Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Det jeg ikke skjønner er dette, Med så jækla mye skriverier som det er rundt Funcom om dagen, i dagspressen og på utallige forumtråder. HVORFOR tar ikke en eller annen jækla finans avis/nettsted som er avhengig av lesere, kontakt med ledelsen i Funcom og gjør en presentasjon av “nye” Funcom. Hva skjer hos dere om dagen? Det er mye hype rundt dere nå hva skyldes dette? Funcom Svarer: Joda her går det over all forventning, vi har nemmelig laget ett spill som heter Conan Exiles. Å det har faktisk solgt noe så inni det helsikes mye att vi nesten over natten har sikret den økonomiske fremtiden til selskapet i uoverskuelig fremtid!
(Pr ansvarlig og ledelsen blir veldig ivrig og utbryter før sjonalisten rekker å stille neste spørsmål)
Du skjønner det som er megakult er att vi er bare i startgropa for dette spillet. pr dags dato har spillet ikke veldig mye innhold og har ennå mye som må rettes på (de er jo ærlige inne hos Funcom, det ble de etter att økokrim var på ett lynbesøk hos dem! )
Men det var det negative over til fremtiden, Vi kommer med to til tre større oppdateringer til CE (sjonalisten avbryter, CE?) Funcom forklarer: CE = Conan exiles (sjonalisten rødmer lett og skjønner att han har driti seg ut)
Ved den tredje oppdateringen slipper vi også samtidig CE på early X-Box ( Ledelsen er tydelig fornøyd med seg selv)
(Sjonalisten føler han må stille ett kritisk spørsmål for å prøve å rette opp rødmefadesen)
Anngående X-Box: den plattformen selger vel ikke særlig bra?
(Det blir lett humring rundt bordet fra Funcom folkene, men ingen hyler av latter de er jo høflige også hos Funcom)
Akkurat hvor mye vi kommer til å selge på X-Box og PS4 (sjonalisten nikker ivrig fordi han vet hva Ps4 er. Sønnen hans fikk det til jul :wink: ) er vanskelig å forutse. Men gitt sammenlignbare spill som tidligere er utgitt først på Pc og så på de to andre plattformene, kan vi si att vi nok ikke tar mye feil ved å anntyde att X-Box og Ps4 tilsammen kommer til å selge 2-3 ganger så mye som på PC! (sjonalisten er en erfaren mann og klarer akkurat å ikke heve på øyebrynene av informasjonen han får, men Funcom folka legger merke til noen små svetteperler på mannens panne og smiler igjen nesten umerkelig)
Ps4 når kommer det da, undrer sjonalisten?
Joda det blir sluppet likt med fullversonene av Pc og X-Box en gang i løpet av Q1 2018, nærmere dato kommer senere i år.
Ja dette høres jo brukbart ut sier sjonalisten,(han vil jo ikke la seg vippe av pinnen) har dere noe annet som er verdt å nevne før vi avslutter.
(Ledelsen blir igjen litt ivrig)
Vi har en skikkelig godbit til markedet allerede i månedsskifte Mars/April, Usa kontoret vårt har jobbet med ett tidligere utgitt spill, The Secret World. De fleste forventer en lett makeover av spillet, men vi har jobbet med dette i over 6 mnd med nesten hele kontoret. Vi håper virkelig att spillerene kommer til å bli meget overasket av hva vi har fått til. Men jeg kan dessverre ikke røpe noe mere ennå, men kan si deg såpass att folk kan glede seg…
Kan også nevne att vi kommer med to mindre spill før jul 2017.
Ledelsen avslutter med å si att det kan lønne seg å følge med den 16/5 når Q1 tallene slippes, de er for å si det litt forsiktig ganske bra…
Sjonalisten takker for seg og er nå ikke bare svett i panna han er også kliss vår under armene av det han akkurat har fått vite.
Funcom ledelsen gleder seg til å lese artikkelen å se hvordan sjonalisten vinkler saken.
Men dagene går og ingenting kommer, Funcom tar kontakt med avisen og lurer på når artikkelen kommer. Får til svar att de dessverre ikke hadde plass til denne nå, men den vil komme senere…
Sannheten er att sjonalisten satte seg ned med kalkisen sin når han kom hjem og reinet så det sprutet. I tillegg gikk han inn på en nettside han hadde høre om som hette TekInvestor og skummet igjennom siste 14 dagers posting om Funcom (stakkars mann, hvilken mengde poster han leste:wink:)
Han gikk neste dag til redaktøren i avisa og sa, akkurat det jeg trodde, bare møl og tom prat. Ingenting å skrive om men jeg har noe annet bra vi kan fylle plassen med…
Kvelden i forveien hadde nemmelig han og kona blitt enige om att de skulle tømme sparekontoene til begge og kjøpe Funcomaksjer for så mye de kunne få til.
Hvor mange aksjer de kjøpte sier historien ikke, men om kvelden satt ivertfall både mann og kone og tittet på feriebolig i smilets land, Thailand :sunglasses:
Edit:Starta som ett innlegg som skulle spy ut eder og galle, men fant fort ut att vi heller trenger litt galgenhumor her inne nå om dagen :wink:

25 Likes

Dette skal jeg printe ut og henge på veggen

3 Likes

http://east.paxsite.com

Ny messe😊

Ut under 3,30 og inn på 3,07👍🏻 Så ikke mye jeg tjente. Kjøpte færre aksjer denne inngangen. Kjenner jeg er litt lei, så vil ikke sitte så lasta som tidligere. Har nå litt over 30K aksjer som er nok nå.

