De solgte en milllion spill på en måned
Ark er langt over 4 mill solgte.
De hadde solgt 5,5 mill i august bare på xbox og steam. Nå har de også solgt spill på ps4 i en mnd. Tipper de har solgt en del der også allerede.
Nå stemte jo 25% på 25.000 solgte som ihvertfall var i nærheten.
Fikk se nettopp det i dag, stoppet av at en PAS-trader kjøpte nærmere en million aksjer på ett minutt når aksjen dumpet ned til 2,19.
Ikke etter en uke. Det er først nå ️:slight_smile:️
Ingen problem å presentere en emisjon, med forbehold om at den blir godkjent på en EGF som blir meldt på samme tidspunkt.
Det er mulig, men eg tror ikke det blir tilfelle her, da det gjerne er noe som gjøres når en ekstraordinær situasjon oppstår
Stemmer, etter første uken så var salget 16k iflg Steamspy. Nå lagger jo tallene pga sampling over tre dager, så hvis man tar 10 dager i stedet, så var tallet da 20k. Synes 25k var relativt greit guesstimert da.
Funcom har tradisjonelt alltid kjørt emisjon like ved lansering av nye spill (bortsett fra Lego for da hadde de ikke muligheten).
Bedriftsøkonomisk fornuftig for å kunne sikre videre forsvarlig drift dersom et prosjekt feiler , pakkes inn som ved TSW lansering som “markedsføringskostnader” etc. Etterpå dersom CE mot formodning skulle feile er det ikke mulig lengre, mest forsvarlig å gjøre dette før.
Så stor interesse som det er for aksjen nå så tror jeg ikke en emisjon eller konvertering av resterende fra Jebsen vil få noen større kurseffekt. Det mest betydelige kursløftet vil vi kunne se i februar og utover tror jeg, og tror den vil ligge I dette leiet frem til tidlig Aksess om ikke "alle skal ut før lansering da"hvor vi kan få “en dipp”
Nei, skjer ikke
Strengt tatt kan de ikke kjøre emmisjon, de har ikke fullmakt. ferdig diskutert.
Emisjon godt mulig (ikke av de største emisjoner naturligvis).
Jebsen er jeg mer i tvil om. Enkelte trekk i dennes handlingsmønster siste årene tyder på at denne er gått litt “lei”. For eksempel måtte Funcom i Lego tiden ty til “næringslivets kredittkort” YA Global Master avtalen med alt det negative dette medførte. Dette i en setting hvor Jebsen enkelt kunne gitt selskapet en bedre finansiering.
Argumentet kan være "dersom spillet flopper som tidligere spill, så får vi aldri konvertert med fortjeneste, nå har vi muligheten til det. risiko er for høy til å ikke helgardere seg. Imidlertid er ikke dette det beste signalet å sende markedet nå.
Tror kursen vil bevege seg mellom 2,20 og opp mot 3 kr før tidligaksess på volumer som kan sluke det meste om emisjon eller konvertering skulle skje.
Jebsen har vel gitt signaler om at det skal konverteres gjeld, og naturlig at han da samtidig selger ned noe aksjer for å ikke bli for dominerende. Men det vi diskuterer der er om han vil gjøre det før eller etter EA lansering.
Hvor mange aksjer har de fullmakt til å trykke opp? ( husk at de også må ha fullmakter for å trykke opp bondsa til jebsen).
Eg har jo hele tiden hevdet at det vil være smart av Funcom å gjøre det, så eg blir ikke overrasket om det gjøres, dersom det er mulig, noe eg mener det er, selv om fullmaktene ikke er der PR idag.
Kontventetingen av gjeld er vel mest åpenbart, og det er jo greit, så kan Funcom bruke inntjente kroner på å utvikle seg, og ikke ha gjelden hengende over seg
Ærede Funcom
Hvis dere vil tilby aksjer til 2 kroner nå før lansering, så vil jeg ha…
Eg også
Nei jeg vil Fa… ikke ha noe mere emisjoner i Funcom nå, CE kommer til å selge meget bra basta bom.
Jaaa, kjempegøy med emi på 0,50 som i vår. Hent 20 mill så er 2018 også i boks
Hadde nok ikke blitt noe griseemisjon denne gangen
Nok en gang går vi fra halleluljastemning og alt er bra til emisjonsprat med en gang det ikke skyter i været lenger