Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Make sure to download the latest patch on PS4! Also hoping to release a further patch next week to resolve blue screening completely

— ARK (@survivetheark) 7. januar 2017

Ikke alt går like glatt med det tekniske for Ark denne gangen heller :stuck_out_tongue: Greit at konkurrentene gjør litt feil fortsatt så Funcom kan skille seg ut får vi håpe :slight_smile:

CE har de siste tre dagene generert flere klikk enn Gran Turismo og South Park. Det er da noe!

Gamespot-historikk:

1. nov: 47
    1. nov: 46
    1. des: 41
    1. des: 40
    1. des: 49
  • 30.des: 50
  • 31.des: Utenfor
  • 07.jan: 50
  • 10.jan: 32
11 Likes

Det er vel bare ett bevis på att vi er rimelige nervøse. Stressnivået er høyt hos mange av oss.
Jeg har for min egen del prøvd å bryte opp ting angående CE ned til mindre stykker.
for eksempel. hvordan blir videoene av ce motatt på youtube, meget bra.
Hva er tilbakemeldingene fra Gaming “ekspertene”, ivertfall bra
hvordan ser bygging ut, meget bra.
hvordan ser combaten ut,?
hvordan er Funcoms økonomiske situasjon. bedre enn på mange mange år(men de trenger att CE lykkes)
Hvordan er ståa på Funcoms gamle portefølge av spill, overaskende bra og med den store oppdateringen av TSW og AO på steam tror jeg att den er så god att bare med gamleportisen drifter Funcom rundt null.
Med andre ord jeg finner mange flere plusser enn minuser.
Om jeg har rett i mine antagelser, se det får vi svar på i løpet av feb-mars

7 Likes

Med tanke på at ingen har klart å finne bevis for at de har fullmakter til å trykke nok aksjer til en emmisjon foreslår jeg at debatten herved legges død. De må ha en genfors for å få godkjenning til å trykke mer. Frem til det skjer bør vi alle være trygge :=)

4 Likes

Btw, så var det jeg som startet den debatten ang. emisjon, men i motsetning til andre her, så mener jeg at en emisjon gjort på f.eks 2kr som drar inn 50MNOK helt klart ville vært positiv. Det var ikke forsøk på noe baissing. Nå er jeg jo enig i at diskusjonen er rimelig lite interessant hvis de må ha generalforsamling for å gjennomføre den. Det vil jo umulig kunne skje før launch, og etter launch så vil de enten ikke trenge den, eller ha store problemer med å gjennomføre den. :wink:

3 Likes

Jeg er veldig usikker hvor mye fullmakter de har, men jeg mener at de bruker fullmakter for å konvertere bonds.

1 Like

Mener at de på genfors fikk mulighet til å utstede 140+10mill aksjer. Altså 150 mill aksjer.

De utstedet 95+15 i emisjonen 26/5. Da bør de kunne utstede 40 mill aksjer over natta hvis de ser en fin anledning.

De 40 er vel låst i bondsa til Jebsen som gir 36-39mill aksjer?

Det er mulig. Usikker på om det er i tillegg eller om de hører inn der.

Volummessig passer det jo veldig fint inn der.

Hvis alle obligasjonene blir konvertert vil det utgjøre mer enn 40mill aksjer ( tror vi kom fram til ca 66,6mill + renter tidligere)

EDIT: 6899194 bonds med strike $0,1036

4 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=417622

Financial calendar for Funcom N.V.

FINANCIAL YEAR 2016

28.02.2017 - Quarterly Report - Q4

The publication date of the financial report for Q4-
2016 is scheduled on 28th February 2017.

This information is published pursuant to the requirements set out in the Continuing obligations.

3 Likes

Veldig greit å få rapport etter EA lansering for de som tenker seg ut da :slight_smile:

Q1 kan bli spennende lesning

1 Like

Nærmer seg ett rykk igjen, dei som gevinst sikret vil stå igjen som klovner :clown_face:

2 Likes

Vil rapporten 28.feb bare ha med tall ink 31 jan eller hvordan funker d?

De pleier å gi en liten oppdatering ja, siden markedet ønsker denne infoen.

Q4 rapportering har tall fra fjerde kvartal kun…

Edit: Ja kan hinte om siste status også og mulig guide litt fremover

:slight_smile:

PLeier å komme noe salgstall og guiding om det har sluppet et storspill, så vi kan forvente oss noe CE info.

1 Like

Q4 er vel 01.09.2016-31.12.2016