt ned en snartur
Nå har den falt så mye at jeg nesten tenker, all or nothing. Så ja, jeg får vel forsøke å bli en jedi-zen-master
Kjøpte funcom da jeg så at CE hadde potensiale, og som gamer er spill min greie. Det er tross alt en bransje jeg har litt peiling på, i motsetning til alt annet på børs.
Så lenge @holmes ikke selger, kanskje jeg rir ut stormen
Hvis det er noen trøst satt jeg med tap i Funcom i 3 år før jeg gikk ekstremt kraftig i pluss nå med CE.
Hadde jeg ikke vært tålmodig og solgt, ville jeg ha tapt rundt 200k kr. I stedet gikk jeg i pluss. Tålmodighet vil tjene deg godt i aksjemarkedet. Som oftest (ikke alltid).
Hvis ikke det er penger du er avhengig av, så ville jeg latt de ligge og mørne seg i Funcom-marinaden.
Blir det hef10 rekyl i morra?
Ja, på med joggesko.
Tenk på hva aksjene er verdt, ikke hva de omsettes for. Er de mindre verdt på grunn av svartmaling fra norsk media? Selger Funcom færre spill fordi E24 har funnet ut at en analytiker har pyntet på CVen?
Godt sagt…
Skribenten Anders kommer jo rett fra P3 filmpolitiet for et par år siden…
Framstad har bak seg studier i historie og statsvitenskap.
Fra Prestigo Research
IN RESPONSE TO E24 ARTICLE FROM 08.03.2017
Please note that Prestigo Research does not have any active distribution agreements with Funcom and Funcom does not currently pay Prestigo Research any fee. The two companies have no relationship and Prestigo Research and its employees do not own shares and have never owned shares in Funcom.
Det er faktisk en trøst ja, ikke at jeg unner deg noen tap. Satt du i 3 år, så bør vel jeg klare et halvår til xbox jeg da…
Med mindre xbox blir utsatt igjen, kombinert med eventuelle andre dårlige nyheter
Jeg tror de er verdt mer. Men hva hjelper det hva vi tror, dersom markedet og media ikke ser det samme?
De snur vel etter hvert, om det selges nok. Håper jeg. Takker for innleggene folkens, godt å få ut litt frustrasjon.
Ser de har endret overskriften til “analysesleksap” tatt i bløff nå.
Noe som tyder på at kritikken over hvor dårlig vinklet saken var i utgangspunktet begynner å synke inn.
Analyselskap
tatt i bløff
Funcom spredde deres analyser
CLIIIIIICKBAIT
Om det er penger du har behov for i nær fremtid er du nok i gal aksje.
Den kan fort fyke oppover, men i farvannet oslo børs om dagen blir det mer gjetning.
Med min begrensede kunnskap er Funcom den jeg ser med høyest potensial for 2017 fra dags dato.
Det som hjelper med hva vi tror, er endringer som vises i det fundamentale for selskapet. Det vi tror, som gjenspeiles i kvartalsrapporter og resultater fremover. Og deretter prises inn.
Edit typo*
PENIS-VERBOT NEEEEEEIIIIN!!!
Skal vi sitte å sutre eller ta til motmæle? Det er da nok glupe skaller her inne til å få til noe, for the greater good of all? Ref e24
Vg eier vel e24 så kanskje sende tips til dagbladet om saken…De vil sikkert skrive noe om dette. Siden jeg regner Vg ikke vil rakke ned på e24
Lukter jo lang vei
Hvorfor ikke skrive om
-orions (Myrseth) analyse når Myrseth eide Funcom aksjer
Mye å ta tak i for en journalist
Slapp helt av. DETTE er FUN… De kommer alltid TILBAKE…!!!