Blir hardt å klatre oppover fremover da, når alle som kjøpte på 2,85 skal selge på 3,2 ? Eller kan vi få noen good ol funcom days med 600 mill omsetning så er vi ferdig iløpet av sommeren. Er egentlig samma for meg, jeg selger ikk på 2 kroner, men jeg seller ei heller på 4 kroner.
Kan ikke skjønne annet enn at det kommer flaggemelding.
Det positive er vel at halvparten er ute av verden og vil ikke henge over aksjen videre. Ingen overraskelse at Jebsen konverterer, var bare spørsmål om når.
Må det komme før åpning, eller er det allerede for sent til at det kommer? Litt usikker på reglene her les: litt usikker= veit ingenting
Absolutt @Wolf - det er kjempepositivt men de fleste ville vel at alt skulle vært konvertert på en gang. Nå kommer vel resten rundt sommeren?
@Irathi - mcap på Funcom på 3 kr fully diluted? Du hadde det tallet.
Positivt at det gikk så fort (enkelt) å redusere Jebsens eierandel her.
Ser bare på det som en fordel for Funcom og aksjekursen at en ikke sitter med en dominerende hovedeier, men at eierskapet er spredt mest mulig.
Isolert sett så er dette mer positivt enn negativt for kursutviklingen, rabatt er bare naturlig ved slike volumer.
Ingenting er endret vs. de fundamentale forholdene her, og ingenting som ikke var kjent har skjedd, skulle noen velge å “dumpe” i dag så blir det svært temporære utslag i kurs slik jeg ser det.
Har også sittet i papirer som har fått rekyl opp etter “at katta var ute av sekken” på dette viset og at det gikk så greit (“lettelsesrally”), men tiden vil vise vei her…
Jeg har alltid regnet på fully dilluted så dette er 0 regnskap for meg…
Det fine er at han ikke dumpet 20 Mill på børs men solgte via bookbuilding.
Nå kan han heller ikke selge mer før etter Q1 16. Mai. Regner med vi da har solgt 650-750 000 spill, får vite mer om Xbox release, får høre litt om TSW relaunch, og at det kommer drypp om et nytt spill.
Dette i seg selv kan medføre et kursløft. I og med at “innbakt redsel” for dette har vist seg å være ubegrunnet.
Jeg skjønner ikke timingen til Jebsen, hva med å selge når volumet var skyhøyt og kursen var 100% over den er i dag?
Har vi flaks så er shorten forsvunnet også? Ytterligere tegn på et mulig lettelsesrally.
Haha har vi flaks så står shorteren enda. Skviiiiis
ja, det er kanskje et mye bedre scenario ja. Takk for den
Å selge i den traderbobla hvor folk gevinstsikkra ville jo gitt det fallet. Tror du at det ville vært kjøpere som ville ha 20 mill stykket til 4+? Hvor mange her fra Tek gevinstsikra på høy 4 og tok ny inngang nærmere 3?
Synes alt virker logisk jeg. Sånn nå som fasit på hvordan ting ble ligger fremme. : )
jeg…
Det er like ulogisk at kursen skal synke til 2,84 nå som at kursen skulle sunket til 55 øre etter emisjonen i fjor. Noe den som kjent aldri gjorde. Alle volumkjøpere får rabatter i en slik situasjon.
Solgte mine forrige på 4.78 og har nå snitt på 3.21 med 50% flere aksjer.
Jeg likte denne måten å gjøre dette på, nå er aksjene solgt til andre for en god pris, likevel sitter Jebsen med mer enn han hadde, og Funcom har mindre gjeld.
Best case scenario nesten det her. Nå gjenstår det bare å se hvem som er kjøper
Om jeg skjønner det riktig.
KGJ solgte kun fordi de vil konvertere gjeld slik at de slipper å by på hele selskapet.
Slik jeg ser det har de større potensiale å tjene mer ved å konvertere enn å vente på tilbakebetalingen av gjeld?
Er ikke da caset bull over lengre tid f.eks ut året?
Jepp, me too. Ut på 5.01 og 4.83, inn igjen på 2.90 og 3.10. Ut igjen på 3.22 og 3.20
Ja ut fra at Jebsen før eller senere uansett ville måtte selge seg ned så er dette helt klart et best case scenario.
Måten det skjedde på og høyst sannsynlig vil skje videre på er den beste for markedet, ingen langvarig seigpining mens nedsalg av store poster pågår.
Og som nevnt så er det positivt for alle aksjer med en størst mulig spredning av eierskapet, enkelte aktører kan til og med ha vært tilbakeholdne med å investere i Funcom grunnet nettopp dette dominerende eierskapet.
Kan få et lettelses rally også om ikke lenge.
Verdien av det fundamentale er uansett akkurat den samme, ingenting som ikke var kjent har skjedd og Funcom er verken rikere eller fattigere etter transaksjonen nå.