Funcom er en skummel aksje å handle i å ikke være i nærheten av dataen.Var det selv i dag og ble en ubehagelig berg og dal bane
I morgen er jeg heldigvis mer tilgjengelig fra starten av…
Funcom er en skummel aksje å handle i å ikke være i nærheten av dataen.Var det selv i dag og ble en ubehagelig berg og dal bane
I morgen er jeg heldigvis mer tilgjengelig fra starten av…
Tror ikke de hater dem. Bare bruker dem for det de er verdt (klikk)
Noen tanker om hvordan funcom kommer til å gjøre det i dagene etter nyheten i går? Ble det bare et skremmeskudd i går, folk fikk panikk og så roer det seg ned og “verdien” er egentlig uforandret i forhold til før nyheten?
Det fundamentale er ikke endret.
Kortsiktig trading-støy. Det fine med funcom-caset denne gangen med CE er alle steam-data som finnes der ute som gjør at man har god oversikt selv.
Mitt raske worst case regnestykke ang. Q1
10milloner inn på tsw,aoc og div
70milloner inn på CE
30 milloner ut i utgifter.
50 mill på bok, som plasseres i nye prosjekter.
Og porscher og bonuser til ledelsen (neida)
Noen med andre synspunkter?
Kunne vi fått e24 og dn til å vinkle dette annerledes?
Funcom er jo et stakkars offer i denne saken. De ønsket å ta vare på småaksjonærene ved å sørge for at alle fikk tilgang på analyser. Derfor har de betalt en liten avgift for å gjøre analysene tilgjengelige for alle.
hehe
Funcom er et offer, og de er eneste selskap som har sagt at de har betalt for å distribuere analysen. NattoPharma har jo 4! analyser de sansynligvis har betalt for uten at de har noen disclaimer.
Det sier mest om aksjonærmassen i Funcom når idiot artikler som vi har sett sener tid, kan påvirke kursen som det vi her har sett.
Eg har forøvrig grabbet til meg noen lodd idag, og er komt opp i 50k, venter litt til, å ser om det kommer flere artikler
Først når Funcom bruker dem skal det lages artikkel om det. Media+funcom=negativt. Det er en grunnleggende naturlov.
Tror der kan være litt mer inn på CE, må ta med salg i mars også.
xxxk * 18 usd(8.55 men modererer ned til 150 per spill(lavere enn 8.45))
500k februar + mars 50k || 100k (begge er forsiktig, men tenker TSW får fokus og ikke veldig mye markedsføring av CE.)
82.5 mill || 90 mill
Tror det blir nærmere 90 enn 82.5 hvis tallene ellers stemmer nogenlunde.
Richard Paulsen er på dypt vann i innlegget hans på Nordnetbloggen. Skrev at Funcom betalte for analysen.
Mange som driter seg ut nå. Bare å ta screenshot og notere ned navn.
Jupp, å idag også. Står jo ikke det i artikkelen til E24 lengre
De har betalt for distribusjon ikke produksjon som Paulsen feilaktig skriver
rart ingen redaktører tar affære å kaster disse elendige skribentene på dør, ingen fakta sjekk eller kilde kontroll over hode!
Herregud, kven er fyren?
Dette begynner å bli for dumt no…
Kan det tenkes at hedgefondet hadde hørt om at denne journalisten jobbet med Funcom saken og shortet med tilbakebetaling etter planlagt publiseringsdato? Virker jo veldig rart med shorting etter den kvartalsrapporten…
Tøft å være inkompetent ;>