Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Ble overrumplet av flere kolleger i dag. De spurte hva jeg ville ha for ta i mot pengene deres og handle funcom aksjer med deres penger. Det er ikke første gang det er nevnt, men det kan jeg vel bare ikke gjøre. Må vel ha lisens for slikt… Jeg tenker ikke å si ja, av flere grunner, men bare for moro skyld…noen som vet om slikt er lov?

5 Likes

be dem åpne Nordnet kontoer - det burde alle voksne folk ha. Der kan man månedsspare i tryggere ting som fond, og/eller ha litt større underholdningsverdi i aksjeinvesteringer. Utvalget på Nordnet er bra også for fond (i motsetning til bankene som kun skal selge egen kapitalforvaltning, uavhengig av om den er bra eller dritdårlig innen den aktuelle aktivaklassen). Kompisgjengen og jeg har en facebook gruppe der vi deler informasjon når vi kjøper eller selger noe, så kan folk kopiere om de vil:)

2 Likes

ver ikke, men eg har handlet aksjer gjennom andre personer, altså vps konto som er reg på andre enn meg, så det er vertfall mulig, men må jo stole 100% på hverandre

Edit : litt bak skjemaet mitt, men nye fine prosenter opp idag :bathtub:

1 Like

God idè, jeg bruker nordnet selv og er veldig fornøyd. Tror jeg går for din løsning jeg ja.

3 Likes

Dere kan starte aksjespareklubb der du har ansvaret for forvaltning

6 Likes

det er jo gratis også, så om man ikke er så aktiv/investerer lite, så gjør ikke det noe. automatisk skatterapportering er det også.

Takk for tips! Inspirerte meg til å søke litt.

http://cdn.aksjenorge.no/wp-content/uploads/2015/06/Eksempel-Vedtekter-for-en-aksjeklubb.pdf

5 Likes

Hadde vært gøy med aksjespareklubb, litt kjedelig med tekinvestor investorer da: 90% Funcom og 9% biotek resten fordelt på diverse :grinning:

5 Likes

Det er da virkelig mye annen moro enn Funcom her på forumet. F.eks Kitron som har gått fra ca 2kr når den først ble anbefalt til 6,50 i dag - som også har betalt utbytte på veien. :slight_smile:

7 Likes

Ja det blir diskutert det meste her i løpet av et år. Men det kan nok virke som om det er biotek og funcom som er mest i vinden akkurat nå. Jeg klager ikke. Funcom er bare helt klart den kjekkeste aksjen å være interessert i på oslo børs.

1 Like

Fikk litt lyst til å nevne Qec og Iox med mangen hundre prosent også, så det står ikke på gode anbefalinger på forumet.
PS: sikkert en og Anna som har slått feil vei også

4 Likes

Vi får håpe på mange friske invisteringsprosjekt når funcomeventyret ebber ut :slight_smile:

1 Like

Har det kommet veldig mange nye spillere i AOC?

1 Like

Ser voldsomt ut, ville vel ikke konkludert med noe før om ett par dager, men hvis det stemmer så er jo det staselig. Kanskje de har sett trailer og tror AoC er CE.

1 Like

Mistet data, vent 4 dager før vi kan bruke dette

We’re back! Steam Spy will take some time to recover from the data loss, though: 4 to 7 days depending on the site area.

6 Likes

Ja jeg og syns dette så litt voldsomt ut, får håpe det stemmer :slight_smile:

1 Like

Jeg har innvestert en del for familie @anon91440261 men ville ikke våget å innvestere for fremmede.

3 Likes

Som sagt, Steamspy kan ikke brukes de neste par dagene:

Yian ‏@Mazyx 8h8 hours ago
@Steam_Spy Good to know at least. I thought something fundamentally changed at first since the numbers seemed very off

1 Like

Jeg kunne godt gjort det for fremmede, men aldri for familie! :slight_smile:

3 Likes

Spørs hvordan de familiære relasjonene er. Slik det er nå har jeg kjøpt for dem, pengene står på min VPS konto, og jeg har myndighet til å foreta kjøp / salg men rådfører meg med dem før jeg gjør noe. Alle pengene deres er i Nano så de er nok trygge uansett :smiley:

2 Likes