Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Svenska Dagbladet (SvD eller «Svenskan») er en stor dagsavis i Sverige, som utgis i Stockholm. Avisen eies av det norske konsernet Schibsted, som også eier E24, VG Aftenposten Bergens tidene, FINN.no med masse mer. De henter bare materiale fra egne sider? Vet ikke, men ganske søkt at begge aviser skriver om samme tema?

Prestigo folka er jo nødt til å være her inne, men hvem kan det være : ) ? Dette er en ganske spennende og mystisk sak.

Hype er jo midlertidig, men jeg tror vi ligger i området 2-2,5 millioner solgte i 2017 og at dette minst dobles i 2018, kanskje mer.

Selskaper uten gjeld prises også med en høyere PE enn med, og PE på 10 som vi har snakket om tidligere vil stige i takt med resultat og suksess. Mye avhenger av hvordan de andre spillene gjør det, men vi må ikke har en CE suksess hver gang så lenge investeringskostnadene er i størrelse som ved CE. Da er det greit å selge 1 million og gå videre på annet :slight_smile:

2 Likes

Mitt anslag er totalt 2 millioner solgte i 2017 på alle plattformer og hvorav konsoll på rundt 4-500.000 i årets siste kvartal som også er det beste for spill salg generelt.

Føler også at en PE på 10 er naturlig å benytte, selv om slike selskap ofte prises på høyere multipler under “hype” bølger m.v.

Sitter trygt plantet på noe høyere kurser en dagens og mener bestemt både ut fra det fundamentale perspektivet og det tekniske bildet at aksjen bunner ut her. Gårsdagens og dagens avis skriverier har medført at aksjen gikk lavere enn forventet og skapte en noe kunstig “dip” som har lite med de fundamentale å gjøre.

4 Likes

Lenge siden det har vært så rolig i tradinga på Funcom. Litt avventende stemning i dag?

Lite salgspress i hvertfall, kan virke som de som har solgt short er ferdig med og selge. Har kjøpt litt i dag, skal ha litt mer. Har noen fiske poster, men ikke fått noe på de enda.

Du sit og spør deg sjølv, kva er relaunch activities?

Relaunch activities are comprised of PR and Marketing activities and we will reveal more details in accordance with our “relaunch activity” plan.

Dei har altså ein plan, woho. Kjenner vi nye Funcom riktig, så er det ein god plan :slight_smile:

1 Like

Vært veldig god timing med gode nyheter fra Funcom nå ja :slight_smile:

Ole Schreiner sier de ikke har noen planer om å oppdatere markedet på antall solgte enn så lenge.

Så Q1 blir vel neste gang da.

3 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0000062461

Shorten er økt til 5 078 980 aksjer

7 Likes

Ja, sier litt om gårsdagen. Vi får se i morgen om den er gått ned eller økt i dag.

Så de tror aksjen skal mer ned?? Eller det forsinket oppdatering? Kan ikke skjønne at det skal mye mer ned nå??

Denne er fra i går. Tror ikke det ble verken satt ny short eller dekket inn pga det lave volumet ifht tidligere dager.

Short satt: 10 min før nyheten kom? hehe…

2 Likes

Er ikke det galskap etter den har falt så mye fra topp? Tror dette er bunnen for denne gang ettersom ikke en stygg artikkel i går gjorde mer mot kursen, hva skal da? Nå kommer det vel ikke flere spøkelser ut av skapet? Vi vett målet er nådd salgsmessig på CE og være blant topp ti allerede, ble nådd innen en mnd. Spillet kommer på Xbox og Ps4 i tillegg. Kan ikke forstå at dette skal nedover🤔

vil tro de lever farlig med den shorten der ja… hadde turt på 5,50 men ikke på 3kr liksom

5mill short er veldig mye aksjer som skal dekkes inn, når dagens omsettning er på ca 7mill :slight_smile:

Jepp en med store baller dette, snart kommer TSW i ny drakt og ikke lenge til 16. mai hvor Funcom skal presenterer sitt beste resultat noensinne😁

Shorter som ble narret av e24? Trodde kursen sku falle mer?

Det vi viser til er jo den siste tilgjengelige informasjonen fra selskapet, som er den linjen vi har lagt oss på når det kommer til rapportering av salgstall for Conan-spillet. 500.000 er altså et ikke bekreftet estimat, og verdien av slike må sees i lys av troverdigheten til avsenderen.

Anders

Svar på :

Sendt: 9. mars 2017 13:26

Emne: SV: Artikkel kommentar

Sier ikke at du direkte løy, men bare sier litt om vinklingen på saken din når du nevner 500.000 som han gjettet(som var ganske nærme 480.000 som ble meldt et par dager senere). Om det ble tolket positivt eller ei? Det vet jeg ikke. Ganske bra gjettet uansett.

Du nevner at “analysen anslår et spillerstall på 500.000 på et tidspunkt hvor det offisielle salgstallet var 320.000” Dette er er 100% korrekt, men så nevner du ingen ting mer. For en uinformert leser kan dette lett oppfattes som at han har anslått 500.000 solgte på et tidspunkt hvor det korrekte antallet var 320.000. (Ja, det var 320 k som var sist meldte, men det var jo u relevant og lenge siden) Skjønner ikke hvorfor du måtte nevne 320 k inne der i det hele tatt.
Ser du den?

Da han gjettet 500.000 var jo det i forbindelse med q4 rapporten hvor det ble meldt 480.000. Derfor jeg ikke skjønner hva du prøver å si med den kommentaren der. Ikke noen faktafeil, men utrolig misvisende og informasjonsunnlatende.

Håper du skjønner litt mer nå og kommer med et direkte svar og ikke går rundt grøten. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener nå så vil du bare ikke skjønne hva jeg mener.

9 Likes