Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Han har jo sittet på begge sider av forhandlingsbordet som største kreditor og største aksjonær, det er han forsåvidt fortsatt. Det er ikke alltid så hyggelig for de andre rundt bordet, eller oss som blir plassert på “barnebordet” i rommet ved siden av

Hele selskapet holdes også i Nederland for å gjøre det litt ekstra utilgjengelig

3 Likes

Den som kunne ha sittet i varmen rundt leirbålet til Jebsen hadde hatt en god fordel i funcom!

2 Likes

Jeg hoppet av barnebordet i går og gikk ut for å få litt frisk luft. (Solgte i går)

Lurer på om det er lurt å kaste seg inn i dansen igjen allerede nå eller la Jebsen få bli ferdig med å holde en lang kjedelig tale på voksenbordet først. (La han selge først og se hvor langt kursen går ned.)

1 Like

Umulig å si. Jeg forventer at neste trigger er neste rapport i midten av mai, det kan godt hende det blir et forventningsrally i funcom-style i forkant til denne rapporten. Store inntekter forventes.

1 Like

Det kan jo bli lenge til han evt skal selge mer? Da helt sikkert med ny rabatt men fra hvilken kurs?

Ja, men har han ikke overført aksjene til ABG så de kan selge for han?

Trodde de ikke var solgt i markedet enda?

spm nå er om 20 mill aksjer skal selges nå i funcom eller hva som skjer med disse. Jeg er ikke sikker. Aksjonærlister kan gi svar på hvor langsiktige kjøperne er.

De kjøpte jo for 2.84, tviler på at de vil begynne å selge dette nå? da vil jo kursen garantert falle under kjøpspris og de taper penger.

Nettopp, lurer på dette selv. Fallet til 2,80 skjedde jo uten at Jebsen solgte noe

Jebsen solgte jo i går

KGJI has today sold 20,000,000 shares in Funcom,
representing ~7.88 per cent of the share capital. The shares
were sold at a price of NOK 2.84 per share

Med å bruke litt tid burde det fint gå an å selge med 10-20 øre i gevinst tenker jeg for veldig kortsiktige aktører. Blir jo bare spekulasjon om hvor langsiktige kjøperne er for øyeblikket.

Aksjene er vell ute allerede? Arctic har jo nettosolgt 1m aksjer idag

“ABG Sundal Collier har mottatt en ordre på å selge inntil 20 millioner aksjer i Funcom fra KGJ Investments, ifølge en børsmelding torsdag.” Ser ikke at noe annet har skjedd enn at aksjene har gått fra KGJ til ABG

Slik eg forstår det er dei kun overført til Sundal og blir fordelt videre ila relativt kort tid?..
Arctic solgte vel i panikk i dag tidleg?

Disse ble jo solgt via bookbuilding etter at børsen stengte i går, de som kjøpte kan så klart velge å selge de ut videre, eller sitte på aksjene til de blir mer verdt (forhåpentligvis)

ARC solgte på 2.85. Det gir et øre i gevinst hvis de ble med på denne prosessen. Tviler litt på at de ble med, men penger er penger… Kanskje håpet de på rally?

Går regnestykket opp på andre vis enn Jebsen --> sundal?
Slik eg forstår det er det jo umulig at dei blir fordelte, og eventuelle kjøp over meldeplikt hadde vel plinga inn?

Vi burde vel set handle frå ASC - ARC i loggen om det hadde vert slik?

Hvorfor det? Meldeplikten er sånn etter 3 dager eller noe i Funcom

https://www.dn.no/nyheter/finans/2017/03/31/1020/Borskommentar/tidenes-korteste-lockup-i-funcom-hva-det-betyr-kan-du-som-funcom-aksjonaer-bare-frykte

Noen som har tilgang til hele artikkelen ?

2 Likes

ok, men eg tenkte sidan handelen var registrert i børssytemet, ref bildet…
Men eg kan godt ta feil…