Syns synd på funcom, føler det er en heksejakt uviss om det er pga. historien eller hjelp shortere. Janteloven lenge leve i Norge

2 Likes

Finansjournalistikk på dette nivået er alvorlig. Det får konsekvenser. En artikkel som er utformet anklagende mot Funcom blir så moderert. Følger de ikke Vær varsom-plakaten til Pressens faglige utvalg?

4.13. Feilaktige opplysninger skal rettes og eventuelt beklages snarest mulig.

7 Likes

Det er en kunst å ta et tap og gå videre eller sikte seg inn på lavere kurs.
Slikt vil tjene deg godt i det lange løp, i dette gamet.

Det er lenge til q1 og slik forholdene rundt Funcom er nå, er sannsynligheten, for at du kan kjøpe på lavere enn du solgte -større enn at vi ser kursen over 5 kroner.

Hva taler for dette?

1. Short posisjonen på i overkant 4mill aksjer, tilsier at proffe aktører ser større nedside.
  2. Media, negative artikler har en tendens til å komme i flokk.
  3. Teknisk analyse ( follow the trend not your “friend”)
  4. Spillets popularitet er ikke veldig overbevisende og følger aksjekursen ganske bra. Holmes hadde en interessant sammenligning på dette.
1 Like

4 millioner short aksjer er et ekstremt lite antall og ikke engang et par timers omsetning totalt i Funcom aksjen.

Det er bare naturlig at aksjer med høy omsetning og brå kursbevegelser i begge retninger shortes.

Litt bedre måte å skrive om det og ikke så tabloid som e24 hadde det.

11 Likes

Tror nok erfarne tradere klarer å tjene penger på dene aksjen. Med short så er det penger tjent begge veier?

Glad jeg har vært opptatt i dag. Blir forbanna når folk får store tap på slikt tull fra media i børsens åpningstid. Kjøpsmulighet

13 Likes

starter bra:

som antyder videre oppgang, på tross av sterk utvikling de siste månedene.

les den to ganger…

Enig i at antallet ikke er stort sett mot Funcom sin gjennomsnittlige omsetning siste tid, men slikt har en betydelig signaleffekt og viser proffe aktører sin vurdering av det tekniske og kortsiktige bildet.

@theb Jeg ble først forbanna og prøvde selge men rakk ikke salgsknappen før kursen var nede på mitt snitt: ny idé: kjøpsmulighet! Så jeg ga f… og økte med 41.5k aksjer til. Har aldri hatt så mange Funaksjer som nå og kommer til å sove helt greit i natt. Nå forstår jeg jo det med de som har høyt snitt. Jeg brukte 3 lange år på å snitte ned etter LMO og gikk først i pluss i Funcom med pre-release hypen i år.

Men det sagt så synes jeg selskapet viser nye takter og har man en horisont frem til 2018 er jeg sikker på alle som vil, med høye snitt kommer seg ut break even eller med en pen gevinst.

Mulig aksjen går under 3 kr igjen, men nå er det dannet en pen dobbel-bunn i underkant av 3 kr så det skal litt til. Fundamentalt begynner også nedsiden å se begrenset ut, all den tid det er så mange triggere å se frem til.

2 Likes

Hvem bryr seg om dette om en måned, Funcom har ikke gjort noe galt såvidt jeg kan se. Dette er støy i det store bildet. Det store bildet er svært positivt, spesielt hvis man tror CE kan bli en like stor suksess på konsoll som det er i ferd med å bli på Steam

3 Likes

Gud nå leste jeg E24 artikkelen. Mistet energi. Leste kommentaren til @Hakon, likte den og følte meg litt bedre igjen. Håper noen gode skribenter gir et godt tips til noen, men håper ikke at alle rundt om sender en storm mot redaksjonene. Tror det bare forværrer hele situasjonen. Ta det saklig og gjennom de rette kanalene/journalister man kjenner.

Ellers er jeg glad Holmes er her. Han klarer å holde riktig fokus. Og det er helt rett :slight_smile: Husk at neste kvartalspresentasjon kun er 2 mnd unna. Det vil være en begivenhet

12 Likes

Tycker ändå artikeln i dn (http://www.dn.no/nyheter/2017/03/08/2020/Finans/-ekstremt-overraskende-og-sjokkerende) reder ut saker och ting på ett bra vis. Det kanske gör att några får upp ögonen och undrar vad det är för trams det skrivs om bolaget.

Det påminner väldigt mycket om hetsjakten mot Fingerprint här i Sverige faktiskt. Finns det något som går att vinkla negativt så gör man det.

6 Likes

Jævla feige norske finanspresse, BRØNNPISSERE kaller en slike!

Men som sagt i chatten, dette har jo ingen innvirkning på Funcom caset = mega kjøpsanledning

2 Likes

Det som er problemet er at denne analysen som mange sikkert har kjøpt på nå ikke bare er litt luguber, men hele selskapet viser seg å være en Scam. Dette er nok et stort problem for kursen for å si det sånn.

Analysen er ganske legitim faktisk, e24 klarte jo ikke å finne noe dritt i den. :=)

Er bare personen og selskapet som er litt lugubert

3 Likes

De kunne i det minste ventet med artikkelen til børsen hadde stengt.

Jepp, det er vel den andre analysen som er litt luguber.

Funcom retter nok pent opp inntrykket hvis de leverer like bra i Q2 som de kommer til å gjøre i Q1. Da er nok dette glemt. Nå, på kort sikt, så har nok dette noe å si.